Skocz do zawartości

Jaka temperatura na kotle CO


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Łatwiej będzie powiesić profil np. taki 30x50
Profil ma być nad zasypem jakieś 10cm, trzeba uważać, aby do niego nie wsypywał się opał.

Na górze zaślepić ten przelot spalin...

na dole zaś "zagiąć"* profil w stronę kanału spalinowego
Tym sposobem zrobisz dyszę dopalającą, wykorzystasz też gazy, dym, spaliny zbierające się nad zasypem dolniaka.


"zagiąć"* - najlepiej odciąć odpowiednio końcówkę i zespawać, aby powietrze trafiało na tył a nie w dół....
To ma iść w płomień... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dałem szamotkę 4cm. na jedną, całą stronę zasypu ze względu na za duzy kociołek ,jest teraz jak trzeba ,grzeje całą górę zasypu ,kiedyś tak nie oddawało ciepła dobra sprawa .Jeszcze założę ten profil co kolega Jarecki-79 wspomniał i zobaczę .Koledze chyba chodziło z tym profilem żeby zrobić kształt L od rusztów wodnych .Dziękuję koledze Edytowano przez zbyszekr114 (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak, taki kształt literki L
Tyle,że nie ma się to opierać na ruszcie wodnym, tylko wisieć blisko tej półki, jak najwyżej się da....

Masz wisząca półke pionową, więc łatwo zrobić jakieś 2haki na których ten profil powiesisz....
Teraz ważna informacja, do tego profilu musisz też doprowadzić część świeżego powietrza znad zasypu, aby zaciągało odgazowane spaliny.....

Zatem w tych górnych drzwiczkach, które na nieszczęście są skośne trzeba wywiercić 3otowry 12-ki..., ze względu na skośne drzwiczki, aby nie dymiło na kotłownię to kawałeczek profila, aby to powietrze było w poziomie dostarczane na wysokości lekko powyżej początku powieszonego profila sprowadzającego to wszystko na dół koło rusztu.......

Mam nadzieję,że opis dość jasny....
Napisano (edytowany)
Chodzi o coś takiego jak na szkicu
Tak będzie właściwie, możesz zrobić jakąś przysłonę na tych drzwiczkach do regulacji tego "świeżego powietrza", nie mniej jest ono potrzebne.... ten kawałek profila w drzwiczkach nie musi prowadzić długim odcinkiem pod sam profil powieszony... to tylko po to, aby to powietrze wpadało poziomo.

Problem z takimi skośnymi drzwiczkami jest bowiem taki,że przy powietrzu wtórnym wychodzi nimi dym..... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chodzi o coś takiego jak na szkicu
Tak będzie właściwie, możesz zrobić jakąś przysłonę na tych drzwiczkach do regulacji tego "świeżego powietrza", nie mniej jest ono potrzebne.... ten kawałek profila w drzwiczkach nie musi prowadzić długim odcinkiem pod sam profil powieszony... to tylko po to, aby to powietrze wpadało poziomo.

Problem z takimi skośnymi drzwiczkami jest bowiem taki,że przy powietrzu wtórnym wychodzi nimi dym.....

Kolego ten kształtownik bo taki mam wstawić większy czy mniejszy ,mam prostokątny 5cmx3cm i 2.5cm x2,5cm który będzie lepszy ?
Napisano
Nie znam Twojego kotła.
Ta rura czy też profil ma za zadanie zebrać "gazy" , które zrobią się nad zasypem i "popędzić" je w dół bezpośrednio w płomień.
To prosta robota i groszowe sprawy, sam bym zaczął od tej mniejszej.

Jak założysz, to "usłyszysz" różnicę.
Napisano
Cytat

Nie znam Twojego kotła.
Ta rura czy też profil ma za zadanie zebrać "gazy" , które zrobią się nad zasypem i "popędzić" je w dół bezpośrednio w płomień.
To prosta robota i groszowe sprawy, sam bym zaczął od tej mniejszej.

Jak założysz, to "usłyszysz" różnicę.

Zrobiłem na razie przesłonę z dwoma otworami fi 20mm i wlotem powietrza wtórnego poziomo i jest dobrze mniej smoły lepsze spalanie dymu ,później wstawię jeszcze profil do płomienia.Dzięki
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
W takim razie czekamy z niecierpliwością na więcej danych oraz szczegółów,sam projekt i pomysł ciekawy,a najważniejsze ze są już efekty,to może posłużyć jako inspiracja dla innych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...