Skocz do zawartości

Jeszcze raz ściany zewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
Dzień dobry, witam wszystkich
Na razie głownie czytam forum, bo przed nami daleka droga do wlasnego domku ale wydaje mi sie, ze grunt to dobre przygotowanie. Teraz jestemy w trakcie wyboru dzialki. Wiemy juz, ze niestety raczej piwnicy miec nie bedziemy bo tereny sa niedaleko Wisly i podejrzewamy wysoki poziom wody gruntowej.
No a teraz jak kazdy poczatkujacy mam pytania do osob, ktore posiadaja domek lub sa w trakcie budowania:
- domek marzy nam sie wlasnej koncepcji - czy mozna zrobic projekt domku, ktory potem architekt dopracuje, czy raczej architekci nie ida na takie uklady?
- widzialam gdzie na projekcie grubosc scian 18cm i do tego ocieplenie 15 cm; z czego moglby byc te sciany?
Wielkie dzieki za pomoc
N.
Napisano
Czy jest sens robić symboliczną izolację w czasach gdy nie tylko ja namawiam na izolowanie, ale są już normy unijne BBR 2006 np.
Napisano
Dzieki. Na razie ogrom potrzebnej wiedzy troche mnie przeraza. Budowa zacznie sie najwczesniej w przyszlym roku wiec jeszcze mam troche czasu na pytania, rady i porady.
A w sumie to i tak najpierw musimy kupic dzialke icon_smile.gif
N.
Napisano
- domek marzy nam sie wlasnej koncepcji - czy mozna zrobic projekt domku, ktory potem architekt dopracuje, czy raczej architekci nie ida na takie uklady?

Oczywiście, że jest taka możliwość. Ja osobiście znalazłam taką firmę projektową w Poznaniu. Po przejrzeniu wielu katalogów pojawiło nam się mnóstwo pomysłów, ale żaden gotowy projekt nie spełniał całkowicie naszych oczekiwań. Musielibyśmy wiele rzeczy zmieniać a to kosztuje. Tym sposobem zdecydowalismy się na projekt prawie indywidualny. Był rysowany od podstaw, ale według naszych wymagań i wskazówek. Miał być tani w budowie i funkcjonalny. Koszt przygotowania takiej dokumentacji projektowej w Poznaniu to 2500 zł + VAT.
  • 5 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

- domek marzy nam sie wlasnej koncepcji - czy mozna zrobic projekt domku, ktory potem architekt dopracuje, czy raczej architekci nie ida na takie uklady?
Oczywiście, że jest taka możliwość. Ja osobiście znalazłam taką firmę projektową w Poznaniu. Po przejrzeniu wielu katalogów pojawiło nam się mnóstwo pomysłów, ale żaden gotowy projekt nie spełniał całkowicie naszych oczekiwań. Musielibyśmy wiele rzeczy zmieniać a to kosztuje. Tym sposobem zdecydowalismy się na projekt prawie indywidualny. Był rysowany od podstaw, ale według naszych wymagań i wskazówek. Miał być tani w budowie i funkcjonalny. Koszt przygotowania takiej dokumentacji projektowej w Poznaniu to 2500 zł + VAT.




Witam

Czy mógłbys mi podać namiary na tą firmę projektową .Jestem w podobnej sytuacji i też z Poznania.Do tej pory żaden z gotowych projektów nie spełnił moich oczekiwań,mam swoją wizję rozplanowania budynku ,ale potrzebowałbym konsultacji z firmąprojektową. pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.
Napisano
Też mam dylemty dotyczace ściany zewnętrznej.
Trafiłem na promocję pustaków POROMUR EM 250x338x220G 25 P+W. Chciałbym ich użyć na ściany zewnętrzne + docieplenie styropianem. Projektant jednak mówi, że pustaki te nie mogą być stosowane na ściany zewnętrzne ponieważ jest to pustak na ściany wewnętrzne. Proszę o radę - czy rzeczywiście pustaków tych nie można stosować na ściany zewnętrzne. Podaję linka od producenta tych pustaków: http://www.jopek.home.pl/index.php?option=...id=75&Itemid=62
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Napisano
Cytat

Też mam dylemty dotyczace ściany zewnętrznej.
Trafiłem na promocję pustaków POROMUR EM 250x338x220G 25 P+W. Chciałbym ich użyć na ściany zewnętrzne + docieplenie styropianem. Projektant jednak mówi, że pustaki te nie mogą być stosowane na ściany zewnętrzne ponieważ jest to pustak na ściany wewnętrzne. Proszę o radę - czy rzeczywiście pustaków tych nie można stosować na ściany zewnętrzne. Podaję linka od producenta tych pustaków: http://www.jopek.home.pl/index.php?option=...id=75&Itemid=62
Będę wdzięczny za wszystkie rady.




Zastrzeżenia projektanta są nieuzasadnione, gdyż pustak ten może być użyty do budowy ścian zewnętrznych przewidzianych do ocieplenia. Klasy wytrzymałości tych pustaków ( 10 MPa lub 15 MPa) są wystarczające do stawiania nawet wysokich budynków.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...