Skocz do zawartości

Wylewka na gruzie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witajcie,

Kupiłem mieszkanie na zaadaptowanym strychu. Podłogi z desek sosnowych na legarach marnie dość wykonane, bo skrzypią i bujają gdzieniegdzie.

Zabrałem się za remont i zerwałem jedną z nich. Legary ułożone na wylewce, która miejscami jest spękana. Generalnie grubość wylewki nie przekracza 2cm, ale są miejsca gdzie jest mniej - i tam są spękania. Pod wylewką gruz ceglany zaprawa w kawałkach i skruszona. Tego śmiecia będzie ze 25cm, a pod nim strop Kleina.

Chcę odbudować podłogę na legarach i OSB ale co zrobić z wylewką? Czy pousuwać spękane miejsca i wypełnić jakąś wylewką? czy robić wylewkę na nowo? Jak na nowo, to jaka powinna być gruba? Edytowano przez vx77 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Witajcie,

Kupiłem mieszkanie na zaadaptowanym strychu. Podłogi z desek sosnowych na legarach marnie dość wykonane, bo skrzypią i bujają gdzieniegdzie.

Zabrałem się za remont i zerwałem jedną z nich. Legary ułożone na wylewce, która miejscami jest spękana. Generalnie grubość wylewki nie przekracza 2cm, ale są miejsca gdzie jest mniej - i tam są spękania. Pod wylewką gruz ceglany zaprawa w kawałkach i skruszona. Tego śmiecia będzie ze 25cm, a pod nim strop Kleina.

Chcę odbudować podłogę na legarach i OSB ale co zrobić z wylewką? Czy pousuwać spękane miejsca i wypełnić jakąś wylewką? czy robić wylewkę na nowo? Jak na nowo, to jaka powinna być gruba?


Generalnie powinien ktoś sprawdzić ,obejrzeć ,zaprojektować ,przeliczyć ten strop czy on może przyjąć dodatkowy ciężar i jaki czyli użytkowy oraz materiału do zbudowania z tych podłóg ścianek działowych itd... i prawnie papierologia oraz nadzór nad robotami .

Jeżeli nie rozbierzesz elementów konstrukcyjnych ,czyli stropu Kleina ,to proponuję pozbyć się całego zbędnego ciężaru ze stropu, zrobić podłogi drewniane z OSB na legarach ,resztę przestrzeni wypełnić wełną .
Odciążając ze zbędnego wypełnienia twój strop,dom, będziesz miał pewność ,że zastępując ten ciężar ciężarem koniecznym do adaptacji strychu ,nie przeciążysz stropu. Ciężarem użytkowym ,oraz materiału do zbudowania z tych podłóg ścianek działowych z płyt gipsowo-kartonowych ,glazury ,drzwi,itd.... Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Generalnie powinien ktoś sprawdzić ,obejrzeć ,zaprojektować ,przeliczyć ten strop czy on może przyjąć dodatkowy ciężar i jaki czyli użytkowy oraz materiału do zbudowania z tych podłóg ścianek działowych itd... i prawnie papierologia oraz nadzór nad robotami .



O załatwianiu w urzędzie to mowy nie ma, bo wykonawca umówiony na następny tydzień. Dodatkowego obciążenia również nie będzie, bo to mieszkanie było w użytku przez ponad 20 lat w podobnej konfiguracji. Tu mi chodzi o to czy skuć całą wylewkę, czy tylko popękane fragmenty. Ewentualnie mogę usunąć trochę gruzowego wypełnienia i zrobić przez to grubszą warstwę wylewki.

Cytat

Jeżeli nie rozbierzesz elementów konstrukcyjnych ,czyli stropu Kleina [...]



Jestem w dobrych stosunkach z sąsiadami z dołu ale nie wiem czy by to znieśli.
Napisano (edytowany)
Cytat

O załatwianiu w urzędzie to mowy nie ma, bo wykonawca umówiony na następny tydzień. Dodatkowego obciążenia również nie będzie, bo to mieszkanie było w użytku przez ponad 20 lat w podobnej konfiguracji. Tu mi chodzi o to czy skuć całą wylewkę, czy tylko popękane fragmenty. Ewentualnie mogę usunąć trochę gruzowego wypełnienia i zrobić przez to grubszą warstwę wylewki.

Zadaj sobie pytanie czy i do czego Tobie potrzebna jest ta wylewka jak potrzebna to uzupełnij ,jeżeli legary oprzesz na treglach przełożonych filcem .pomieszczenie może jeszcze zyska na tym będzie wyższe ,więcej powietrza itd..
Jeżeli włożysz do pełna wełnę w strop to sąsiad już nie będzie musiał ogrzewać twojego mieszkania ,bo gdybyś miał sam beton i terakotę na stropie bez podłogi drewnianej to sąsiad będzie grzał twoje mieszkanie jak ogrzewanie podłogowe . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...