Skocz do zawartości

Kabina prysznicowa - zmiana wejścia


Recommended Posts

Napisano
Witam, prosiłbym o radę w kwestii zamiany wejścia z prawej na lewą stronę w starej, nieprodukowanej już kabinie Sanplast (zdjecia poniżej - jeśli ktoś zna numer/model też prosiłbym o informacje). Chciałbym uniknąć usunięcia całości razem z zabudowanym brodzikiem i kupna nowej co sugeruje serwis.

Jest to kabina okrągła, narożna z pojedynczymi przesuwnymi drzwiami i jedną sztywną ścianką z plexi. Na mój rozum można odkręcić po 3 maskowane śruby po lewej i po prawej stronie, wyjąć górną plastikową szynę, wyjąć drzwi oraz ściankę i wstawić je na odwrót (obracając góra dół). Nie jestem jednak pewny co do możliwości ponownego montażu już zdemontowanych części. Pomysł bazuję też na instrukcji obecnego modelu zawierającego wiele podobnych elementów: http://www.sanplast.pl/dla-specjalistow/dl...le83/narozne33/

Z góry dziękuję za ew pomoc.



  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dokładnie jak powyżej,moim zdaniem także nie powinno być z tym problemu bo nawet jeżeli powiedzmy wózki będą się różnic,to można je bez problemu wymienić i odpowiednio dopasować.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A nie lepiej zdemontować kabinę i kupić coś podobnego dopasowując łukiem do brodzika, z tego co ja wiem to większość brodzików ma normalizowane wymiary więc praktycznie wszyscy producenci opierają się na tym samym.
Napisano
"Listwy" przykręcane do ścian, do których mocowane są ścianki też są normalizowane? Wiercenie nowych dziur w ścianie mi się nie uśmiecha, a obecnych listw zdejmować nie muszę.
Gość stach
Napisano
Cytat

A nie lepiej zdemontować kabinę i kupić coś podobnego dopasowując łukiem do brodzika, z tego co ja wiem to większość brodzików ma normalizowane wymiary więc praktycznie wszyscy producenci opierają się na tym samym.


Ta "normalizacja wymiarów" to określenie wymiarów brodzika, a dokładniej wymiarów styku ze ścianami w kącie, w którym brodzik ma być zainstalowany (czyli brodzik siedemdziesiątka, osiemdziesiątka, dziewięćdziesiątka, itp) - a pozostałe wymiary, typu kształt zaokrąglenia, promień łuku, odległość tego łuku od ściany (czyli długość prostego docinka przechodzącego w łuk) to wynik wyobraźni projektanta... Jest mało prawdopodobne, że kabina z innego modelu kompletu - nawet tego samego producenta - będzie pasować do danego brodzika...
Wiem to dokładnie, bo się na tym "przewiozłem" i to z winy sprzedawcy - uwierzyłem jego zapewnieniom i dopiero podczas montażu kabiny na zamontowanym, obudowanym i oklejonym mozaiką brodziku icon_rolleyes.gif okazało się, że ta kabina - tego samego producenta - ma inny promień łuku icon_rolleyes.gif
Miałem - i moja klientka - do wyboru: rozebranie (na koszt klienta) brodzika, jego wymiana na pasujący do wybranej kabiny (z dopłatą ze strony sprzedawcy), montaż, obudowa i ponowne oklejenie mozaiką (zakupioną przez sprzedawcę, pozostałe materiały klienta), albo wymiana kabiny, niestety, gorszej jakościowo (plastik zamiast szkła hartowanego), ale ograniczającej roboty i wydatki klienta - różnicę w cenie zwrócić miał sprzedawca.
Wybraliśmy ten drugi wariant icon_rolleyes.gif
I okazało się, że trzeba było wiercić nowe otwory do przykręcenia listew do mocowania nowej kabiny, na szczęście stare otwory ukryte zostały pod nową listwą...
Jest to odpowiedź na pytanie Satro - jeśli znajdziesz DOKŁADNIE ten sam model kabiny, nie będziesz musiał wymieniać listew mocujących, albo MOŻE znajdziesz pasującą kabinę icon_rolleyes.gif icon_confused.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...