Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.
Chciałbym dowiedzieć się jakie drzwi najlepiej zainstalować na poddaszu (chodzi mi o wejście na poddasze wiec zamknięte będą znajdowały się w poziomie).
Czy istnieją jakieś systemy które ułatwią ich otwieranie (pneumatyka/sprężyny)?
Można w takim miejscu zastosować drzwi przesuwane jeśli tak to jakie?
Czym generalnie się kierować i co spełnia swoje zadanie najlepiej w takim miejscu.
Dodam że poddasze będzie używane jako normalny pokój wiec, chciałbym aby drzwi działały sprawnie i otwierały się przy nie zbyt dużym nakładzie energii.
Dopiero tu dołączyłem wiec jeśli w poście jest coś nie tak lub nie ten dział to przepraszam icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Chciałbym dowiedzieć się jakie drzwi najlepiej zainstalować na poddaszu (chodzi mi o wejście na poddasze wiec zamknięte będą znajdowały się w poziomie).
Czy istnieją jakieś systemy które ułatwią ich otwieranie (pneumatyka/sprężyny)?


Czy dobrze napisałeś,że drzwi w poziomie a nie w pionie.Jak w poziomie to po czym będziesz tam wchodził?Możesz spróbować drzwi rozsuwanych chowanych w ścianie tylko czy to zda egzamin? może po małej przeróbce po dołożeniu dodatkowych rolek by się udało.
Link do komentarza
Cytat

Czy dobrze napisałeś,że drzwi w poziomie a nie w pionie.Jak w poziomie to po czym będziesz tam wchodził?Możesz spróbować drzwi rozsuwanych chowanych w ścianie tylko czy to zda egzamin? może po małej przeróbce po dołożeniu dodatkowych rolek by się udało.



Wchodził będę po schodach z poziomu niżej icon_smile.gif
Hmm nie wiem czy się zrozumieliśmy w sumie...
Generalnie to będą drzwi w podłodze : )
Mam nadzieje że teraz to jasne icon_smile.gif Edytowano przez revisfux (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wchodził będę po schodach z poziomu niżej icon_smile.gif
Hmm nie wiem czy się zrozumieliśmy w sumie...
Generalnie to będą drzwi w podłodze : )
Mam nadzieje że teraz to jasne icon_smile.gif


Takie rozwiązanie będzie nie funkcjonalne i mało praktyczne.Nie lepiej już wstawić normalne drzwi na początku schodów a schody obudować po bokach tak aby oddzielić ten pokój .Oczywiście jeżeli jest taka możliwość .
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...