Skocz do zawartości

ściana osłonowa - warto?


Jacek K.

Recommended Posts

Napisano
Jestem pierwszy raz na forum i jeszcze nie wybudowałem domu (robię kosztorys).

Chcę pokryć od wewnątrz ściany tzw. ścianą osłonową, czyli przy gołej ścianie z gazobetonu dać profile UW na suficie i posadzce, między nimi wstawić pionowe profile, między te z kolei wełna 5 cm i na wierzch folię paroizolacyjną. Na to wszystko płyty G-K. Coś jak w domach szkieletowych. Moje pytania:
1. czy warto się w to bawić? Zaletą jest przestrzeń na instalacje (prąd, skrętka UTP, zasilanie grzejników), które można w razie czego dosyć łatwo rozbudować. Również wzrasta izolacyjność termiczna ścian zewn. oraz akustyczna działowych (tego nigdy za wiele). Wady oprócz ceny - jakie???
2. Jaki będzie komfort (mikroklimat) w pomieszczeniach? Słyszałem, że gipsy mocno wysuszają powietrze, a zimą wysuszać je będzie "do zera" rekuperator. Jak sobie z tym poradzić?
3. Dać dwie płyty czy jedną na ruszt?

Jak ktoś coś takiego zrobił sobie w domu niech da znać. Interesuję mnie zwłaszcza wrażenie po okresie grzewczym.
Napisano
Warto, takie rozwiązanie na pewno porawi własności cieplne ściany - zwiększyłbym maksymalnie grubość wełny mineralnej. Sprawna wentylacja mechaniczna (z rekuperatorem jak najbardziej) jest konieczna. Dwie płyty zawsze lepiej niż jedna, można też postawić ściankę np. z klinkieru lub z cegieł silikatowych. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

można też postawić ściankę np. z klinkieru lub z cegieł silikatowych. Mr. Green


TYLKO PO CO ????
klinkier od srdka??

rozwiązanie nie głupie.
Ale jak już napisałeś - konieczna dobra wentylacja.
Można pomyśleć o jakim nawilżaczu?
Tu więcej pewnie ci podpowie Pan T.B. - on jest wielkim zwolennikiem izolacji od środka i pewnie ma spore doświadczene ?!!

Co do dwóch płyt - to myślę, że nie ma takiej potrzeby - chyba, że w miejscach gdzie będziesz wieszać szafki.

Wady
- dodatkowa wada to zmniejszenie powierzchni.
Napisano
Nie rozmawiamy tu o zmniejszeni powierzchni użytkowej, te rozwiązania - klinkier, silikaty to rozwiązania dla ludzi z otwartym umysłem i fantazją oraz poczuciem estetyki, dla których ściana to niekoniecznie biała, gładka powierzchnia, po której "ślizga" się wzrok. icon_mrgreen.gif
Napisano
Szanowny Panie Sławku, nie tyle ja jestem zwolennikiem izolowania od środka co fizyka i systemy ogrzewania wymuszają takie rozwiązania. Sciana osadzona na fundamencie jest odbiornikiem ciepła, umieszczanie izolacji termicznej za notorycznym odbiornikiem świadczy o nieznajomości fizyki (nieprawdą jest, że zimno wchodzi) . Dodatkową sprawą jest niemożliwość zabezpieczenia (podobnie jak w dachu czy ścianie w szkielecie) filią przed wnikaniem ciepłego powietrza w przegrodę termiczną. Współczesne systemy ogrzewania posiadają automatykę odpowiadającą za stabilizację temperatury w pokoju, nie występuje więc "nadprodukcja ciepła" dalatego też ściana starego typu nie pełni już roli akumulatora, jest wyłącznie odbiornikiem.
Chętnie wyślę Panu nowe katalogi Xella (oni już się przekonali) Proszę też porównać grubości izolacji i sposoby izolowania na stronach tej samej firmy www.isover.pl i www.isover.se
Napisano
W budownictwie pasywnym często wykorzystuje się ściany ceramiczne jako akumulatory ciepła - ściana taka w ciągu dnia nagrzewa się od słońca, a wieczorem i w nocy oddaje ciepło. Taka ściana musi być jednak wystawiona na działanie promieniowania słonecznego. Warto niektóre pomysły z budownictwa pasywnego wykorzystać przy budowie domów energooszczędnych. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Szanowny Panie Sławku, nie tyle ja jestem zwolennikiem izolowania od środka co fizyka i systemy ogrzewania wymuszają takie rozwiązania. Sciana osadzona na fundamencie jest odbiornikiem ciepła, umieszczanie izolacji termicznej za notorycznym odbiornikiem świadczy o nieznajomości fizyki (nieprawdą jest, że zimno wchodzi) . Dodatkową sprawą jest niemożliwość zabezpieczenia (podobnie jak w dachu czy ścianie w szkielecie) filią przed wnikaniem ciepłego powietrza w przegrodę termiczną. Współczesne systemy ogrzewania posiadają automatykę odpowiadającą za stabilizację temperatury w pokoju, nie występuje więc "nadprodukcja ciepła" dalatego też ściana starego typu nie pełni już roli akumulatora, jest wyłącznie odbiornikiem.
Chętnie wyślę Panu nowe katalogi Xella (oni już się przekonali) Proszę też porównać grubości izolacji i sposoby izolowania na stronach tej samej firmy  www.isover.pl  i www.isover.se



Myślę, że kolega mial na myśli ścianę postawioną od wewnątrz pomieszczenia. Ja dodam, że jeśli się ma kominek, to nadprodukcja ciepła występuje i taką ścianę/akumulator można postawić jak najbardziej na przeciw niego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...