Skocz do zawartości

Zmiana podłogi 'na legarach' na betonową.


Recommended Posts

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. :icon_smile:

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. icon_smile.gif


Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.
Link do komentarza
Cytat

Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.



Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?


Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.
Link do komentarza
Cytat

Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.



Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?


Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.
Link do komentarza
Cytat

Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.



To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?


Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.
Link do komentarza
Cytat

Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.



Dzięki, troche mi sie rozjaśniło co do robienia tej podłogi icon_smile.gif
Link do komentarza
Rozumiem, że nie masz możliwości połączyć izolacji poziomej ściany fundamentowej z izolacją poziomą posadzki?
Ja w takim przypadku wywinąłbym folię (2 razy folia) na ścianę powyżej dylatacji. Po wylaniu posadzki można dylatację (styro) i folię obciąć równo z posadzką. Zamiast masy samopoziomującej odczekaj aż wylewka stężeje odrobinę i zatrzyj powierzchnię rajbetką (packą z twardego styropianu) skrapiając w razie potrzeby wodą. Powodzenia Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...