Skocz do zawartości

układania płytek na dzwiach do piwnicy odwieranej od dolu


pakito

Recommended Posts

Napisano
Witam.
czeka mnie remont na korytarzu, niestety w starym budownictwie budowano zejścia do piwnicy wbudowane w podłogę.
mam betonową posadzkę a zbijane z desek. czy mogę na to nakleić płytki?
czy może nowe drzwi z płyty OSB muszę zrobić?
wydaje mi się, że przypadkowe trzaśniecie tymi drzwiami spowodowało by zdziesiątkowanie liczby płytek na tych właśnie drzwiach.
z góry dziękuje za wszelkie rady.
Napisano
Cytat

na osb tak, na dechy - nie ryzykowałbym
a może osb lub płyta pilśn twarda na dechy i na to płytki?


niestety te dzwi są na równo z wylewką, więc przykręcenie OSB spowodowałoby podniesienie tych drzwi, a tego chciałbym uniknąć, chyba że poprostu zrobię nową ramę, albo zastrugam ją o te kilka mm.

jeśli już to jakiego kleju i fug do tego użyć?
czy aby napewno się to sprawdzi?
wieko jest używane m/w raz dziennie, wiec nie za często, wiadomo że płytki to bedzie kolejnych pare kg, wiec jeśli by to spadło.... to pewnie układanie od nowa, jak myślicie?
Napisano
Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3
Napisano
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
[...]


Czy koszt żywicy nie będzie niższy, niż struganie, zakup płyty OSB i te inne czynności?
A właściwie to dlaczego masz zamiar schować te drzwi icon_rolleyes.gif przecież można je w ciekawy sposób wykorzystać w aranżacji podłogi i zostawić drewniane - jeśli są równo z wylewką, to wyłóż je (przyklej na drzwi) chociażby panelami, czy jakimiś egzotycznymi deskami podłogowymi na równi z przyklejoną resztą podłogi z płytek:)
Jak będziesz drzwi wyklejał płytkami, to i tak nie "schowasz" tych drzwi bez śladu - musisz zostawić większą szczelinę wokół drzwi, zrobić uchwyt, nie przeszkadzający w chodzeniu i na tyle mocny, abyś swobodnie mógł te drzwi otwierać... Zawiasów otwieranych do góry też całkowicie nie schowasz...
Ciekawe jak ma to rozwiązane autorushd - może jego "patent" zastosujesz?
Napisano


jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!



To ja jeszcze odnośnie tej żywicy, kładzie się to cieniutko, bardzo cieniutko na specjalna matę. Dodatkowo skubana jest płynna, wiec się rozlewa. Trzeba zrobić ograniczniki po obwodzie. Natomiast na drugi dzień jeszcze spokojnie można oczyszczać płytki jak się wyleje. A jak już złapie to mur beton nie puści.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej


Czytając wszystkie posty uważam, iz powyższe rozwiązanie jest bardzo praktyczne i niedrogie.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3


Ja na Twoim miejscu bym zestrugał, potem OSB, a nie bawił sie w jakies udziwnienia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...