Skocz do zawartości

Twoj Inteligetny dom


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam

Na samym początku coś o mnie icon_smile.gif chciał bym napisać że jestem tu nowy i młody dopiero co ukończyłem szkole elektroniczna, dokładnie o specjalizacji programowania sterowników PLC wiec z chęcią pomogę w miarę moich możliwości
i służę moja wiedzą

To by było na Tyle o mnie a teraz konkretnie

Chciał byś aby Twój dom był inteligenty ? Może nie wiesz od czego masz zacząć ? Albo nie wiesz w co masz się wyposażyć ile będzie to Cie kosztować ? A możne czy w ogolę jest to potrzebne i jakie nam to daje korzyści ?

No to wiec tak ile ludzi to będzie tyle opinij

Jedni powiedzą ze to się nie opłaca po co to komu nie ma żadnych korzyści a znów inni powiedzą ze ma to pełno korzyści ze po roku wam to się wróci - oczywiście zwrócić się wszystko kiedyś wróci czy to za rok czy dwa czy za 20 lat ale wróci icon_smile.gif

Nie będę tu nikogo zachęcać do takich usług czy tez zniechęcać to już kwestia waszych potrzeb

Jak mniemam za niedługo ktoś w temacie mi napisze ze jakie korzyści mogą płynąc z zastosowania inteligencji naszych domów czy tez mieszkań

Proszę bardzo :

Mało kto wie ze nasze urządzenia kiedy są podłączone do zasilania a nie są włączone to tez pobierają energie elektryczna ( Wszystkie czerwone LEDowe punkciki w naszym domu ) po przez zastosowanie inteligencji w naszym domu możemy to ograniczyć

Wielu z was na pewno lubi ciepło a co za tym idzie energie cieplna która niejednokrotnie tracimy po przez głupotę otwierając okno gdy mamy włączone ogrzewanie

No dobrze ale teraz mi napiszecie że po co tu inteligencja ?
Proste aby moc ograniczyć jak najbardziej te straty !
-dobrze ale mogę to samemu zrobić
Owszem możemy ale po co jak nasz budynek może za nas to zrobić ?

Dobrze a teraz mi powiecie zęby mieć inteligenty dom to potrzeba do tego drogiego sterownika który będzie wszystkim zarządzać
Owszem sterownik to jest piękna sprawa ale drogi on nie musi być lecz nie wszyscy wiedza ze inteligentne sterowanie to nie Tylko sterownik do inteligentnego domu możemy zaliczyć już same automaty zmierzchowe czy tez automaty schodowe - inaczej można to nazwać Automatyka domowa / automatyzacja domów itp.

Inteligentne sterowanie mieszkaniem czy tez domem możne wydawać się droga inwestycja lecz ta inwestycja jest bardzo praktyczna i w dzisiejszych czasach daje wygodę użytkowania wiec wybór takiej usługi zależny od Państwa a ja postaram się Wam pomóc, doradzić, wszystko wytłumaczyć jaki i zilustrować podać przykłady itp.

Wiec śmiało jeśli czego nie rozumiecie macie dylematy problem jak coś zaprogramować co wybrać napiszcie w temacie lub wyślijcie wiadomość do mnie a ja postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości Edytowano przez Dziobo (zobacz historię edycji)
Napisano
źle zaczynasz
przywitać się trzeba w odpowiednim dziale
zaufanie zdobyć powolutku

a jak już karencji okres minie i zaufania

Sprzedaż!

na pewno.............
Napisano
Ja nie oferuje usług icon_smile.gif tu jest problem ja oferuje rozmowę profesjonalna pomoc nie trzeba się przedstawiać jakoś wymyślnie w innych tematach ;) Wole pomoc komuś od razu nie marnując czasu bo w dzisiejszych czasach niestety czas to pieniądz a ludzie szukają pomocy w internecie gdzie najczęściej ich zbywają a ja nie po to tu icon_smile.gif Ale za wrócenie uwagi dziękuje Ci icon_smile.gif
Napisano
Dziobo, jestem za automatyką ale w granicach rozsądku i możliwości finansowych. Jakiś czas temu na łamach BD był przedstawiany dom z automatyką za 100 tys zł. To się nie zwróci nie ma opcji czasowej na taką inwestycję! Utkwił mi w pamięci jedn szczegół dla mnie osobiście absurdalny. Otóż wraz z włączeniem światła w łazience uruchamiała się pompka obiegowa ciepłej wody. Dom był spory więc pewnie i odległości znaczne. No i teraz wyobraziłem sobie moją sytuację. Pompkę cyrkulacyjną mam, Światło w łazience mam (3 punkty każdy włączany osobnym przyciskiem). Z oszczędności mam w łazience LEDy, które zapalamy o zmierzchu i wyłączamy gdy idziemy spać. Do którego źródła światła podpiąć pompkę aby niepotrzebnie nie chodziła cały czas?
Dla mnie to przykład przesadnej automatyki, która po pewnym czasie może wkurzać i generować koszty a nie oszczędności. Automatyka w domu wykonana inteligentnie to jest coś co może pomagać, ale nadmiar automatyki mnie osobiście wkurza. Inteligentny dom dla mnie oznacza pomagający w wielu rzeczach a nie całkowicie zrobotyzowany. Będę robił instalację domu inteligentnego, ale nie do przesady.
Napisano
KDD

I Tu masz racje nadmiar boli . A cena przesadna jak dla mnie ale to wszystko było pokazowe jak mniemam . Wiec to jest głupota !
Instalacje powinno się zacząć od tego co nam będzie potrzebne ( czyli co tak naprawdę chcielibyśmy zęby się samo zrobiło i co nam ułatwi życie )
Co do pompy w Twoim przypadku mówisz ze włączacie ledy z wieczora i wyłączacie idąc spać dobrze rozumie ale gdzie tu oszczędność w tym czasie dajmy na to ciemno zaczyna się robić o 8 a spać idziesz o 12 w takim razie na co komu przez 4 h oświetlenie włączone - można było by powiedzieć gdzie tu oszczędność ? - ale to są ledy - no tak ale one i tak one energie elektryczna jakaś pobierają wiec oszczędność nie do końca bym powiedział. W dzisiejszych czasach pompę mógł byś podłączyć z czujnikiem lecz tu nam po czasie samo by się wyłączyło lub zastosować w jednym miejscu podwójny włącznik do którego jeden obiek byś podłączył pompę icon_smile.gif
Opcja druga zainstalowanie czujników otwarcia drzwi w łazience otwierasz drzwi impuls włącza Ci pompę oświetlenie a zamkniecie wyłącza
Nie korzy myślą ze automatyzacja domu wiąże się z Tym ze o gidzie 8 sama naleje Ci się kawa xD kto by nie chciał
Jak już napisałeś taka usługa / sterowanie ma na celu poprawienie komfortu użytkowania jak i możliwe oszczędności w niektórych przypadkach
Napisano
Cytat

KDD

I Tu masz racje nadmiar boli . A cena przesadna jak dla mnie ale to wszystko było pokazowe jak mniemam . Wiec to jest głupota !
Instalacje powinno się zacząć od tego co nam będzie potrzebne ( czyli co tak naprawdę chcielibyśmy zęby się samo zrobiło i co nam ułatwi życie )
Co do pompy w Twoim przypadku mówisz ze włączacie ledy z wieczora i wyłączacie idąc spać dobrze rozumie ale gdzie tu oszczędność w tym czasie dajmy na to ciemno zaczyna się robić o 8 a spać idziesz o 12 w takim razie na co komu przez 4 h oświetlenie włączone - można było by powiedzieć gdzie tu oszczędność ? - ale to są ledy - no tak ale one i tak one energie elektryczna jakaś pobierają wiec oszczędność nie do końca bym powiedział. W dzisiejszych czasach pompę mógł byś podłączyć z czujnikiem lecz tu nam po czasie samo by się wyłączyło lub zastosować w jednym miejscu podwójny włącznik do którego jeden obiek byś podłączył pompę icon_smile.gif
Opcja druga zainstalowanie czujników otwarcia drzwi w łazience otwierasz drzwi impuls włącza Ci pompę oświetlenie a zamkniecie wyłącza
Nie korzy myślą ze automatyzacja domu wiąże się z Tym ze o gidzie 8 sama naleje Ci się kawa xD kto by nie chciał
Jak już napisałeś taka usługa / sterowanie ma na celu poprawienie komfortu użytkowania jak i możliwe oszczędności w niektórych przypadkach



Oszczędność w łazience jest taka że ledy mają łącznie 4,5 W mocy i świecą sobie kilka godzin. Tradycyjna żarówka ma największe zużycie w momencie rozruchu więc nawet jeżeli w tym czasie kilka razy wejdę do łazienki i muszę zapalić światło to już mam większe zużycie niż te ledy świecące 4 godziny bez przerwy.

Co do przykładu z pompką i czujnikiem drzwi to idziesz w złym kierunku (oczywiście według mojego sposobu rozumowania). Stajesz się niejako niewolnikiem własnych rozwiązań, bo musisz pamiętać aby w tej łazience zamknąć drzwi, w przykładzie podanym przeze mnie poprzednio wejście do łazienki w ciągu dnia wiąże się z koniecznością włączenia światła aby popłynęła ciepła woda. To są dla mnie przykłady zastosowania automatyki która wymaga jeszcze większego wytężenia umysłu bo trzeba się zastanowić "co muszę zrobić przed wejściem do pomieszczenia aby uzyskać wymagany efekt". Dla mnie automatyka musi być jak dobra ochrona VIP-a niewidoczna ale skuteczna!
Napisano
Wiem ze Ledy nie pobierają za dożo energii ale pobierają wiec po co zostawiać je załączone ?
Dobrze Pan napisał "Dla mnie automatyka musi być jak dobra ochrona VIP-a niewidoczna ale skuteczna!" W takim badz razie trzeba robić
Światło załączane czujnikiem zmierzchowym wyłączane zegarem czyli dajmy na to godzina 23 I do tego jeden włącznik na wejściu z funkcja jeden przycisk wiele funkcji do włączenia/wyłączenia po za tym okresem
Pompa ok to dajemy czujnik mikrofalowy wiec każde wejść do łazienki powoduje włączenie naszej pompy lub przełączenie jej ze stanu uśpienia w stan aktywny i wyłączenia po opuszczeniu naszej łazienki lub zastosowania automatu zliczającego.
Teraz się nie orientuje ale są bodajże elementy które po zmianie ciśnienia potrafią załączyć urządzenie czyli gdy przekręcamy kurek zmienia się nam ciśnienie w rurach i w tym momencie zapala nam sie pompa ( do tego nie jestem pewien ale wydale mi sie ze kiedys o tym czytałem )
Możliwości jest sporo tu już tylko wszystko od zachcianek i wygody
Napisano
Z mojego punktu widzenia automatyka powinna zapewniać:
- optymalizację działania rekuperacji - współdziałanie z alarmem
- optymalizację podgrzewania wody cwu i obiegu - czasówka + współdziałanie z alarmem w przypadku nieobecności
- ewentualnie ograniczone sterowanie oświetleniem
- monitoring posesji
- sterowanie ogrzewaniem
- sterowanie funkcjami przez www

Osobiście polecam stronkę http://plc-home.pl/, sporo się dowiedziałem o domu inteligentnym.
Napisano
Na dzień dzisiejszy niektórzy ludzie chcą znacznie więcej wiem to z praktyki

Strona jak najbardziej fajna ale niektóre rozwiązana tylko wydaja się być fajne na papierze czy w internecie

Coraz więcej ludzi "bogatych" jest łakomych na takie rozwiązania ale coraz bardziej te osoby są nie dość ze skąpe to i leniwe i wymagają coraz ciekawszych rozwiązań

Co do sterowania www oczywiście jest to fajna sprawa ale już za archaiczna miewam kontakty z urządzeniami które już steruje się za pośrednictwem sms/mail/aplikacja mobilne czyli przez naszego smartfona czy tez tableta
Monitoring posesji wraz z alarmem i zabezpieczeniem naszej posesji jest podstawowa sprawa w którą powinien być zaopatrzony każdy dom.Nie wielu ludzi zdaje sobie sprawę ze to nie jest wcale takie trudne do zrobienia wystarczy poszukać w internecie i popytać się ludzi

" Z mojego punktu widzenia automatyka powinna zapewniać:
- optymalizację działania rekuperacji - współdziałanie z alarmem
- optymalizację podgrzewania wody cwu i obiegu - czasówka + współdziałanie z alarmem w przypadku nieobecności
- ewentualnie ograniczone sterowanie oświetleniem
- monitoring posesji
- sterowanie ogrzewaniem
- sterowanie funkcjami przez www "

Dokładnie tyle ile osób jest na świecie tyle będzie opinij
Teraz do tego dochodzi sterowanie oświetleniem oraz nawadnianie ogrodu
Sterowanie żaluzjami /roletami
Bramami garażowymi jak i wjazdowymi
Sterowanie klimatyzacja
Sterowanie multimediami ( Multiroom czy tez funkcja restartu routera itp )

Ja wychodzę z założenia że klient nasz pan icon_smile.gif lecz niestety trzeba kogoś czasem sprowadzić na ziemie ;)
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...