Skocz do zawartości

Jaki strop?


Recommended Posts

WItam!
Na wiosnę chciałbym rozpocząć budowę domu. Załatwiłem już wszystkie formalności i pozwolenia. Zastanawiam się teraz, jakie stropy wybrać. Chciałbym, żeby dom był ciepły z poddaszem, możliwe, że kiedyś użytkowym, na razie planuje zrobić tylko dół. Bez piwnicy, bo mi do niczego niepotrzebna. Garaż wolę postawić obok, bo niedaleko jest jezioro i mam przeczucie, że ciągle byłoby wilgotno w piwnicy.

Co moglibyście polecić? Pojawiło sie coś nowego na rynku wartego uwagi? Zależy mi też na czasie budowy, chcielibyśmy się z rodziną szybko przeprowadzić, dosyć mamy już miasta...

Pozdrawiam
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź i linki do artykułów. Ogólnie orientuję się w tematyce, tylko chciałem poznać opinię forumowiczów, co oni teraz wybierają i czy np. używa sie jeszcze monolitów? Ze względu na to,że chcialbym szybko sie wybudowac, to one raczej odpadaja.

Nie mam zamiaru niczego sam zmieniać, po prostu jestem teraz na etapie wybierania projektu i w trakcie jak na razie czysto teoretycznych rozmyslan. Np. czytałem duzo pozytywow o gestozebrowych, ale ponoc czesto zdarzaja sie pozniej rysy i pekniecia...
jak to jest? Ktos ma i cos powie?
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję za odpowiedź i linki do artykułów. Ogólnie orientuję się w tematyce, tylko chciałem poznać opinię forumowiczów, co oni teraz wybierają i czy np. używa sie jeszcze monolitów? Ze względu na to,że chcialbym szybko sie wybudowac, to one raczej odpadaja.

Nie mam zamiaru niczego sam zmieniać, po prostu jestem teraz na etapie wybierania projektu i w trakcie jak na razie czysto teoretycznych rozmyslan. Np. czytałem duzo pozytywow o gestozebrowych, ale ponoc czesto zdarzaja sie pozniej rysy i pekniecia...
jak to jest? Ktos ma i cos powie?


Jeżeli zależy Ci na czasie to polecam płytę kanałową tzw żerańską. Tylko jest jeden warunek projekt musi być robiony pod płyty i żadne uskoki czy inne bajery nie wchodzą przy tym stropie w grę. Ja osobiście mam położone płyty kanałowe i sobie chwalę, położenie stropu około 70 m2 trwało 2 gdz a za trzy dni już stawiałem palety z pustakami i murowali murarze ściany.

Co do pęknięć to jak źle podstemplują strop albo to nie wiem jak to i pęknięcia mogą się pojawić,tym bym się za bardzo nie przejmował.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

. Ja osobiście mam położone płyty kanałowe i sobie chwalę, położenie stropu około 70 m2 trwało 2 gdz a za trzy dni już stawiałem palety z pustakami i murowali murarze ściany.



Pogadałem z moją architekt i powiedziała, że kanałowe są bardzo drogie i trzeba je na zamówienie produkować. Ile wyniosło Cię te 70 m2 ? Potrzebny jest do tego dzwig, nie? Czy firma u ktorej kupie ewentualnie strop, zapewnia dzwig?

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Pogadałem z moją architekt i powiedziała, że kanałowe są bardzo drogie i trzeba je na zamówienie produkować. Ile wyniosło Cię te 70 m2 ? Potrzebny jest do tego dzwig, nie? Czy firma u ktorej kupie ewentualnie strop, zapewnia dzwig?

Pozdrawiam


Bzdury gada ten architekt, zresztą architekt nie dobrze Ci zrobi projekt bo to jego zadanie icon_biggrin.gif
Na zamówienie się je produkuje jeżeli są różne długości ,nie katalogowe a tak to są produkowane w różnych szerokościach od 89 cm do 149 cm i długościach od 230 cm do 716 cm.Dźwigu byś nie potrzebował jakbyś zatrudnił Pudziana icon_mrgreen.gif
Koszt to różnica ceny transportu z jak daleka miałbyś te płyty do ściągnięcia ale i tak podejrzewam,że za duża by nie wyszła w stosunku do np teriwy.Ja zapłaciłem coś około 6000 zł za płyty wraz z transportem (10 km ) za dźwig 2 gdz wraz z dojazdem 500 zł (tyle czau zajęło mu układanie stropu) ,dźwig sam załatwiałem i nie miałem z tym większego problemu. Do tego dochodzą koszta zbrojenia i wylanie wieńca ale to w każdym stropie musi być. Wejdź sobie na stronę INBUT JUTROSIN tam znajdzie ich ofertę być może i cenę. Jak ja zamawiałem swój strop to firma wysyłała płyty aż pod Warszawę na jakąś budowę tak więc być może są konkurencyjni albo jest ich tak mało co produkują te płyty icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...