Skocz do zawartości

wieszanie szafek na porothermie


Gość

Recommended Posts

Napisano
Czy na murze z porothermu można bez problemu wieszać szafki kuchenne, czy też trzeba stosować jakieś specjalne kołki, wzmocnienia?
Drugie pytanie dotycvzy elementów systemu DGP do kominka, czyli rur rozprowadzających ciepłe powietrze. Czy one mogą znajdować się pod drewnianą podłogą (pomiędzy stropem a deskami sosnowymi)?
Napisano
W moim domu szafki wiszą w większości na ścianach wewnętrznych, które nie są z porothermu.
Jest tylko jedna ściana z porothermu, na której wisi szafka. Po prostu zastosowałem długie kołki, a najlepiej, jak kołek trafi w zaprawę. Jest bardzo twarda.
Jedyny problem był z powieszeniem schodów. Niestety, trzeba było przewiercić na wylot pustak 44 i po drugiej stronie włożyć kawałek drewna jako wzmocnienie. Śruba niestety miażdżyła pustak.
Po zamocowaniu otwór zalaliśmy pianką uszczelniającą, a po kilku dniach został zatynkowany.
Na razie nie użyłem żadnego specjalnego kołka do porthermu.
Napisano
Ja zastosowałem taki sposób:wywierciłem dziury w porothermie, w nie włożyłem kołki do mocowania styropianu z obciętym talerzykiem - do dziury psiknąłem trochę piany montażowej.W tak osadzonym kołku wywierciłem właściwe otwory 8 mm w nie haki a na hakach szafki.Wszystko wisi już 6 lat bez problemu.Dodam ,że kołki do styropianu i pianka montażowa były to pozostałości po innych pracach i gdyby nie to zastosowanie raczej wylądowałyby na śmietniku.
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...