Skocz do zawartości

Obudownie kozy (tak jak kominek)


Gość Guest_Tomasz_*

Recommended Posts

Gość Guest_Tomasz_*
Napisano
Witam mam taki mały problem

Posiadam w domu piec kozę 8kw wraz z czopuchem zwalniającym ciąg ale odzyskującym ciepło spalin.
zamierzam obudować ją w formie kominka.

Mój dylemat to stosunek otworów dolnych dających zimne powietrze do otworów odprowadzających grawitacyjne ciepłe powietrze !!

Jaki najlepszy byłby stosunek 2zimne : 1 ciepłe np doprowadzenie pod piec 1000cm kwadr odprow 450-600cm kwadr

pozdr tomasz

w załaczeniu zdjęcie pieca żeliwnego przy czym otwór nawiewu to cały front dół oraz z boku od tyłu dwa otwory o wym 20*20

DSC01446.jpg

Napisano
Witam
Cytat

Mój dylemat to stosunek otworów dolnych dających zimne powietrze do otworów odprowadzających grawitacyjne ciepłe powietrze !!

Jaki najlepszy byłby stosunek 2zimne : 1 ciepłe np doprowadzenie pod piec 1000cm kwadr odprow 450-600cm kwadr



Z tą wielkością otworów to raczej na odwrót. Powietrze zimne poprzez ogrzewanie rozpręża się więc i zwiększa swoją objętość. Dla zapewnienia prawidłowego i swobodnego przepływu powietrza ogrzewanego musisz zapewnić wyloty powietrza ogrzanego większe od doprowadzanego zimnego.

Pozdrawiam


P.S. Czy jest to piec KORNAK nr 9 ?? Bo tak znajomo mi wygląda icon_wink.gif
Napisano
Obudowanie "kozy" należy traktować raczej jako ozdobę, a nie sposób na wykorzystanie ciepła do ogrzewania. Niewielka powierzchnia wymiany ciepła, jej kształt nie zapewniają bowiem wydajnego ogrzewania po obudowaniu, gdyż nie do takich celów została ona zaprojektowana. Wielkość dolotu i wylotu powietrza najlepiej określić doświadczalnie, przy czym większe otwory umieszcza się na wylocie ciepłego powietrza, a nie na wlocie. Ewentualna regulację przepływu można zapewnić przez zamontowanie przysłon.
Napisano
Cytat

Witam
Z tą wielkością otworów to raczej na odwrót. Powietrze zimne poprzez ogrzewanie rozpręża się więc i zwiększa swoją objętość. Dla zapewnienia prawidłowego i swobodnego przepływu powietrza ogrzewanego musisz zapewnić wyloty powietrza ogrzanego większe od doprowadzanego zimnego.

Pozdrawiam
P.S. Czy jest to piec KORNAK nr 9 ?? Bo tak znajomo mi wygląda icon_wink.gif


icon_biggrin.gif dziekuję za przypomnienie faktycznie tak trzeba zrobić . tak to jest kornak nr 9
dodałem spowalniacz spalin lub inaczej mówiąc gorące spaliny jeszcze raz oddają cieplo.
Nie rozumiem jednego skoro piec ma moc 8 kw i grzeje jak czort to dlaczego nie można go obudować to przecież niemal 100 kg żeliwa!!! icon_biggrin.gif
Pomyslałem sobie tak skoro olbrzymia ilośc ciepła kumuluje sie w jednym miejscu to zrobienie I blasznej obudowy z wylotami odp wielkości spowoduje że bedzie to wg mnie tak samo działąło jak kominek do zabudowy. całość i tak bedzie izolowana
Tomasz
Napisano
Witam
Akurat z jednym piecem (konkretnie ten model który przedstawiłeś) miałem styczność. Jak piszesz jest to koza o dużym potencjale grzewczym. Ciężki, duża ilość żeliwa. Grzeje jego cała powierzchnia wszystkich ścianek.
Zrobienie do tego konkretnego modelu obudowy powinno dać podobny efekt jak przy zabudowie wkładu kominkowego. Kiedyś też z kilkoma osobami zastanaawialiśmy się nad mozliwością zastosowania takiego rozwiązania icon_biggrin.gif (mówie ciągle o piecyku KORNAK nr 9).
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Akurat z jednym piecem (konkretnie ten model który przedstawiłeś) miałem styczność. Jak piszesz jest to koza o dużym potencjale grzewczym. Ciężki, duża ilość żeliwa. Grzeje jego cała powierzchnia wszystkich ścianek.
Zrobienie do tego konkretnego modelu obudowy powinno dać podobny efekt jak przy zabudowie wkładu kominkowego. Kiedyś też z kilkoma osobami zastanaawialiśmy się nad mozliwością zastosowania takiego rozwiązania icon_biggrin.gif (mówie ciągle o piecyku KORNAK nr 9).
Pozdrawiam



Dziękuje za potwierdzenie mego pomysłu , na obudowe z blachy pójdzie 2,5 arkusza blachy , co stworzy sporą komorę grzewczą + oczywiście stelaż +5 cm wełny + regips ogniowy+wierzcnie pokrycie
tomaszb icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Powodzenia
Może zamieścisz jakieś fotki z przebiegu prac?? Jestem ciekaw jak to wyjdzie.

Pozdrawiam Serdecznie


jak zrobię pierwsżą obudowę z blachy zaraz zamieszczę , trochę to potrwa ale sądzę że w ciągu 2 tygodni będę miał

pozdrawiam tomaszb icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...