Skocz do zawartości

Jaka temperatura na kotle CO


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Łatwiej będzie powiesić profil np. taki 30x50
Profil ma być nad zasypem jakieś 10cm, trzeba uważać, aby do niego nie wsypywał się opał.

Na górze zaślepić ten przelot spalin...

na dole zaś "zagiąć"* profil w stronę kanału spalinowego
Tym sposobem zrobisz dyszę dopalającą, wykorzystasz też gazy, dym, spaliny zbierające się nad zasypem dolniaka.


"zagiąć"* - najlepiej odciąć odpowiednio końcówkę i zespawać, aby powietrze trafiało na tył a nie w dół....
To ma iść w płomień... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dałem szamotkę 4cm. na jedną, całą stronę zasypu ze względu na za duzy kociołek ,jest teraz jak trzeba ,grzeje całą górę zasypu ,kiedyś tak nie oddawało ciepła dobra sprawa .Jeszcze założę ten profil co kolega Jarecki-79 wspomniał i zobaczę .Koledze chyba chodziło z tym profilem żeby zrobić kształt L od rusztów wodnych .Dziękuję koledze Edytowano przez zbyszekr114 (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak, taki kształt literki L
Tyle,że nie ma się to opierać na ruszcie wodnym, tylko wisieć blisko tej półki, jak najwyżej się da....

Masz wisząca półke pionową, więc łatwo zrobić jakieś 2haki na których ten profil powiesisz....
Teraz ważna informacja, do tego profilu musisz też doprowadzić część świeżego powietrza znad zasypu, aby zaciągało odgazowane spaliny.....

Zatem w tych górnych drzwiczkach, które na nieszczęście są skośne trzeba wywiercić 3otowry 12-ki..., ze względu na skośne drzwiczki, aby nie dymiło na kotłownię to kawałeczek profila, aby to powietrze było w poziomie dostarczane na wysokości lekko powyżej początku powieszonego profila sprowadzającego to wszystko na dół koło rusztu.......

Mam nadzieję,że opis dość jasny....
Napisano (edytowany)
Chodzi o coś takiego jak na szkicu
Tak będzie właściwie, możesz zrobić jakąś przysłonę na tych drzwiczkach do regulacji tego "świeżego powietrza", nie mniej jest ono potrzebne.... ten kawałek profila w drzwiczkach nie musi prowadzić długim odcinkiem pod sam profil powieszony... to tylko po to, aby to powietrze wpadało poziomo.

Problem z takimi skośnymi drzwiczkami jest bowiem taki,że przy powietrzu wtórnym wychodzi nimi dym..... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Chodzi o coś takiego jak na szkicu
Tak będzie właściwie, możesz zrobić jakąś przysłonę na tych drzwiczkach do regulacji tego "świeżego powietrza", nie mniej jest ono potrzebne.... ten kawałek profila w drzwiczkach nie musi prowadzić długim odcinkiem pod sam profil powieszony... to tylko po to, aby to powietrze wpadało poziomo.

Problem z takimi skośnymi drzwiczkami jest bowiem taki,że przy powietrzu wtórnym wychodzi nimi dym.....

Rozwiń  
Kolego ten kształtownik bo taki mam wstawić większy czy mniejszy ,mam prostokątny 5cmx3cm i 2.5cm x2,5cm który będzie lepszy ?
Napisano
Nie znam Twojego kotła.
Ta rura czy też profil ma za zadanie zebrać "gazy" , które zrobią się nad zasypem i "popędzić" je w dół bezpośrednio w płomień.
To prosta robota i groszowe sprawy, sam bym zaczął od tej mniejszej.

Jak założysz, to "usłyszysz" różnicę.
Napisano
  Cytat

Nie znam Twojego kotła.
Ta rura czy też profil ma za zadanie zebrać "gazy" , które zrobią się nad zasypem i "popędzić" je w dół bezpośrednio w płomień.
To prosta robota i groszowe sprawy, sam bym zaczął od tej mniejszej.

Jak założysz, to "usłyszysz" różnicę.

Rozwiń  
Zrobiłem na razie przesłonę z dwoma otworami fi 20mm i wlotem powietrza wtórnego poziomo i jest dobrze mniej smoły lepsze spalanie dymu ,później wstawię jeszcze profil do płomienia.Dzięki
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
W takim razie czekamy z niecierpliwością na więcej danych oraz szczegółów,sam projekt i pomysł ciekawy,a najważniejsze ze są już efekty,to może posłużyć jako inspiracja dla innych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...