Skocz do zawartości

Farba baza


Gość mhtyl

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Chciałby zadać pytanie - czy można malować lateksową farbą białą tzw bazą do jasnych kolorów sufit albo użyć jej jako farbę podkładową pod malowanie ścian kolorem,również będzie ściana malowana farbą lateksowa.Chodzi o malowanie ścian otynkowanych tynkiem cementowo-wapiennym i zagruntowanych. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam
Chciałby zadać pytanie - czy można malować lateksową farbą białą tzw bazą do jasnych kolorów sufit albo użyć jej jako farbę podkładową pod malowanie ścian kolorem,również będzie ściana malowana farbą lateksowa.Chodzi o malowanie ścian otynkowanych tynkiem cementowo-wapiennym i zagruntowanych.



Biała to biała - możesz ją podbarwić ale będzie wychodzić biel = kolory będą lekko wybielone albo zbrudzone w zależności czy to biel czysta czy dobrze kryjąca biel. Jako podkładową to się używa farby podkładowej, która stabilizuje podłoże, farby nawierzchniowe za bardzo tego nie robią (oczywiście jak dasz 2 - 4 warstwy to zamkną ścianę - ale po co jak taniej kupisz farbę podkłaodow-gruntującą? )

Cytat

Chodzi o malowanie ścian otynkowanych tynkiem cementowo-wapiennym i zagruntowanych.



No i właśnie teraz dajesz farbę podkładowo-gruntującą a nie nawierzchniową.

Dobre artykuły:
http://www.majic.pl/2012/06/jak-prawidlowo...rudne/#more-747

http://www.majic.pl/2012/06/farba-podklado...c-pva/#more-561

Pozdrawiam
Adam
Napisano
Cytat

Biała to biała - możesz ją podbarwić ale będzie wychodzić biel = kolory będą lekko wybielone albo zbrudzone w zależności czy to biel czysta czy dobrze kryjąca biel. Jako podkładową to się używa farby podkładowej, która stabilizuje podłoże, farby nawierzchniowe za bardzo tego nie robią (oczywiście jak dasz 2 - 4 warstwy to zamkną ścianę - ale po co jak taniej kupisz farbę podkłaodow-gruntującą? )
No i właśnie teraz dajesz farbę podkładowo-gruntującą a nie nawierzchniową.
Pozdrawiam
Adam


Dzięki za odpowiedź
Zapomniałem dodać,że tę farę dostałem gratis od kolegi co mu zostało po budowie. Barwienie nie wchodzi w grę bo kolor już mam kupiony ewentualnie chciałbym nią pomalować sufity albo tak jak wspomniałem jako podkład.
Wiem,że malując jako podkład farbą bazą przedrażam inwestycję ,ale jak wspomniałem dostałem ją gratis a że nie mam jeszcze kupionej farby podkładowej czy gruntującej pomyślałem że mogę ją wykorzystać do tego celu. Chyba nic się nie stanie jeżeli tak bym zrobił.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedź
Zapomniałem dodać,że tę farę dostałem gratis od kolegi co mu zostało po budowie. Barwienie nie wchodzi w grę bo kolor już mam kupiony ewentualnie chciałbym nią pomalować sufity albo tak jak wspomniałem jako podkład.
Wiem,że malując jako podkład farbą bazą przedrażam inwestycję ,ale jak wspomniałem dostałem ją gratis a że nie mam jeszcze kupionej farby podkładowej czy gruntującej pomyślałem że mogę ją wykorzystać do tego celu. Chyba nic się nie stanie jeżeli tak bym zrobił.




W przypadku malowania ścian obowiązuje zasada, że podłoże musi być zawsze mocniejsze niż warstwa malarska.

Wymieszać ze środkiem gruntującym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...