Skocz do zawartości

wycena małego domu sso


Recommended Posts

Napisano
Witam !
Chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami portalu-witam !
Jako ,że dopiero zaczynam swoją przygodę z budowaniem ,chciałbym zapytać o kilka spraw (mądrzy ludzie mówią,że kto pyta-ten nie błądzi...a co jak co ,ale na budowlance się nie znam)
Dom jest prosty (miał być tani w budowie-na planie prostokąta,parter z poddaszem użytkowym,z dołączonym garażem,dach dwuspadowy prosty,balkon)
Podstawowe wymiary budynku to
Wymiary zewnętrzne bryły budynku 13,16 x 8,48m
Powierzchnia zabudowy 105,40m2
Powierzchnia netto 138,30m2
Powierzchnia użytkowa 96,06m2
Powierzchnia usługowa * 24,97m2
Powierzchnia całkowita 208,70m2
Kubatura 560,00m3
Wysokość budynku 8,25m
Chciałbym się poradzić w sprawie kosztów budowy,wstępnie wybrałem wykonawce,który zrobił mi wycenę-wraz z materiałami wyszło tego 110 tys brutto,natomiast koszt samej robocizny to 36 tys-za stan surowy otwarty,z tym że wykonawca zobowiązał sie do montażu trzech okien dachowych (okna też są w cenie materiałów),materiały to bloczki z prefabetu,stropy wylewane,dom niepodpiwniczony,dachówka z euronitu.
Mieszkam przy południowej granicy ,niedaleko Cieszyna.Dodam ,że wykonawca wcześniej wybudował dwa domy w rodzinie i owe rodziny są zadowolone,na palcu budowy czysto,ściany równe,brak niedoróbek (co wcale nie jest takie oczywiste - przynajmniej tak twierdzi wielu moich znajomych)
Ceny które podał (zarówno na robocizne,jak i materiały) porównywałemz tymi na portalu i wydają się atrakcyjne.
Z góry dziękuję za wszystkie rady/wskazówki/uwagi

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Upewnij się tylko co dokładnie wchodzi w skład jego oferty (np. czy za wylewki schodów nie będziesz musiał dopłacać), nie wiem jak w Twojej okolicy, ale jak na moje okolice (mazowieckie) to wycena wydaje się być ok, tym bardziej jeśli znasz osoby, które miały budowane domy przez tą ekipę.
Napisano
Cytat

Upewnij się tylko co dokładnie wchodzi w skład jego oferty (np. czy za wylewki schodów nie będziesz musiał dopłacać), nie wiem jak w Twojej okolicy, ale jak na moje okolice (mazowieckie) to wycena wydaje się być ok, tym bardziej jeśli znasz osoby, które miały budowane domy przez tą ekipę.


-dziękuję serdecznie za zainteresowanie i odpowiedź,oferta jest dosyć szczegółowa i przy każdej pozycji jest wyszczególniona robocizna i koszt materiału (wylewki schodów są uwzględnione,jedyne co nie było to "bednarka" i kanalizacja pod podłogą,ale wykonawca powiedział że jest to uwzględnione w kosztach robocizny i policzy jedynie materiał)
oczywiście fajnie by było jakby napisał ktoś z "tańszych" rejonów Polski ni Mazowieckie-ale i tak to doceniam
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...