Skocz do zawartości

Jak kalkulują się ceny za montaż GWC


krzyś 101

Recommended Posts

Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
1900zł materiał i robota.
Napisano
Super i dzięki ale proszę konkretnie 1900 ok ale za jaki długi odcinek i co jest w robociźnie czy samo ułożenie czy ułożenie z wykopem. wykop wykonany oczywiście koparką i jaka głębokość słyszałem ze najlepiej 1,5 m.
Napisano
Witam
Wracam ponownie pytaniem czy instalacja GWC z rur antybakteryjnych firmy REHAU różni się od Wavina.
Bo niestety jak zauważyłem również na innych forach Pan Brzęczkowski jest naprawdę złośliwy.
Odpowiedział mi na pytanie "1900zł materiał i robota. no wszystko ok ale jaka długość rury i co wchodzi w robociznę; całość czy tylko ułożenie rury. Czy może mi ktoś dokładnie wyjaśnić.
dziękuję i pozdrawiam

PS" Panie Brzęczkowski proszę się nie w......ć jeśli nie umie Pan dokładnie odpowiedzieć a walić skróty."
Napisano
rura "antybakteryjna" REHAU jest droższa o 100 % od rury PCV WAVIN, czy ta cena jest uzasadniona, czy "antybakteryjność" rury REHAU to tylko chwyt marketingowy, trudno powiedzieć, nie ma niezależnych badań porównawczych GWC wykonanych z obu rodzaju rur
długość GWC z rury fi 200 mm powinna wynosić min 75 m na każde 500 m3/h, a prędkość przepływu powietrza <1 m/s dzięki temu minimalizuje się elektrostatyczne osadzanie zanieczyszczeń na ściankach rury
cena 100 zł/mb wymiennika to cena orientacyjna za całość robót z materiałem i może się różnić w przypadku np. wynajęcia wyjątkowo drogiej koparki, trudnego podłoża np. z kamieniami, itp.
zanim wynaleziono niebieskie rury "anybakteryjne", GWC rurowe wykonywało się z rur kanalizacyjnych, dobrze stosować nowoczesne materiały szczególnie w swoich instalacjach, ale czy są one zdecydowanie lepsze? - nie wiem
Napisano
podobno rury kanalizacyjne z PCV zawierają również metale ciężkie szkodliwe dla zdrowia, ale czy uwalniają się one "fruną" wraz z transportowanym powietrzem?
ja zaryzykowałem pomimo tego, że starałem się zapoznać ze wszystkimi opracowaniami, poznałem setki różnych GWC i doszedłem do wniosku, że PCV z Wavina spełni dobrze swoją rolę jako rurowy GWC - dom 100 m, parterowy, GWC fi 200 mm, długość 50 m ułożony w kształcie litery L w gruncie typu mokra glina, jestem zadowolony!
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Od 16 lat sprzedaję (z montażem) rekuperatory, więc jakieś doświadczenie mam. Robienie dłuższej niż 20 mb rury głębiej niż metr, to poprostu, robienie krzywdy. Nie mam w tym żadnego celu , tym bardziej interesu, by oszukiwać. Liczenie sobie znacznie drożej za rury antybakteryjne to jest naciąganie!!! Przecież w GWC Problemem mogą być grzyby jedynie a nie BAKTERIE!!! To po pierwsze. Po drugie, strumień powietrza wentylacyjnego to 12-20 m3/h na osobę (czyli 80-m3/h) , jak zimą puścimy więcej przesuszymy powietrze. A wentylacja ma zapewnić między innymi komfort. Latem zaś 40mb rury (czy więcej) często z zakrętami, stanowi tak duży opór, że wentylator, nie dość, że więcej pobiera prądu to jeszcze podgrzewa powietrze po wyjściu z GWC!!!
Kto do 4 osobowej rodziny proponuje bardziej rozbudowany wymiennik niż 15-20 mb rury, poprostu się na tym nie zna!!! Nie robił pomiarów!!! !00 m3/h powietrza nie jest w stanie zmienić warunków w gruncie nawet o 1 stC!!!.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Na http://www.rekuperatory.pl/rekuperatory/art18.shtml jest pięknie pokazana "lekka manipulacja" pomiar temperatury odbywa się na wejściu i wyjściu GWC nie uwzględniając zwiększonego zużycia prądu na pokonanie długiej rury i ciepła z tym związanego. Mogę zapewnić, że gdyby rury było dwa razy mniej ,ale za to w prostym odcinku (każdy zakręt znakomicie zwiększa opory nie dając nic jeśli chodzi wymianę) A pomiar odbywał się w czerpni i w anemostatach nawiewowych bilans byłby dla 20mb korzystniejszy!
Gość Paweł Szumniak
Napisano

Wyjaśnienie

W imieniu firmy www.rekuperatory.pl, zamieszczam oficjalne stanowisko
- w odniesieniu do zarzutów Pana Brzęczkowskiego.


Szanowny Pan Tomasz Brzęczkowski,

Już nie pierwszy raz zarzuca nam Pan - bezpodstawnie - nieznajomość
podstawowych zagadnień inżynierskich związanych z wykonywaniem gruntowych
wymienników ciepła czy instalacji wentylacyjnych, a co gorsza - wprowadzanie
w błąd naszych klientów.

Traktuję to jako uporczywe działanie na szkodę naszej firmy, ale mimo to
podejmę dyskusję. Z przyjemnością zaproszę Pana do osobistej debaty
merytorycznej w obecności bezstronnych specjalistów z branży, dzienikarzy
oraz przedstawicieli firm - producentów GWC, rekuperatorów, osprzętu
wentylacyjnego, jak również inżynierów zatrudnionych w mojej firmie oraz
prawnika.

Z przyjemnością zaproszę również do wspomnianej debaty Pańskich byłych
klientów, którzy zwracali się do nas z zapytaniem dotyczącym możliwości
wymiany wykonanych przez Pana nieprawidłowo działających instalacji.
Jestem przekonany, że spotkanie takie będzie ciekawe dla wielu firm
branżowych, dla prasy fachowej oraz inspektorów nadzoru budowlanego,
zajmujących się badaniem zgodności instalacji wentylacyjnych z
obowiązującymi w Polsce przepisami oraz normami.
Z przyjemnością zaproponuję również umieszczenie całości wspomnianej wyżej
dyskusji na zainteresowanych tematem forach internetowych, aby dostęp do
niej mieli również tak chętnie przez Pana pouczani użytkownicy internetu.
Czekam na propozycję dotyczącą miejsca oraz terminu wspomnianego spotkania.
Ponieważ zasadniczo nie korzystam z jakiegokolwiek forum internetowego jako
medium do przekazywania informacji, wdzięczny będę za pisemną propozycję
terminu takiego spotkania przesłaną na adres naszej centrali we Wrocławiu.
Nasz prawnik ustali z Panem termin oraz miejsce takiego spotkania. Jego
termin zostanie również podany publicznie.

Informuję jednocześnie, że nie będę tolerował dalszego oczerniania mojej
firmy w jakikolwiek sposób, szczególnie w momencie, gdy Pańskie zarzuty i
uwagi nie mają jakiegokolwiek odniesienia do rzeczywistości ani podstaw
merytorycznych.

Pozwolę sobie jednocześnie zauważyć, że mimo Pańskich uporczywie
umieszczanych w internecie niepotwierdzonych zarzutów pod naszym adresem,
jakość oraz prawidłowość wykonywanych przez nas instalacji zostały potwierdzone
zaproszeniem naszej firmy do reprezentowania w Polsce europejskiego potentata
w dziedzinie wentylacji mieszkaniowej - firmy J.E.Storkair z Holandii oraz
zaproszenie do uzyskania statusu członka Stowarzyszenia Polska Wentylacja,
do którego statutowych zadań należy propagowanie dobrych i skutecznych
rozwiązań wentylacyjnych. Trudno również pominąć fakt wielokrotnego
wyróżniania naszej firmy na prestiżowych targach, w tym zdobycie między
innymi Złotego Medalu Targów Poznańskich oraz - dwukrotnie - Złotego Kasku
Murator Expo.

Maciej Kosowski
www.rekuperatory.pl


p.s. Osobom zainteresowanym wiarygodnością wywodów Pana Brzęczkowskiego,
podaję link do strony producenta elementów GWC - firmy REHAU - dotyczący
odnawialnych źródeł energii, w tym wymienników gruntowych.
Nasza firma jest w posiadaniu rzeczywistych danych pomiarowych
potwierdzających prawidłowość zawartych tam informacji.

Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Nie bardzo rozumiem gdzie jest oczernianie, przecież się znamy rozmawialiśmy o długości wymienników, o łączeniu kominka z rekuperatorem, mało tego, zgodził Pan się ze mną w rozmowie. Piszę przecież o Pan centralach bardzo pozytywnie. Czy to stanowisko Panie Macieju zmieniło się jak zaczeliście sprzedawać ryry antybakteryjne? Kolejna sprawa, to jaki miałbym cel w oczernianiu??? Przecież nie sprzedaję rur i wumienników gruntowch!
Jeżeli chce Pan zmienić coś o czym już dyskutowaliśmy, to chętnie zapoznam się z innymi niż moje wieloletnimi doświadczeniami i badaniami. Proszę podać temperaturę powietrza wlotowego do gwc 20mb w możliwie prostym odcinku, temperaturę na anemostatach nawiewowych przy 1003/h.
I to samo dla 50mb z zakrętami. Oczywiście do tego w jednym i drugim przypadku pobór mocy na wentylatorach. Ja to zrobiłem !!!
Gość Paweł Szumniak
Napisano
Witam,

Cytat

Jeżeli chce Pan zmienić coś o czym już dyskutowaliśmy, to chętnie zapoznam się
z innymi niż moje wieloletnimi doświadczeniami i badaniami.
Proszę podać temperaturę powietrza wlotowego do gwc 20mb w możliwie prostym
odcinku, temperaturę na anemostatach nawiewowych przy 1003/h.
I to samo dla 50mb z zakrętami. Oczywiście do tego w jednym i drugim przypadku
pobór mocy na wentylatorach. Ja to zrobiłem !!!



Wszelkie interesujące Pana dane uzyskać można w firmie Rehau lub u jej przedstawicieli.
Mam nadzieję, iż udzielone wyjaśnienia będą wyczerpujące i pomogą Panu zrozumieć
problematykę związaną z funkcjonowaniem GWC.

Pozdrawiam.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
u nas w fimie (ekobud) też doszliśmy do wniosku, że rozbudowane wyminniki nie mają zastosowania w systemach wentylacji domowej. Przy ogrzewaniu czy klimatyzacji (pompa ciepla naprzykład) jak najbardziej! coraz częściej też widzę, że sprzedający pompy ciepła, by obniżyć koszty i tak drogiego urządzenia minimalizują rolę kolektora ziemnego, robiąc pompy powietrze/powietrze , zaś przy naprawdę niedrogiej wentylacji szuka się zarobku!
  • 3 tygodnie temu...
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Dziekuję firmie Rehau za przyznanie mi racji. I potwierdzenie moich badań!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Przyznam, że nie za bardzo rozumiem tak agresywnej reakcji firmy www.rekuperatory.pl na uwagę T.Brzęczkowskiego. Uważam, że w tym przypadku miał zupełną rację twierdząc, że pomiar byłby bardziej wiarygodny, gdyby był mierzony za wentylatorem. Wypowiedź ta nie podważała fachowości tej firmy.

Mam pytanie przy GWC wielorurowych faktycznie nie powinno się zmniejszać średnicy rur po ich rozdzieleniu? Czy przy rozdzieleniu na kilka rur nie otrzymamy w efekcie zbyt małego przepływu w poszczególnych rurach i w efekcie obniżenie sprawności, gdy powietrze nie będzie się stykać ze ściankami? Z logicznego punktu widzenia powinno opłacac się rozdzielanie na mniejsze średnice. Dla przykładu pole przekroju rury 200 to 0,0314m2 (obwód ścianki to 0,628m). Gdy z takiej rury rozdzielimy na dwie o średnicy 160, to suma pól przekrojów wyniesie 0,0491m2 (suma obwodów to 1,004m). Zatem w efekcie przechodzimy na większy przekrój, co chyba powinno zrekompensować wzrost oporów powietrza. Dodatkowo z porównania obwodów przekrojów widać, że uzyskamy o 60% większą powierzchnię styku z gruntem, czyli lepszą wymianę, a zatem można skrócić długość rur, przez co dodatkowo obniżyć opór powietrza. Co na to fachowcy?
  • 4 lata temu...
Napisano
Właśnie położyłem swoje gwc . tzn pozostało mi podkopać troszkę podnieść spadek i zasypać ale to dolicze do kosztów ściągania chumusu 1 godzinka koparce starczy : U mnie wejście i wyjście z rur pvc fi 200 mm rozdziela się na 2 nitki fi 160 i spowrotem łączy w fi 200 długośc każdej nitki to 33 metry zakopane będą na głębokości 2,2 m wlot powietrza do domu wyjście na głebokości 1,7 m w ruże osłonowej, pod fundamentem. Moje koszta to 360 zł koparka plus rury i kształtki 2300 zł wraz z transportem rur na działkę. Zobaczymy czy będzie działać mam nadzieje że tak. icon_razz.gif
  • 2 lata temu...
Napisano
A co z czym porównujesz?
Typów GWC jest kilka typów.
A żeby było całkiem śmiesznie to dwa podstawowe rozgraniczenia (bezprzeponowe - przeponowe) są dedykowane do różnych rodzajów gruntów, co na samych wstępie zmienia koszty robocizny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...