Skocz do zawartości

Strop drewniany - ograniczenia


Recommended Posts

Napisano
Witam

Czy w projektach dla których został przewidziany strop drewniany (belki stropowe 15 cm) + wełna mineralna 25 cm + folia paroizolacyjna + 2x płyta g-k, jest możliwa adaptacja poddasza? Czy są ograniczenia ciężaru dla takiego stropu, chodzi tu głównie o ścianki działowe, i stworzenie dodatkowej łazienki? Czy dla w takim stropie jest możliwość zainstalowania ogrzewania podłogowego (chodzi o współpracę z pompą ciepła)?
Czy ewentualna zmiana technologi na strop gęstożebrowy jest kosztowna i czy możliwa? Powiem że chodzi o projekt z kolekcji Muratora Przemyślany - wariant III - M42c.
Napisano
Cytat

Witam

Czy w projektach dla których został przewidziany strop drewniany (belki stropowe 15 cm) + wełna mineralna 25 cm + folia paroizolacyjna + 2x płyta g-k, jest możliwa adaptacja poddasza? Czy są ograniczenia ciężaru dla takiego stropu, chodzi tu głównie o ścianki działowe, i stworzenie dodatkowej łazienki? Czy dla w takim stropie jest możliwość zainstalowania ogrzewania podłogowego (chodzi o współpracę z pompą ciepła)?
Czy ewentualna zmiana technologi na strop gęstożebrowy jest kosztowna i czy możliwa? Powiem że chodzi o projekt z kolekcji Muratora Przemyślany - wariant III - M42c.


Zmiana na inny strop napewno jest mozliwa, a czy kosztowna? trudno mi odpowiedziec. Wiem tylko tyle ze cenowo drewniany od plyty kanalowej jest ciut tanszy (tez chcialem drewniany) ale w dalszym uzytkowaniu nie ma co porownywac. Wieksze pole manewru masz stosujac gestozebrowy, kanolowy czy inny oprocz oczywiscie drewnianego.
Napisano
Cytat

Zmiana na inny strop napewno jest mozliwa, a czy kosztowna? trudno mi odpowiedziec. Wiem tylko tyle ze cenowo drewniany od plyty kanalowej jest ciut tanszy (tez chcialem drewniany) ale w dalszym uzytkowaniu nie ma co porownywac. Wieksze pole manewru masz stosujac gestozebrowy, kanolowy czy inny oprocz oczywiscie drewnianego.


Strop drewniany---dobrze wykonany, we wlasciwych parametrach technicznych z odpowiednia dla takich stropow izolacja termiczna i AKUSTYCZNA!!!!(bo wlasnie akustyka jest czesto wymieniana jako minus stropow drewnianych) w niczym nie bedzie ustepowal stropom wykonanym w innych technologiach. Poza tym dom mieszkalny to nie hala produkcyjna fabryki obrobki metalu i nie potrzebny jest strop ktory udzwignie ciezkie maszyny!!!. Mieszkam w domach szkieletowych ze stropem drewnianym---od wielu, wielu lat--a wiec pisze powyzsze z wlasnego doswiadczenia.
Napisano
Cytat

Strop drewniany---dobrze wykonany, we wlasciwych parametrach technicznych z odpowiednia dla takich stropow izolacja termiczna i AKUSTYCZNA!!!!(bo wlasnie akustyka jest czesto wymieniana jako minus stropow drewnianych) w niczym nie bedzie ustepowal stropom wykonanym w innych technologiach. Poza tym dom mieszkalny to nie hala produkcyjna fabryki obrobki metalu i nie potrzebny jest strop ktory udzwignie ciezkie maszyny!!!. Mieszkam w domach szkieletowych ze stropem drewnianym---od wielu, wielu lat--a wiec pisze powyzsze z wlasnego doswiadczenia.


Ok. Masz racje. Tylko ze budujac dom szkieletowy dziwne by bylo gdyby stop byl betonowy. dudask pytal o zamiane wiec uwazam ze jezeli koszty wykonania sa podobne a roznica w uzytkowaniu z przewaga na betonowy (inwestor ma wieksze pole manewru) przy tym co dudask chce robic.
Napisano
Cytat

Ok. Masz racje. Tylko ze budujac dom szkieletowy dziwne by bylo gdyby stop byl betonowy. dudask pytal o zamiane wiec uwazam ze jezeli koszty wykonania sa podobne a roznica w uzytkowaniu z przewaga na betonowy (inwestor ma wieksze pole manewru) przy tym co dudask chce robic.



A co z ogrzewaniem podłogowym w stropie typu drewnianego?
Napisano
Cytat

A co z ogrzewaniem podłogowym w stropie typu drewnianego?


Jest wykonalne nazywa sie podajrze jak dobrze pamietam ogrzewanie podlogowe do suchej zabudowy. Jest drozsze od zwyklego .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...