Skocz do zawartości

kupno działki


Gość Anoleiz

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie!

Planuje zakupić działkę, mam nawet upatrzoną jedną, znaleziony plan domu, który się w tą działkę wpisze,
niestety odległości minimalne nie będą mogły być spełnione, dowiadywałam się, że w szczególnych przypadkach (bardzo wąska działka np.) może zostać wydana zgoda na zabudowę pomimo niespełnionych warunków odległości. Działka ma szerokość 12,5 m (długość części budowlanej 50 m), dom ma jedną ścianę bez okien a szerokość bryły domu 8,6 m. Jest zgoda sąsiada na budowę w granicy. Chcemy jednak aby dom był odległy od granic szacunkowo o 1m ze strony bez okien i pozostałość ok. 2,9 m po stronie z oknami. chciałabym się dowiedzieć zanim podpisze wszystkie umowy co mnie czeka w sensie pozwoleń itd. i gdzie się udać, żeby upewnić się, że będę mogła taki dom wybudować na tej działce i jakie ew. dokumenty potrzebuje żeby taką zgodę dostać. chciałabym nim dokonam zakupu mieć pewność co do możliwości spełnienia moich oczekiwań w stosunku do działki. icon_smile.gif

Pierwszy raz dokonuje takiego zakupu, czy ktoś może mi poradzić jakie po kolei kroki podjąć aby nic mnie nie zaskoczyło po drodze, opłaty jakieś, geodeci? pomiary, urzędy? czy jest gdzieś jakiś poradnik z którego można by było się dowiedzieć co i gdzie i kiedy załatwiać?
icon_smile.gif

dziękuje i pozdrawiam
Anoleiz
Napisano
Udaj się do starostwa powiatowego - wydziału architektury i tam odpowiedza na wszystkie tego typu pytania. Wydaje mi się, że nie dadzą zgody na budowę w takich odległościach od granic działki, o których piszesz.
Napisano
Decydujące o możliwości budowy na działce będą warunki zabudowy wydane przez Urząd Gminy. W opisanej sytuacji obecny właściciel powinien wystąpić o wydanie takich warunków z uwzględnieniem planowanej zabudowy i w przypadku gdy gmina wyrazi na to zgodę, wystawiony dokument może "przejść " na nowego właściciela.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...