Skocz do zawartości

Ogrodzenie - kosztorys


Recommended Posts

Cześć
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć coś odnośnie poniższej wyceny? Nie jestem aktualnie zbytnio na bieżąco z cenami
Dostałem taką ofertę (Grodzisk Maz):
Długość ~15m
- fundament żelbetowy - głębokość pod słupy 1m (zbrojony 4xfi10) głębokość pod stopy od bramy 1,2m
- nakrywy jednospadowe
- słupy stalowe 80x80x3
- brama suwana 4m
- furtka wejściowa 1m
- poprzeczki w przęsłach 50x30x2
- sztachety olcha sezonowana i szlifowana grubość 25mm, szerokość 100mm
- trzykrotne gruntowanie sztachet
- elementy stalowe dwukrotnie malowane antykorozyjnie i dwukrotnie nawierzchniowo
- furtka - montaż pod klucz ( 5szt. kluczy) + elektrozaczep
- mocowanie sztachet: w bramie i furtce po 6 wkrętów na jedną sztachetę ; w przęsłach po 4 na jedną
sztachetę ( są to specjalistyczne wkręty samowiercące do sztachet o grubości 5,5 mm)
Skalkulowano łączne koszty materiały + montaż pod klucz na sumę - 9000zł (dziewięć tysięcy zł 00/100)

Może macie kogoś sprawdzonego, kogo mógłbym jeszcze podpytać o ofertę.
Link do komentarza
my też będziemy robić ogrodzenie na wiosnę, nastraszyli nas że to mega koszt ale wpis Nocturnusa daje mi nadzieję że może jednak nam starczy. My też chcemy ogrodzenie drewniane, nie podobają mi się kute ani żadne inne wygibajtusy. W sumie niespełna 13m z przodu mamy z czego kawałek na skrzynkę elektryczną wypadnie.
Jakie drewno byście polecali? akurat w tym temacie się jeszcze zupełnie nie orientowałam, a wypadałoby jakieś pojęcie zacząć łapać ;)
Link do komentarza
No ja u siebie jak liczyłem materiały na słupki i samą siatkę + własna robota to 40k zł by ledwo starczyło - dlatego żywopłot sadzę.
A co do drewna - modrzew, sosna, dąb - takie mi przychodzą do głowy - modrzew chyba optymalne rozwiązanie i cenowo i jakościowo by było. Ale ja się na drewnie nie znam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...