Skocz do zawartości

szczelina w murze


Recommended Posts

Napisano
chcę zbudować dom -w tchnologii trójwarstwowej: beton komórkowy 24 + wełna mineralna 7 + bet.kom. 12.
-cze musi być szczelina?
-czy traeba zabezpieczać wełnę pzed rosą
-czy robić z odmiany 600 czy warto dołożyć i zrobić z 400
-jak zabezpieczyć wełnę w otworach okiennych
Napisano
W tego typu ścianach zabezpieczenie przed wilgocią jest nimożliwe.
Napisano
lepiej będzie beton komórkowy 24 cm + wełna albo styropian 20 cm (ściana dwuwarstwowa)
Napisano
Taka ściana również będzie mokra. Poza tym świadczy, że Pan uważa , że kierunek przepływu enerii (ciepła )jest z wartości niższych do wyższych.
Napisano
-czy warto jest węc zainwestować w ścianę trójwarstwową????????????????????????
Napisano
jak wykonać najlepie ścianę trójwarstwową z wełną w środku
????????????????????????
Napisano
dokładne opisy i rysunki można znaleźć na stronaxch Xelli - producenta YTONGA
Napisano
z wilgocią to przesada, dom to nie łaźnia parowa i sprawna wentylacja rozwiązuje zupełnie problem mokrej ściany a taka ilość wigoci, która może wniknąć w ścianę z betonu komórkowego w normalnym domu nie jest żadnym problemem - moje ściany to ytong + styropian i tynk cienkowarstwowy na zewnątrz i żadnej wilgoci, żadnego grzyba ani innych niepokojących objawów
Napisano
mam pytanie
-czy robić szczelinę
- czy trzeba stosować kotwy mocujące wełnę
-czy zamiast wełny dać styropian
Napisano
a może zrezygnować z trójwarstwowego muru i zrobić jednowarstwowy z bet.kom.36cm z odmiany 400
-co radzicie
-jaka różnica cieplna i akustyczna
Napisano
najbardziej rozsądna ściana to: warstwa konstrukcyjna jak najcieńsza, np. silka 18 cm, ytong 24 cm i warstwa ocieplająca jak najgrubsza: np. wełna lub styropian min. 20 cm
o zaletach takiej ściany łatwo się przekonać przy regulowaniu rachunków za ogrzewanie
ściana 36 cm jednowarstwowa z ytonga 400 z ledwością spełnia polskie normy i formalnie można taką ścianę budować, ale ... rachunki za ogrzewanie!
Napisano
I jak zamkniesz 20 cm wełny w ścianie z 30cm styropianem w podłodze!!?? A co do norm
zapoznaj się z nimi na stronach isover.se BBR 2006 dach U=0.08W/m2xC (50cm wełny) ściana U=0.1W/m2xC (30 cm wełny od środka) podłoga to samo.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam ja mam taką ściane
-pustak ceramiczny U-220
-wełna 7cm
-szczelina powietrzna 3cm
-pustak K-3
myśle ze ta ściana dużo lepsza od jedno lub dwu warstwowych a cenowo wychodzi bardzo podobnie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam!
Sprawa prosta, tzn.
- sciana z bet. kom. np. Ytong pp2/0.4
- wełna min. gr. 10 lub wiecej wg uznania
- elewacja - klinkier itp.



2 Ściany zewn. szczytowe - z otworami okiennymi i drzwiowymi - tynk cem-wap

- tynk 0,010 0,820 0,012
- wełna min. 0,100 0,039 2,564
- YT24 pp2 0,240 0,110 2,182
- tynk cem-wap 0,010 0,820 0,012
Rsi 0,130
Rse 0,040
Razem: 4,94 U = 0,20
- mostki cieplne (okna) ΔU = 0,05
Uk = 0,25

- nie liczyłem tu elewacji, wpłynie dodatnio, ale w minimalnym stopniu
- welne nalezy kotwic do sciany + okapnik, takze trzeba zwrocic uwage na wykonanie pierwszej warstwy bloczków na fundamencie prosze zobaczyc na www.comproj.pl kotwy, laczniki ....

pozdrawiam i zycze sukcesów

Jakub Kliś

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...