Skocz do zawartości

Kamery,monitoring zewnętrzny - jakie przewody będą konieczne


odaro

Recommended Posts

Napisano
Jestem w trakcie montażu podbitki dachowej.

Pomyślałem żeby na przyszłość zostawić przewody do kamer monitoringu zewnętrznego.

Jakie przewody powonieniem zostawić klasycznie czyli koncentryk i do tego zasilenie 230V?

Czy może kamery IP na tyle będą powszechne że należy to przewidzieć i zostawić przewód UTP?

Jak UTP to zwykły czy może FTP?

A może już czas na światłowody
Napisano
Cytat

Jestem w trakcie montażu podbitki dachowej.

Pomyślałem żeby na przyszłość zostawić przewody do kamer monitoringu zewnętrznego.

Jakie przewody powonieniem zostawić klasycznie czyli koncentryk i do tego zasilenie 230V?

Czy może kamery IP na tyle będą powszechne że należy to przewidzieć i zostawić przewód UTP?

Jak UTP to zwykły czy może FTP?

A może już czas na światłowody



Ja zakupiłem i położyłem takie przewody http://www.fonex.pl/produkty/pokaz/YAP-ek_..._mb.)_1366.html

i działają bez żadnych problemów

Wystarczy spokojnie
Napisano (edytowany)
Zastosuj UTP i doprowadź wszystkie do jednej skrzynki minimum 20x30x8 cm jak będziesz miał kamery IP będzie pasować jak analogowe to też puścisz skrętką UTP (pod parę pomarańczową puszczasz sygnał przez konwerter na para niebieska + a brązowe - zasilanie oczywiste 12V a zielona zostaje w zapasie) Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zastosuj UTP i doprowadź wszystkie do jednej skrzynki minimum 20x30x8 cm jak będziesz miał kamery IP będzie pasować jak analogowe to też puścisz skrętką UTP (pod parę pomarańczową puszczasz sygnał przez konwerter na para niebieska + a brązowe - zasilanie oczywiste 12V a zielona zostaje w zapasie)




To minimum to podjesz wymiary skrzynki?
Napisano
jest wiele modeli np. AWZ-333 do tego listwę rozdzielająca masz miejsce na zasilanie awaryjne akumulator ta skrzynka nadaje się na kamery zwykłe i IP jak będziesz chciał kamery IP to parę pomarańczowa i zieloną transmisja 100MBit a niebieska para +12V a brązowa minus i wkładasz do skrzynki switch.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Skrętka jest wygodna w instalacji, na jednym przewodzie można podłączyć nawet 4 kamery (warunkiem jest oddzielny przewód zasilający) ale wymaga konwerterów, które kosztują ok. 30 zł dla 1 kamery. Parametry obrazu są podobne do
tego jaki daje przewód koncentryczny (trochę słabsze). Dodatkową korzyścią jest to, że w przyszłości możemy na niej
podłączyć kamery IP (warunek -1 przewód do każdej kamery).
Nie skreślałbym jednak przewodu koncentrycznego z zasilaniem, ponieważ na rynku pojawiła się nowa technologia HD-SDI.
HD-SDI jest to technologia, która pozwala przesłać cyfrowy obraz HD (taki jak w przypadku zwykłej telewizji HD Ready, czy Full HD, tyle że zamiast kabla HDMI, wykorzystujemy zwykły kabel antenowy)
Jest to idealne rozwiązanie dla małych instalacji. Kamery HD-SDI generują obraz o rozdzielczości do 4x większej niż zwykłe kamery analogowe, więc teoretycznie wystarczy jedna taka kamera alby zastąpić 4 zwykłe kamery analogowe.
Porównując HD-SDI z systemami IP (mowa o kamerach megapixelowych) HD-SDI ma tę przewagę, że nie generuje opóźnień, a instalacja jest tak prosta jak w przypadku kamer analogowych.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Są cztery możliwość jesli chodzi o same przewody.
1. przewód koncentryczny plus oddzielnie przewód zasilający 230V ( jest to stosunkowo drogie połączenie i mało używane w instalacjach domowych sprawdza się na dużych odległościach)
2. przewód YAp (połączony przewód koncentryczny z przewodem zasilającym). W przypadku wyboru kamer analogowych polecał bym własnie tego typu przewody ponieważ jest to duże ułatwienie podczas montażu. Takim przewodem można śmiało okablować dom ponieważ przeważnie są to niewielkie odległość a skuteczność takiego przewodu to ok. 150m
3. Osobiscie proponował bym położenie skretki (UTP) ponieważ możliwe jest tu podłączenie zarówno kamer analodowych jak i cyfrowych a w Pana przypadku jesli jeszcze nie podjęa została decyzja o wyborze typu kamer tym sposobem zabezpieczy sie pan na przyszłość. Ponieważ dzieki skrętce można uzyskac wizja oraz zasilanie w jednym.
4. skrętka plus przewód zasilający jest to rozwiązanie w przypadku znacznych odległość

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich, z moim dziadkiem bierzemy się za remont domu z lat 1948, dziadek pomagał przy budowie domu, powierzchnia domu to około 120m2 Fundamenty z tego co nam wiadomo prawdopodobnie są betonowe a jeśli nie betonowe to beton pomieszany z różnymi domieszkami kruszywa jak to bywało na tamte czasy, fundamenty są odizolowane prawdopodobnie papą ( nie było nigdy problemu z pleśnią czy wilgocią) dom jest z piwnicą która biegnie pod trzema pomieszczeniami na parterze dwa pomieszczenia na wprost przy wejściu do piwnicy i jedno na lewo ( zejście do piwnicy jest w domu. Na podstawie parteru są betonoowe belki i od dołu z piwnicy widać jakieś metalowe części przebiegające przez całe długości piwnicy dość grube. Podłoga na parterze jest z desek i jako ocieplenie są wrzucone trociny i na to położone prawdopodobnie panele. Na piętrze (piętro było użytkowe od początku powstania domu) strop był z belek drewnianych a podłoga z desek, pod deskami było jakieś wypełnienie ( wyglądało to trochę jak ususzona słoma związana z jakimś giętkim drutem który można wyginać w palcach) w dalszej kolejności oczywiście ściany na górze, wszystko zrobione na pomieszczenia użytkowe. Mury domu są wykonane z jakiegoś białego kruszywa, miejscami z cegieł itd, ale głównie to białe kruszywo ( dziadek mówił że to po prostu biały kamień najpopularniejszy i najtańszy w tamtym okresie) to wszystko jest połączone ze sobą na zaprawie wapienno żwirowej z bardzo małą domieszką cementu, dom na pewno nie ma zbrojenia, 20-30 lat temu góra domu została całkowicie wyrównana trochę pustakami a trochę cegłami i tak dom stał praktycznie do teraz. Aktualnie dziadek zerwał cały drewniany strop i wyburzył praktycznie wszystko na górze, na połowie dawnego stropu został położony strop teriva (całość stropu to 28 belek od 4,80 - 5,40m i około 490 pustaków z keramzytu) mury zostały, wszystko dzieje się pod dachem, mury w miejscach belek zostały całkowicie skute żeby belki siedziały w całości na ścianie, mury same w sobie mają od 30-40 cm grubości, na parterze prawdopodobnie spokojnie 40 cm im bardziej w górę przy dachu tym może być mniej. Mamy w planach wkłuc się w ściany i dać zbrojeniie wieńcowe, ale zbrojenie nie będzie szło od parteru tylko od stropu który aktualnie kładziemy na górę żeby związać wszystko razem ze sobą ( ściany w miejscu zbrojenia nie będą skuwane na wylot tylko częściowo. Moje pytanie jest następujące, ostatnio naszła mnie rozkmina po założeniu połowy stropu, co jeśli mury nie wytrzymają? Dziadek mówi, że spokojnie ten mnie jeszcze przeżyje, co do fundamentów mówi, że jest pewny, ale chciałbym zasięgnąć opinii. Dodałem jakieś tam załączniki które miałem w telefonie, nie wiem czy to pomoże. received_-885501225.mp4
    • Jak wyżej  -ale. Ale,  dodaję podziękowania za  serdeczność i cierpliwość   .        
    • To i ja dziękuję za to, że jak zawsze było pięknie- uwielbiam te spotkania. Za niecały rok plizzzzzzz w czerwcu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • a Michał stojąc przy grillu o mało nie zamarzł... szacun dla Michała, nie grilla...
    • My również ślicznie dziękujemy wszystkim za spotkanie i Michałowi za organizację 🙂 Fajnie było zobaczyć, pogadać o po prostu pobyć ❤️ Do zobaczenia w przyszłym roku 😘
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...