Skocz do zawartości

Strop drewniany - ograniczenia


Recommended Posts

Napisano
Witam

Czy w projektach dla których został przewidziany strop drewniany (belki stropowe 15 cm) + wełna mineralna 25 cm + folia paroizolacyjna + 2x płyta g-k, jest możliwa adaptacja poddasza? Czy są ograniczenia ciężaru dla takiego stropu, chodzi tu głównie o ścianki działowe, i stworzenie dodatkowej łazienki? Czy dla w takim stropie jest możliwość zainstalowania ogrzewania podłogowego (chodzi o współpracę z pompą ciepła)?
Czy ewentualna zmiana technologi na strop gęstożebrowy jest kosztowna i czy możliwa? Powiem że chodzi o projekt z kolekcji Muratora Przemyślany - wariant III - M42c.
Napisano
Cytat

Witam

Czy w projektach dla których został przewidziany strop drewniany (belki stropowe 15 cm) + wełna mineralna 25 cm + folia paroizolacyjna + 2x płyta g-k, jest możliwa adaptacja poddasza? Czy są ograniczenia ciężaru dla takiego stropu, chodzi tu głównie o ścianki działowe, i stworzenie dodatkowej łazienki? Czy dla w takim stropie jest możliwość zainstalowania ogrzewania podłogowego (chodzi o współpracę z pompą ciepła)?
Czy ewentualna zmiana technologi na strop gęstożebrowy jest kosztowna i czy możliwa? Powiem że chodzi o projekt z kolekcji Muratora Przemyślany - wariant III - M42c.


Zmiana na inny strop napewno jest mozliwa, a czy kosztowna? trudno mi odpowiedziec. Wiem tylko tyle ze cenowo drewniany od plyty kanalowej jest ciut tanszy (tez chcialem drewniany) ale w dalszym uzytkowaniu nie ma co porownywac. Wieksze pole manewru masz stosujac gestozebrowy, kanolowy czy inny oprocz oczywiscie drewnianego.
Napisano
Cytat

Zmiana na inny strop napewno jest mozliwa, a czy kosztowna? trudno mi odpowiedziec. Wiem tylko tyle ze cenowo drewniany od plyty kanalowej jest ciut tanszy (tez chcialem drewniany) ale w dalszym uzytkowaniu nie ma co porownywac. Wieksze pole manewru masz stosujac gestozebrowy, kanolowy czy inny oprocz oczywiscie drewnianego.


Strop drewniany---dobrze wykonany, we wlasciwych parametrach technicznych z odpowiednia dla takich stropow izolacja termiczna i AKUSTYCZNA!!!!(bo wlasnie akustyka jest czesto wymieniana jako minus stropow drewnianych) w niczym nie bedzie ustepowal stropom wykonanym w innych technologiach. Poza tym dom mieszkalny to nie hala produkcyjna fabryki obrobki metalu i nie potrzebny jest strop ktory udzwignie ciezkie maszyny!!!. Mieszkam w domach szkieletowych ze stropem drewnianym---od wielu, wielu lat--a wiec pisze powyzsze z wlasnego doswiadczenia.
Napisano
Cytat

Strop drewniany---dobrze wykonany, we wlasciwych parametrach technicznych z odpowiednia dla takich stropow izolacja termiczna i AKUSTYCZNA!!!!(bo wlasnie akustyka jest czesto wymieniana jako minus stropow drewnianych) w niczym nie bedzie ustepowal stropom wykonanym w innych technologiach. Poza tym dom mieszkalny to nie hala produkcyjna fabryki obrobki metalu i nie potrzebny jest strop ktory udzwignie ciezkie maszyny!!!. Mieszkam w domach szkieletowych ze stropem drewnianym---od wielu, wielu lat--a wiec pisze powyzsze z wlasnego doswiadczenia.


Ok. Masz racje. Tylko ze budujac dom szkieletowy dziwne by bylo gdyby stop byl betonowy. dudask pytal o zamiane wiec uwazam ze jezeli koszty wykonania sa podobne a roznica w uzytkowaniu z przewaga na betonowy (inwestor ma wieksze pole manewru) przy tym co dudask chce robic.
Napisano
Cytat

Ok. Masz racje. Tylko ze budujac dom szkieletowy dziwne by bylo gdyby stop byl betonowy. dudask pytal o zamiane wiec uwazam ze jezeli koszty wykonania sa podobne a roznica w uzytkowaniu z przewaga na betonowy (inwestor ma wieksze pole manewru) przy tym co dudask chce robic.



A co z ogrzewaniem podłogowym w stropie typu drewnianego?
Napisano
Cytat

A co z ogrzewaniem podłogowym w stropie typu drewnianego?


Jest wykonalne nazywa sie podajrze jak dobrze pamietam ogrzewanie podlogowe do suchej zabudowy. Jest drozsze od zwyklego .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...