Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam i proszę o radę .Jestem na etapie kupna domu (klocka)z płaskim dachem z lat 70 tych. Nie wiem od czego zacząć remont z braku wystarczających funduszy na wszystko. Parter domu jest do zamieszkania po niewielkim odświeżeniu ,natomiast góra stan praktycznie surowy,trochę tynku na ścianach,jakaś wylewka na podłodze ,brak drzwi i futryn okna stare drewniane do wymiany ,brak ogrzewania .Czy wymienić lepiej okna a potem ogrzewanie ? czy pierwsze ogrzewanie a potem okna ? mam tyle koncepcji co dni w roku icon_smile.gif masakra jednym słowem .Może ktoś już to przeszedł i ma jakieś podpowiedzi ?
Napisano
Wymień najpierw okna - co z tego, że zrobisz centralne jak ci wszystko pójdzie oknem. Chyba że okna szczelne( firanki nie fruwają i woda nie wpływa do domu icon_smile.gif) to rób centralne - będziesz miał CWU w sam raz na wiosnę/jesień a przed zimą zrobisz sobie okna.

No i nie musisz od razu wszystkich okien wymieniać-jednego roku zrobisz jedną stronę domu, lub pokoje sypialne powiedzmy a drugiego powiedzmy kuchnię i salony.

Co modernizujesz w ogrzewaniu ? Pamiętaj o kominach -piece kondensacyjne nie zabardzo się nadają do gierkowskich
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wymień najpierw okna - co z tego, że zrobisz centralne jak ci wszystko pójdzie oknem. Chyba że okna szczelne( firanki nie fruwają i woda nie wpływa do domu icon_smile.gif) to rób centralne - będziesz miał CWU w sam raz na wiosnę/jesień a przed zimą zrobisz sobie okna.

No i nie musisz od razu wszystkich okien wymieniać-jednego roku zrobisz jedną stronę domu, lub pokoje sypialne powiedzmy a drugiego powiedzmy kuchnię i salony.

Co modernizujesz w ogrzewaniu ? Pamiętaj o kominach -piece kondensacyjne nie zabardzo się nadają do gierkowskich




Zostaję przy starym piecu na razie icon_cry.gif cóż zrobić ale jest następny problem na piętrze w jednym pomieszczeniu jest lekko popękany tynk na scianie ,przy suficie > Czy to od płaskiego dachu naprężenia? Co z tym zrobić żeby nie pękało ?
Gość stach
Napisano
Cytat

Zostaję przy starym piecu na razie icon_cry.gif cóż zrobić ale jest następny problem na piętrze w jednym pomieszczeniu jest lekko popękany tynk na scianie ,przy suficie > Czy to od płaskiego dachu naprężenia? Co z tym zrobić żeby nie pękało ?


Przede wszystkim skuć ten tynk i zobaczyć co jest pod nim - stan ścian powie dużo więcej po ich odktyciu...
Napisano
Cytat

Też polegam na fachowcach icon_confused.gif tylko gdzie oni są? icon_lol.gif



Kur.. nie w branży motoryzacyjnej icon_evil.gif
Ubytek płynu chłodniczego = 3x wymiana uszczelek z plantowaniem głowicy a doszło do tego spierniczanie oleju 2l/100km ...
Taki mały offtopik bo mnie po prostu trafia..
Napisano
Cytat

Kur.. nie w branży motoryzacyjnej icon_evil.gif
Ubytek płynu chłodniczego = 3x wymiana uszczelek z plantowaniem głowicy a doszło do tego spierniczanie oleju 2l/100km ...
Taki mały offtopik bo mnie po prostu trafia..


A diagnoza ostateczna znana? icon_rolleyes.gif
Napisano
Jeżeli nie kupiłeś jeszcze tego domu, to zacznij od jego odbioru. Dom posiada zbyt dużą wartość żeby kupować w ciemno. Na początek zatrudniłbym kierownika budowy, albo inspektora nadzoru i on dopiero fachowo określi jaka jest wartość domu oraz koszt niezbędnych remontów. Cóż znaczy te parę stówek jeśli zamierzasz ich wydać 100x więcej. A przy okazji masz duże prawdopodobieństwo, że czegoś nie przeoczysz. Poza tym fachowiec określi kolejność remontów w zależności od Twoich możliwości finansowych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...