Skocz do zawartości

Wykończenie sciany w systemie YTONG(wewnatrz)


sailor-ro

Recommended Posts

Napisano
Po co gips szpachlowy? Ściana z YTONGA powinna być idealnie równa i powinna wystarczyć cienka warstwa tynku gipsowego.
Napisano
Panie Wentylek jeśli okleimy dom folią to po ścianach będą spływać strugi wody - chyba, że ma Pan jakiś pomysł na usuwanie wilgoci z domu, ale wtedy to i tynk nie będzie chłonął jak gąbka - może wystarczy odpowiednia wentylacja?
Oprócz tynków maszynowych są też tynki do układania ręcznego. icon_mrgreen.gif
Napisano
Kompletnie nie zna Pan fizyki, to po co Pan takie bzdury pisze. Folia i wełna od środka powoduje, że wilgoć nie dostaje, się do punktu rosy!! A sama folia ma temperaturę od tego punktu wyższą. Czy z dachowej foli Panu kapie?? Czy w szkielecie woda cieknie po foli? Zastanów się Pan chwilkę zanim napiszesz. A wentylacja jest konieczna niezależnie od jakości izolacji termicznej. Proszę zapoznać się z wykresen Moliera.
Napisano
Przyznaję, że troszeczkę nie łapię.
Dlaczego jeśli w pomieszczeniu jest wilgoć to na folii nie osiądzie, a w tynk gipsowy wniknie.
To co dzieje się z wigocią w pomieszczeniu "owiniętym" szczelnie folią - wisi sobie w powietrzu i nie zbliża się do folii? icon_mrgreen.gif
Napisano
Popayrzyłem i dalej nie wiem dlaczego wilgoć ma wstręt do folii i wisi sobie na środku pokoju nie zbliżając się do ściany oklejonej szczelnie foliią, natomiast z upodobaniem wnika w każdą inną ścianę.
Poza tym o wiele przyjemniej popatrzeć na inną "fizykę" - już wiosna. icon_mrgreen.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
MAM ŚCIANY Z YTONGA 36,6 I WEWNĄTRZ MAM TYNK GIPSOWY Z AGREGATU NA ZEWNĄTRZ MAM TYNK CEMENTOWO -WAPIENNY Z AGREGATY I NA TO STRUKTURA PAROPRZEPUSZCZALNA TO WSZYSTKO ZROBIŁEM W TYM ROKU JAK BĘDZIE W ZIMIE TO SIĘ PRZEKONAM . A ODNOŚNIE TEGO NASIĄKANIA TYNKÓW GIPSOWYCH JAK JEST NIEWIETRZONE NO I NISKA TEMPERATURA W ŚRODKU , TO ZAWSZE BĘDZIE WILGOĆ A W KONSEKWENCJI GRZYBEK.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
mam zamiar zbudowac dom z ytonga 40 cm ,ciesze sie że ktoś już taki dom wybudował i może coś ciekawego
doradzić .szczególnie interesuje mnie ilość zużytej energii do ogrzewania w sezonie zimowym (choć zima była lekka) , z czego zbudował pan ścianki działowe czy też z ytonga (czy z silki lub innego materiału )każda podpowiedź mile widziana .a może mógłbym obejżeć pana domek (mieszkam w dąbrtowie górniczej )marek
zamierzam zainstalować w nim ogrzewanie podłogowe -czy to dobry pomysł ?
Napisano
Tynki gipsowe na gazobeton we wnętrzu sprawdzają się dosyć dobrze. Przetestowałam dwie zimy w domu budowanym w technologii Hebel (całościowo) z ogrzewaniem fundamentowym Legalett. W domu był przyjemny mikroklimat, żadnych grzybów czy wilgoci. Niestety pierwsza zima nie należała do tanich :wink:

--------------------------

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...