Skocz do zawartości

Studnia a właz


Recommended Posts

Napisano
Cytat

jaka studnia
do czego ta studnia ????
zabezpieczenie być powinno coby się w nią nikt nie wtarabanił
kwestia szczelności
to kwestia do czego



Sorry za mało precyzyjne pytanie icon_smile.gif, studnia używana awaryjnie do ujęcia wody (przy awarii wodociagów), woda ze studni została przebada w laboratorium, wynik był ku mojego zaskoczeniu bardzo korzystny (powiedzieli że można ją nawet pić icon_smile.gif). W tej chwili jest dwuczęściowa betonowa pokrywa z otworem 110cm na środku.
Napisano
Cytat

Sorry za mało precyzyjne pytanie icon_smile.gif, studnia używana awaryjnie do ujęcia wody (przy awarii wodociagów), woda ze studni została przebada w laboratorium, wynik był ku mojego zaskoczeniu bardzo korzystny (powiedzieli że można ją nawet pić icon_smile.gif). W tej chwili jest dwuczęściowa betonowa pokrywa z otworem 110cm na środku.



nadal precyzji brak
zakładam że chodzi o studnie z lustrem wody
studnia powinna być o tyle szczelna żeby się tam nie dostawały rzeczy niechciane w tym wody opadowe czy podskórne
które mogą wodę właściwą skazić.
jak pompujesz znaczy obniżasz lustro wody to też raczej nie chodzi o powstanie podciśnienia czyli dostęp powietrza też powinien być.
natomiast jak często w okresie bez poborowym wodę ze studni pobierać aby utrzymać właściwa jakość wody to już informacja którą powinieneś otrzymać od specjalisty
zakładam że się powinno bo tak zdrowy rozsądek podpowiada ale szczegóły niestety nie moja działka
Napisano
Cytat

nadal precyzji brak
zakładam że chodzi o studnie z lustrem wody
studnia powinna być o tyle szczelna żeby się tam nie dostawały rzeczy niechciane w tym wody opadowe czy podskórne
które mogą wodę właściwą skazić.
jak pompujesz znaczy obniżasz lustro wody to też raczej nie chodzi o powstanie podciśnienia czyli dostęp powietrza też powinien być.
natomiast jak często w okresie bez poborowym wodę ze studni pobierać aby utrzymać właściwa jakość wody to już informacja którą powinieneś otrzymać od specjalisty
zakładam że się powinno bo tak zdrowy rozsądek podpowiada ale szczegóły niestety nie moja działka



Oczywiście woda z lustrem ..., to już wszystko wiem. Dzięki icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...