Skocz do zawartości

Malowanie domku na działcejakimi narzędziami?


Recommended Posts

Witam,
Na działce posiadam drewniany domek - Orzechów 2 z około 1985 roku.
Pierwsze 2-3 razy domek był pokrywany pokostem. Około 1998r. domek został pokrytą jakąś farbą do drewna.
Obecnie uważam, że domek należało by dalej zakonserwować.
Domek jest z drewnianych desek ułożonych w ten sposób jakby były 2 warstwy desek.
Górna warstwa nachodzi w 25% na dolną, po czym dolna warstwa wystaje na ~50% swojej szerokości po czym na 25% zachodzi ponownie górna warstwa i tak do końca ściany.
Zapewne przed malowaniem należy oczyścić powierzchnię.
Stąd pytanie, którego narzędzia najlepiej użyć?
Ręczne szlifowanie odpada.
Musze sprawdzić, jaka jest szerokość wgłębienia czyli widocznej dolnej warstwy. Prócz tego należy pamiętać o kantach desek górnej warstwy, która również należy wyczyścić.
Moim celem nie jest dostanie się do czystego drewna (chyba, że jest absolutnie koniecznie) lecz oczyszczenie powierzchni przed malowaniem.
Chciałbym użyć jak najmniej czasu i siły na wykonanie zadania.
Tu kolejne pytanie przy okazji, jakim rodzajem farby pomalować domek i czy i ten proces można onarzędziować?

Z góry dziękuję za wszelkie rady
Krzysiek
Link do komentarza
Czyszczenie: szpachla na duże odchodzące płaty, szczotka druciana na wiertarce, odpylenie, impregnat typu drewnochron, potem farba. Przygotuj się na ponowne impregnowanie i malowanie po 2 - 3 latach, bo od razu trudno zrobić idealnie, a po takim okresie wszystkie niedoróbki bedą widoczne. Dopiero wtedy możesz uznać, że drewno zabezpieczone.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Sprawa wygląda następująco:
1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo szarpie drewno. - Odpada
2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, że
a) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?
b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?
c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową odpada.

Jedni radzą a inni odradzają użycia:
a) tarczy lamelkowej
b) tarczy ściernistej z włókniny

co o tym sądzicie

Dziękuję za porady.
Link do komentarza
Cytat

Sprawa wygląda następująco:
1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo szarpie drewno. - Odpada
2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, że
a) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?
b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?
c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową odpada.

Jedni radzą a inni odradzają użycia:
a) tarczy lamelkowej
b) tarczy ściernistej z włókniny

co o tym sądzicie

Dziękuję za porady.


Po tarczy lamelkowej zostaną ślady (rysy dość wyraziste) trudno je potem usunąć, trzeba długo szlifować a co tarczy ściernistej z włókniny to nie wiem bo nie używałem.A po opalarce czym ściągasz farbę? Najlepiej szpachelką się to robi, a to że się rozmazuje to przyczyna może być że za długo grzejesz i farba się rozpływa.Natomiast co do koloru to tak drewno wygląda po opaleniu ja to nawet bym powiedział ,że wygląda jak świeże. Co do resztek farby która została to jak ostygnie po opalarce spróbuj raz jeszcze potraktować ją opalarką.
Nie rozumiem jak piszesz w podpunkcie b) -czemu miałbyś przepalać drewno? Czy jeszcze raz opalasz je?
Link do komentarza
Cytat

Po tarczy lamelkowej zostaną ślady (rysy dość wyraziste) trudno je potem usunąć, trzeba długo szlifować a co tarczy ściernistej z włókniny to nie wiem bo nie używałem.



Ja uzywałem, ale na metalu. Bardzo dobra. Ale na drewnie nie próbowałem.

Mam nieodparte wrażenie, że to pokost sprawia Ci problemy z kolorem. Wg mnie - nie przepalasz drewna, a nawet jesli, to tę warstwę usuwasz, skoro po szlifierce jest białe drewno.
Link do komentarza
Cytat

Ja uzywałem, ale na metalu. Bardzo dobra. Ale na drewnie nie próbowałem.

Mam nieodparte wrażenie, że to pokost sprawia Ci problemy z kolorem. Wg mnie - nie przepalasz drewna, a nawet jesli, to tę warstwę usuwasz, skoro po szlifierce jest białe drewno.


Bo tarcza lamelkowa jest przeważnie do metalu, ale do drewna też się nada, stosowałem i sie sprawdza.
Też uważam,że to może być pokost.
Link do komentarza
Zapomniałem dodać,że dobrze a nawet powiedziałbym że bardzo dobrze sprawdza się papier ścierny krążek na szlifierkę kątową ,montuje się ten papier poprzez przykręcenie nakrętką do talerzyka (może on być z twardej gumy albo z plastyku) niestety nie wiem jak to się fachowo nazywa więc tak to opisałem.
Link do komentarza
1. Dziękuję za pomoc i porady
2. Grzeje opalarką z końcówką do ściągania farb do momentu pojawienia się bąbelków. Gdy pojawią się bąbelki od razu zaczynam ściągać szpachelką a opalarka opala miejsce obok lub wyżej. Czasami jest tak, że pięknie schodzi farba jak na filmach, czyli płatami a czasami się rozmazuje. Może źle to robię? Może opalić kawałek i poczekać z tym ściąganiem? Muszę chyba jeszcze więcej poczytać jak to robić, co radzicie?
3. Załóżmy, że na deskach zostaje pokost i czasami rozmazana farba, czy sugerujecie by szlifować do białego drewna, czy sobie darować i nałożyć jakąś lakiero-bejce czy coś w tym stylu na drewno z resztkami farby? (co do lakieru jeszcze nie drążyłem tematu). Z jednej strony chciałem odkryć fakturę drewna i to mi się udaje a z drugie strony chciałem jaśniejszy kolor drewna (ciemna słoma coś takiego), ale jak będzie miodowy z fakturą drewna to też będę szczęśliwy, byle drewno było zakonserwowane.
Pozdrawiam Krzysiek

Link do komentarza
Zastanów się przede wszystkim co się Tobie podoba...

U mnie były ściany szlifowane z ciemnego koloru... Jak zobaczyłm taki stan pośredni, z resztkami farby, to i tak zastanawiałam się czy na tym nie poprzestać... Jednak poszlifowaliśmy je jeszcze raz i efekt jest super, tylko wymagał kupy roboty i syfu niestety...
Link do komentarza
Efekt dzisiejszej pracy:
https://picasaweb.google.com/10449271269075...zialka_20110820
Pół dnia szlifowałem szlifierką kątową. Efekt zadowalający. Dzięki za podpowiedź
Czekam na dysk szlifierski 50mm wtedy wyczyszczę wewnętrzne deski.
Zostaną jeszcze boczki.

Duże zużycie krążków 1 krążek na 3 deski maksymalnie, choć po pierwszej już czuć dużą różnicę.
W poniedziałek będę szukał jeszcze porady u firm produkujących materiały ścierne. Edytowano przez Krzysiek z Łodzi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...