Skocz do zawartości

Wybór metody ogrzewania


Leszczu

Recommended Posts

Napisano
Witam!
Mam już termin rozpoczęcia prac stawiania wymarzonego szkieleciaka ustalony na sierpień 2013 r. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru metody ogrzewania domu.
Słyszy się różne rzeczy w tym temacie. Chcemy zrobić sobie pompę ciepła gruntową z sondą pionową oraz ogrzewanie podłogowe + rekuperator. Do tego kominek z płaszczem wodnym. Wszystko sprzęgnięte w jeden układ z dużym zbiornikiem wody, żeby kominek trochę grzał i pompa także. Chcemy dom dobrze ocieplić. Lepiej niż zakłada standardowy projekt.
Pytanie pierwsze: Czy takie rozwiązanie jest odpowiednie.
Pytanie drugie: Czy prawdą jest, że w przypadku ogrzewania podłogowego zamontowanego na parterze nie ma konieczności zamontowania go na poddaszu użytkowym?
Dom będzie podpiwniczony - jak ogrzać piwnicę? Także podłogówka? Piwnica będzie w części użytkowa.
Napisano
Witam
Jesli bierzesz pod uwage pompe ciepla to zapomnij o kominku z plaszczem wodnym bo to nie ma sensu. Kominek grzeje do wysokich temperatur a PCi raczej do tzw. nisko-temperaturowych systemow jak wlasnie podlogowka, scienne czy sufitowe ogrzewanie.
Jesli chcesz kominek to "zwykly" i nim dogrzejesz dom w razie potrzeby (np. okresy przejsciowe,brak zasilania etc.)
Jesli chcesz grzac piwnice to najlepiej juz podlaczyc to pod pompe ciepla i dac podlogowke lub scienne.
Nie jest prawda ze na pietrze/poddaszu nie trzeba dawac juz podlogowki -kto Ci to wogole powiedzial?
Jesli bedziesz mial dom "bardzo dobrze" ocieplony a to ma byc szkieletor to moze podlogowe niecentralne Ci sie oplacac bardziej niz PCi. Szkieletory latwiej nagrzac ale i latwiej wytracic owe cieplo. PCi moze byc nieoplacalna w inwestycji, jak bedziesz znal zapotrzebowanie domu na energie to bedzie Ci latwiej cos "dobrac" - zaleznie od potrzeb.
Niecentralne wyjdzie taniej sporo jako inwestycja ale troszke wyzsze koszty moga byc, moze to byc rzedu 300-500zl rocznie albo jak mocno Ci spiep***a dom to i ponad tysiac wiecej wyjdzie. Niemniej jednak koszt inwestycji w PCi mozna "rozmyc" na dodatkowe docieplenie scian,dachu,podlog czy cieplych okien i drzwi - pomysl o tym tez w ten sposob

Pzdr.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam!
Mam już termin rozpoczęcia prac stawiania wymarzonego szkieleciaka ustalony na sierpień 2013 r. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru metody ogrzewania domu.
Słyszy się różne rzeczy w tym temacie. Chcemy zrobić sobie pompę ciepła gruntową z sondą pionową oraz ogrzewanie podłogowe + rekuperator. Do tego kominek z płaszczem wodnym. Wszystko sprzęgnięte w jeden układ z dużym zbiornikiem wody, żeby kominek trochę grzał i pompa także. Chcemy dom dobrze ocieplić. Lepiej niż zakłada standardowy projekt.
Pytanie pierwsze: Czy takie rozwiązanie jest odpowiednie.
Pytanie drugie: Czy prawdą jest, że w przypadku ogrzewania podłogowego zamontowanego na parterze nie ma konieczności zamontowania go na poddaszu użytkowym?
Dom będzie podpiwniczony - jak ogrzać piwnicę? Także podłogówka? Piwnica będzie w części użytkowa.



opowiedz na pytanie pierwsze: takie rozwiązanie jest bezsensu - piwopijca już ci o tym napisał, a dodatkowo ładujesz się w niepotrzebne koszty. Przy PC i tak nie będziesz za często palić w kominku, lepszym rozwiązaniem jest zwykły kominek, tak jak pisze piwopijca - jako awaryjne źródło ciepła i na wypadek braku prądu(i jak bardzo lubisz palić)
odpowiedz na pytanie drugie: podłogówka w całym domu to najlepsze rozwiązanie(także na poddaszu, w piwnicy też może być - ja mam podłogówkę w piwnicy, tyle że co 20cm)
DO PC najlepszym rozwiązaniem jest podłogówka po całości - rozwiązanie mieszane (podłogówka+kaloryfery) podraża inwestycje (trzeba dodatkowo bufor) jak i zwiększa koszty przyszłej eksploatacji Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A myślałeś może o sprawdzonej budowie za granicą, skoro i tak mieszkacie poza Polską?
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...