Skocz do zawartości

podbitka


Gość

Recommended Posts

Napisano
W jaki sposób prawidłowo montować podbitkę? Czy jadąc od góry położyć ocieplenie, potem przerwa na konstrukcję do podbitki, a potem ciąg dalszy ocieplenia? czy raczej położyć nieprzerwane ocieplenie, a na nim konstrukcję do podbitki, która "przebija" warstwę ocieplenia? I kiedy najlepiej montować podbitkę? Na sam koniec budowy, tuż przed tynkowaniem, czy też można już wcześniej położyć pasek ocieplenia do podbitki, a resztę ocieplenia na koniec budowy?? Będę wdzieczna za podpowiedź, bo moi fachowcy mają różne zdania.
Napisano
Izolacje cieplna dachu wykonuje sie jako dwuwarstwową - pierwsza warstwę wełny umieszcza sie między krokwiami a drugą pod pokryciem z płyt gipsowo-kartonowych. Ocieplenie od strony pokrycia dachowego musi buć chronione folią paroprzepuszczalna a od środka polią paroszczelną. Prace te można wykonac na dowolnym etapie budowy zaleznie od organizacji ich prowadzenia.
Napisano
mnie chodzi o tę część ocieplenia, która znajduje się na zewnątrz budynku, nie w środku >> końcówka dachu z rynnami, a podbitka założona prostopadle do ściany budynku NA ZEWNĄRRZ domu
Napisano
Wydaje mnie się, że ocieplanie okapu dachu ponad podbitką nie ma sensu, wystarczy przedłużyć ocieplenie ściany zewnętrznej do wysokości pokrycia dachu.
Podbitkę warto zrobić jak njprędzej po ułożeniu dachu - widziałem wróble (było ich dość sporo, które zagnieździły się pod dachem bez podbitki.
Napisano
Wróble Szpaki i inne siedzą teraz u mnie pod dachówką i im dobrze. Podbitkę będę układał dopiero po tynkowaniu. Zawsze łatwiej jest dopasować deskę do powierzchni ściany niż potem zmywać i skrobać tynk z niej. Ocieplenie będę dawał tylko 10cm od ściany kolankowej bo więcej niema sensu.
Napisano
jak deskę zabezpieczysz folią, a nie wyobrażam sobie, że nie - to nie będziesz musiał nic skrobać icon_biggrin.gif
Napisano
Temat był analizowany i pogłebiany u fachowców od tynków jeżeli przyczepię teraz podbitkę to część ściany pozostanie bez tynku doszedłem do wniosku, ze zrobię tak jak pisałam
Napisano
Pytanie dotyczy ocieplenia ściany kolankowej a nie podbitki okapu. Ponieważ konstrukcja nośna do zamocowania podbitki musi być przymocowana do ściany, montujemy ją przed ociepleniem muru. Następnie przykleja się izolację cieplną ścian i nakłada tynk, a w ostatnim etapie mocuje panele podbitkowe.
Napisano
rodzaj? Hm... jeszcze tego nie rozróżniam, ale dowiem się.
Z czego? wyczytałam, że panele drewnopochodne są najlepsze, bo łączą w sobie same dobre cechy podbitki drewnianej i plasikowej, a jeśli ktoś zastosował cos takiego, to niech się podzieli wrażeniami, please.
Napisano
ja zrobiłem podbitkę z desek sosnowych na pióro i wpust, przybiłem ją bezpośrednio do krokwi na tzw. gwoździe kryte, podbitka pomalowana została bejcolakiem Sadolin, mnie się podoba i wielu moim gościom też
  • 2 lata temu...
Napisano
Przepraszam żle sformułowałem pytanie
Chcę wykonać podbitkę prostopadle do ściany ale słyszałem że robi się ją pod lekkim kątem po to żeby ewentualna woda nie spływała po ścianie
Czy to jest prawdą?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...