ocieplacz Napisano 13 maja 2013 Udostępnij #1 Napisano 13 maja 2013 Jak wytyczyć pion tynkowanej ściany ?Jak widać na obrazku tynk z ściany był za rzadki i spłynął tworząc taką nierówność.Budowane za PRLu więc niema się co dziwić fachowcom.Będę montował kabinę prysznicową dlatego muszę wyrównać tą ścianę.Skuję tynk z tego garba i nałoże nowy tylko jak zrobić to równo?Poziomicą 150cm ?Może jakieś listwy ?Niechcę się meczyć bo może jest na to jakiś uniwersalny sposób ?Pomieszczenie ma około 2,6m.Nierówność jest od posadzki do połowy wysokości ściany czyli jakieś półtorej metra. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 13 maja 2013 Udostępnij #2 Napisano 13 maja 2013 (edytowany) Kup listwy wyrównujące ,daje się je co najmniej co 2m ,poziomując wcześniej najlepiej na tynk maszynowy gipsowy a potem tylko tynkować Coś takiego jak na tej fotce https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q...AuhJmkZU7QnvF1YTak się je zakłada https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q..._kov0p4mpcaDqBQA na narożniki dajesz takie cuś https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q...RCrd2jEuSFtj9Z3No sadzę ,że resztę sobie już znajdziesz Edytowano 13 maja 2013 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ocieplacz Napisano 13 maja 2013 Autor Udostępnij #3 Napisano 13 maja 2013 Ok,tylko coś mi się wydaje,że między listwę ,a cegłę będę musiał jeszcze coś podłożyć typu kawałek płyty GK. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 13 maja 2013 Udostępnij #4 Napisano 13 maja 2013 Cytat Ok,tylko coś mi się wydaje,że między listwę ,a cegłę będę musiał jeszcze coś podłożyć typu kawałek płyty GK. Toszto napisałem,że tynkiem maszynowym gipsowym np MP75 te listwy przyklejasz do ściany,nie na całej długości tylko punktowo i to wystarczy. A na pewno zapytasz czemu tym tynkiem,a dlatego tym bo jak otynkujesz cementowo -wapiennym to po zatarciu tynk jest tak wilgotny ,że ten tynk gipsowy jest bardzo mięki i łatwo da się wyciągnąć te listwy ze ściany a bruzdy które pozostaną po wyciągnięciu zatrzesz i będzie git. Link do komentarza
Gość stach Napisano 14 maja 2013 Udostępnij #5 Napisano 14 maja 2013 Przy ścianie, na której kleić będziesz płytki w kabinie radziłbym Ci zastosować tynk cementowo-wapienny, np. Atlasa http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...s.html?sef=hcfp .Radziłbym Ci nie bawić się w skuwanie połowy ściany, podkładanie czegoś pod listwy tynkarskie, tylko skuj stary tynk na całej ścianie, ustaw na zaprawę tynkarską te listwy (kup trzymetrowe, dotnij na wysokość ściany, ustaw dokładnie w pionie tak, aby ściągać łatą - ja stosuję łatę 1,5 m, więc listwy stawiam co ok. 1,3 m). Jeśli przewidywana warstwa tynku będzie większa niż 2-3 cm zastosuj jako pierwszą warstwę http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...s.html?sef=hcfp i wyrównaj "na ostro" zaprawą tynkarską.Możesz mieć problem, jeśli "goła"ściana okaże się być "wielką płytą" - ślady oleju, stosowanego przy produkcji płyty, mogą osłabiać siłę przylegania nakładanego tynku i jego spływanie - to mogło być przyczyną powstania tego garbu na ścianie - wtedy zastosuj jakąś warstwę sczepną, np:http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...t.html?sef=hcfp Nie zapomnij o hydroizolacji najbardziej mokrej w łazience strefy, np. http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...e.html?sef=hcfpw rogi ścian i na styku ściana-podłoga zastosuj:http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...d.html?sef=hcfp Proponuję produkty Atlasa nie dlatego, że np. handluję nimi, a dlatego, że stosowałem je i uważam, że są bardzo dobre Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 maja 2013 Udostępnij #6 Napisano 14 maja 2013 To co piszesz stach-u jest ok ale dorzucę swoje 5 groszy otóż namawiam aby pod listwy dać ten tynk gipsowy bo łatwiej się potem listwy wyciąga,nie uszkadza się tak powierzchni tynkowanej . Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 maja 2013 Udostępnij #7 Napisano 16 maja 2013 Cytat To co piszesz stach-u jest ok ale dorzucę swoje 5 groszy otóż namawiam aby pod listwy dać ten tynk gipsowy bo łatwiej się potem listwy wyciąga,nie uszkadza się tak powierzchni tynkowanej . A po co wyciągać Niech sobie tam siedzą w czym przeszkadzają i tak na warstwie kleju będą płytki... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 maja 2013 Udostępnij #8 Napisano 16 maja 2013 Cytat A po co wyciągać Niech sobie tam siedzą w czym przeszkadzają i tak na warstwie kleju będą płytki... Zapomniałem,że chodzi o kabinę prysznicową,a pisałem tak jakby ścianę w pokoju tynkował. Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 maja 2013 Udostępnij #9 Napisano 16 maja 2013 Cytat Zapomniałem,że chodzi o kabinę prysznicową,a pisałem tak jakby ścianę w pokoju tynkował. Na tynkowanie ścian w pokoju nie upierałbym się na zastosowanie tynku cenentowo-wapiennego, gipsowy jest bardzo dobry do suchych pomieszczeń Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 maja 2013 Udostępnij #10 Napisano 16 maja 2013 Ja u siebie akurat mam wszędzie cementowo-wapienny Link do komentarza
ocieplacz Napisano 30 maja 2013 Autor Udostępnij #11 Napisano 30 maja 2013 Załamałem się ;)Po skuciu części tynku okazało się,że krzywa jest ściana ,a jest to ściana z klatki schodowej.Beton !! Idą po tej ścianie schody.Tynki odpadają bo bym musiał nakładać tego tynku tonę na tej krzywiźnie.Boje się,że to poodpada.Kolejne wyjście to położyć płytę gk.Wchodzi półtorej standardowej płyty.Teraz mam pytanie - czy mogę przymocować tą płytę w inny sposób niz na stelażu lub kleju ?Np.wypionowane pasy z listw drewnianych i do tego przykręcona płyta ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 maja 2013 Udostępnij #12 Napisano 30 maja 2013 (edytowany) Cytat Teraz mam pytanie - czy mogę przymocować tą płytę w inny sposób niz na stelażu lub kleju ?Np.wypionowane pasy z listw drewnianych i do tego przykręcona płyta ? Jest coś lepszegohttp://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&am....47244034,d.Yms Edytowano 30 maja 2013 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ocieplacz Napisano 30 maja 2013 Autor Udostępnij #13 Napisano 30 maja 2013 No niby jest Michnosystem ale sprzedawany na pełne paczki,co średnio wyjdzie mnie 150zł i kilka dni czekania na dostawę bo jedynie Allegro ratuje mnie w tej sytuacji.Nie można tego zrobić na podobnej zasadzie jak Michnosystem ale z użyciem listewek,klocków drewnianych mocowanych do ściany kołkiem?Półtorej płyty to niechce wydziwiać z niewiadomo jakim systemem... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 maja 2013 Udostępnij #14 Napisano 30 maja 2013 Ty jak baba ,nigdy nie dogodzisz Z listewkami to nie będzie taka prosta sprawa,łatwiej będzie zrobi c to na klej.Miejsca gdzie jest bardzo głęboko położysz na dwa,trzy razy bo jedna warstwa to będzie za dużo. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 30 maja 2013 Udostępnij #15 Napisano 30 maja 2013 Cytat No niby jest Michnosystem ale sprzedawany na pełne paczki... Popatrz no dobrze w necie, bo widziałem oferentów sprzedających tez na sztuki coś koło 3-3,50zł/sztuka Link do komentarza
ocieplacz Napisano 30 maja 2013 Autor Udostępnij #16 Napisano 30 maja 2013 ...problemy pojawiają się pokolei :/Co powiecie jeśli przy tej ścianie z płyty gk ma być postawiona kabina prysznicowa?Drzwi rozsuwane trzeba umocować do tej płyty i jak to wyglądać będzie po np. roku czasu? Nie rozchwieje się itd? Są jakieś specjalne warunki montażu kabin przy płytach gk? Link do komentarza
Gość stach Napisano 30 maja 2013 Udostępnij #17 Napisano 30 maja 2013 Cytat Załamałem się ;)[...]Tynki odpadają bo bym musiał nakładać tego tynku tonę na tej krzywiźnie.Boje się,że to poodpada.[...] Moim zdaniem nie powinieneś nic kombinować z jakimiś płytami, listwami, systemami, Michnosystemami...Często bywało, że w starych blokach i wieżowcach w łazience np. 2x3m na ściany, właśnie w celu dokładnego wyrównania i wypionowania tych ścian po skuciu starych tynków, zużywałem 30 - 40 worków po 25 kg zaprawy tynkarskiej. Z grubsza wygląda to tak, że ile wyniesiesz skutego materiału, to tyle - a nawet i więcej - musisz władować z powrotem na ścianę Nie wolno oczywiście całej warstwy - bywało 5 do 7 cm - położyć na raz, wie to każdy tynkarz - złapie jedna warstwa, nakładaj następną (grubość zalecana przez producenta zaprawy).Oczywiście możesz stawiać płytę g/k, po zaizolowaniu hydroizolacją na niej kłaść płytki i stawiać kabinę prysznicową , ale jeśli robisz to dla siebie, w swoim domu - to nie daj się namówić na żadną płytę g/k Rozbierałem tak wykonane łazienki i zapewniam Cię, że nie chciałbyś mieć świadomości, co działo się za tą płytą Nie będziesz miał wątpliwości jak przymocować drzwi rozsuwane - rób tynk cementowo-wapienny! Link do komentarza
jacek.fur Napisano 27 grudnia 2013 Udostępnij #18 Napisano 27 grudnia 2013 To ja mam dodatkowe pytania do tego wątku. Jedna ze ścian była kilkakrotnie zalewana ponieważ rynna była uszkodzona (dawno temu). Na szczęście rynna została niedawno naprawiona, ale tynk nadaje się do skucia. 1.Powiedzcie proszę czy nakładać warstwę szczepną na początku? 2.Chciałbym jednak wyciągnąć te listwy prowadzące z tynku - czy klejenie je na tynk gipsowy to dobry pomysł? (w przypadku kiedy znowu ściana zostanie zalana). 3. Co z pęknięciami? - Czy dawać jakąś siatkę na całość czy taśma z włókna szklanego wystarczy na pęknięciach? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 grudnia 2013 Udostępnij #19 Napisano 27 grudnia 2013 Cytat To ja mam dodatkowe pytania do tego wątku. Jedna ze ścian była kilkakrotnie zalewana ponieważ rynna była uszkodzona (dawno temu). Na szczęście rynna została niedawno naprawiona, ale tynk nadaje się do skucia. 1.Powiedzcie proszę czy nakładać warstwę szczepną na początku? 2.Chciałbym jednak wyciągnąć te listwy prowadzące z tynku - czy klejenie je na tynk gipsowy to dobry pomysł? (w przypadku kiedy znowu ściana zostanie zalana). 3. Co z pęknięciami? - Czy dawać jakąś siatkę na całość czy taśma z włókna szklanego wystarczy na pęknięciach? Ad1)Po zbiciu starego tynku należałoby zagruntować.Ad2) Jeżeli zakładasz ,że ściana zostanie znowu zalana to nie tynkuj jej.Ad3) Masz zamiar kłaść regipsy czy to piszesz o ścianie na zew z ociepleniem?Po co siatka i o jakich pęknięciach piszesz?A tak po mojemu to trochę umiejętności należałoby mieć aby brać się za tynkowanie. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się