Skocz do zawartości

Płytki elewacyjne na OSB..Garaz z zewnątrz ! Jak kleić?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Postawiłem sobie garaż drewniana konstrukcja, ściany obiłem OSB 18 mm. Płyty usztywniłem profilami w odstępach 40x40 cm.
Na przedniej ścianie gdzie będę drzwi segmentowe chciałbym na całą ścianę przykleić płytki elewacyjne.

W jaki sposób najlepiej przykleić takie płytki?
- Płyty OSB są bardzo dokładnie przykręcone - nie uginają się
- Czy mogę zastosować klej elastyczny np. CM17?
- Czytałem, że nie powinien być klej cementowy a CM17 do takich chyba należy, prawda?
- Na pewno na płytę dam grunt, czy może być Ceresit CN94 czy coś innego?
- Siatka jest konieczna? Będzie lepszym zabezpieczeniem?
- Czy na grunt dać jeszcze coś przeciw wilgoci? W końcu to jest ściana za zewnątrz?

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, odpowiedzi na moje pytanie powyżej,głównie jeśli chodzi o klej, który będzie najlepszy i czy klej cementowy (nawet elastyczny nadaje się do tego typu prac?
Co Państwo sądzą o kleju "Soudal 24A" biorę go również pod uwagę

Z góry dziękuję

Napisano
Ściana jest 350 cm na 250 cm wysokość.. Po bokach są właściwie tylko filary do których przymocowane jest osb i nad drzwiami pasek jakies 50 cm..

To musi być pewne wykonanie, nie chciałbym aby płytki zaczeły odpadać..Wiekszosc ludzi opisuje przykład montazu płytek na podłodze z osb w mieszkaniu..U mnie jest inaczej dlatego pytam tutaj
Napisano
Już to z X razy pisalem nic to nie da żadne cmy i tp niestety przerobiłem to i wytzrymuje do 1 zimy potem wszystko pieknie odpada ponieważ kurczliwośc drewna czy OSB jest inna niż materialow mineralnych Ja mam klejony gres na balkonie na podłozu OSB własnie na SIKABOND-T drogie to jest jak cholera ale skuteczne aczkolwiek koszmarnie sie kładzie polozylem 8 lat temu jest ok na 8 m2 balkon wyszło mi 1500 zl 8 lat temu o ile pamietam
Napisano
Różne są opinie..
Jak już pisałem, większość ludzi opisuję przykład podłogi, gdzie płyta bardzo pracuje..
Klej Sika jest bardzo drogi i raczej nie wchodzi w grę chyba, że to jedyne rozwiązanie..Nie mam tych metrów dużo więc to jest jakiś pozytyw ale wydanie za wiaderko kleju 450 zł nie uśmiecha mi się :(
Napisano
Warto masz to na 100% ze nie odpandnie ja nie narzekam a tak dolicz poprawki to wyjdzie jedna hwała
Napisano
Potwierdzam , byłem na tym balkonie , macałem toto i jeśli przyszłoby mi kiedyś wybierać - myślę , że zrobiłbym jak gaweł .
Napisano
Cytat

Potwierdzam , byłem na tym balkonie , macałem toto i jeśli przyszłoby mi kiedyś wybierać - myślę , że zrobiłbym jak gaweł .


Dziękuje Grześ ja sie zastanawiam jakbym go chciał zlikwidować jak ja to zrobie chyba diaksem do asfaltu
Napisano
Podepnę się pod temat -

podobnie jak kolega zrobilem sciany garażowe z płyty osb plus wzmocniona od wewnatrz konstrukcja tak ze płyta sei nie ugina. Zamierzam na to położyć tynk tak aby garaz wygladał jak reszta domu - czy ktoś to już przetrenował? Muślałem o położeniu siatki a potem tynku strukrturapnego i pomalowaniu zgodnie z kolorem budynku

jakieś pomocne sugestie dotyczace pomysłu lub uzycia materiałów ?
Napisano
Ja mam cały dom drewniany i otynkowany na styropianie nic sie nie dzieje polecam
Napisano
Cytat

Ja mam cały dom drewniany i otynkowany na styropianie nic sie nie dzieje polecam




no tak ale nie masz chyba domu z płyt OSB ??
Napisano
Cytat

Klej Sika jest bardzo drogi i raczej nie wchodzi w grę chyba, że to jedyne rozwiązanie..Nie mam tych metrów dużo więc to jest jakiś pozytyw ale wydanie za wiaderko kleju 450 zł nie uśmiecha mi się :(


Najpierw fundujesz sobie jedno z najdroższych rozwiązań, a potem narzekasz. Zastanawiać się trzeba przed, a nie po.
Kleje poliuretanowe są drogie. Keralastic T Mapei kosztuje 230 zł / 10 kg. Wystarcza na 2-3 m2
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
ja polecam silikon, jak dla mnie jest idealny do płyt elewacyjnych typu OSB, doradzono mi go aby przytwierdzić swój system elewacyjny ma już z rok i wspaniale się trzyma
Napisano
Cytat

no tak ale nie masz chyba domu z płyt OSB ??


Owszem tak
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Preparat gruntujący i klej wysoce elastyczny powinno wystarczyć. Klej na grzebień, posmarować dwie strony i to zda egzamin. Oczywiście sikabond t8 wygrywa ale jeśli budynek ma odpowiednią sztywność to wystarczy tak jak planowałeś.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...