Skocz do zawartości

izolacja fundamentów - termiczna i przeciwwilgociowa


Recommended Posts

Napisano
W jaki sposób fachowo zaizolować termicznie i przeciwwilgociowo fundamenty. W czasopiśmie Ładny Dom, z listopada 2005, str.66 Cezary Jankowski pisze, cytuję "Zdarza się, że inwestorzy odkopują wylane w gruncie fundamenty, smarują je lepikiem, a nawet izolują papą. Takie prace w żaden sposób nie wpływają na trwałość fundamentów, ani na wnikanie wilgoci do budynku, nie są więc potrzebne. Również izolacja termiczna w domach niepodpiwniczonych nie jest konieczna. Wystarczającą ochronę przed ucieczką ciepła zapewnia gruba izolacja podłogowa i ocieplenie samego cokołu." Chciałabym wiedzieć, czy pan Jankowski zna się na rzeczy i prawdę pisze, czy też raczej przypadkiem udało mu się wydrukować swoją radosną twórczość na złość inwestorom? Pytam, ponieważ w wielu innych publikacjach tego samego czasopisma napisane, że trzeba solidnie izolować fundamenty masą bitumiczną i styropianem.
Napisano
A to znowu jakaś nowość. icon_wink.gif Widocznie pan Cezary lubi jak mu wnika wilgoć i zimno pod wylewkę. Masę bitumiczną i styropian też nie radziłbym łączyć bo może to się nie ciekawie
skończyć dla styropianu icon_biggrin.gif Ale poleciłbym polistyren ekstrudowany( jako ocieplenie) i folię fundamentową (membranę przeciw wilgoci). I nie czytał bym już tej gazety, bo jest marna. icon_mrgreen.gif
dodatkowe informacje:Folia fundamentowa
Polistyren ekstrudowany
Napisano
jacku24, w fizyce nie ma pojęcia zimna! Więc i wchodzić ono nie może.
Napisano
Cytat

jacku24, w fizyce nie ma pojęcia zimna! Więc i wchodzić ono nie może.



właściwie co to za różnica czy ciepło wychodzi czy zimno wchodzi? Bilans ten sam, nieprawdaż?
Napisano
Ojj! Wentylku. Na pewno Domike, nie interesuję fizyka, ale ma kłopot z w/w tematem i lepiej jej pomóżmy. Wykłady na temat fizyki (aczkolwiek interesujące zostawmy fizykom - i tak ma każdy inną teorię) icon_wink.gif
Napisano
Mokre fundamenty nie powodują zawilgocenia domu, gdy zostanie ułożona izolacja pozioma ścian i podłóg. Nie ma też fizycznej możliwości całkowitej ochrony fundamentu przed zawilgoceniem, bo izolację trzeba by było robić na całej jego powierzchni, tak od zewnątrz jak i od środka.
Napisano
No niekoniecznie ten sam bilans. Ci co uważają, że zimno wchodzi ocieplają domy od zewnątrz, Ci którym się "wydaje", że ciepło wychodzi izolują domy od środka . Dają też folię by ociąć ścianę od wilgoci. A co do fundamentów to izolacja wodna ma za zadanie by fundament był suchy droga redakcjo! Czyli izolacja wodna powinna być w jedną stronę !!! nie wpuścić wilgoci ale ją wypuścić. Instrukcje chętnie wyślę w wersji pdf Pozdrowienia
Napisano
Cytat

No niekoniecznie ten sam bilans. Ci co uważają, że zimno wchodzi ocieplają domy od zewnątrz, Ci którym się "wydaje", że ciepło wychodzi izolują domy od środka . Dają też folię by ociąć ścianę od wilgoci. A co do fundamentów to izolacja wodna ma za zadanie by fundament był suchy droga redakcjo! Czyli izolacja wodna powinna być w jedną stronę !!! nie wpuścić wilgoci ale ją wypuścić. Instrukcje chętnie wyślę w wersji pdf Pozdrowienia



Panie Tomaszu, z Panem rozmowa o izolacjach to neverending story. Ja po prostu uważam, że łapiemy się za słówka z tym zimnem i ciepłem i co wchodzi, a co wychodzi. Dopóki nie doczekamy się izolacji rodem z Nasa, w których wędrówki ciepła pod poszyciem wahadłowca opisuje się tensorami, dopóty dla naszej pospolitej izolacji z wełny czy styropianu będzie można mówić o nie wpuszczaniu zimna.
Swoją drogą bałbym się nie dawać zewnętrznej izolacji, bo trochę wilgoci jednak się przedostaje nawet przez folię paroizolacyjną. Tylko przez metal się nie przedostaje.

Chętnie przeczytam też wspomniane pdf-y.
Napisano
Panie Borzęczkowski, będę wdzięczna za materiały dotyczące izolacji fundamentów, o których Pan pisał (w pdf) >> giogio@poczta.fm
Napisano
ja również jeśli można poczytałbym coś o izolacjach fundamentów. prosze o ewentualne informacje na: marcin@bmwauto.pl
z góry dziękuję i polecam się w sprawach pokryć dachowych
Napisano
Ja również proszę o wspomniane pdf-y - piotr_colbi@yahoo.pl Również dziekuję i pozdrawiam.
Gość papajoe
Napisano
jak tez poprosze o pdf nt izolacji fundamentow papa.joe@wp.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...