Skocz do zawartości

Jak wykonać izolację na krokwiach?


Recommended Posts

Chciałbym zaadaptować poddasze i tu pojawia się problem. Pod pokryciem jest papa na deskach, więc muszę zostawić szczelinę powietrzną, zostaje maksymalnie 15 cm wysokości krokwi, jak do tego dołożę jeszcze warstwę 10–15 cm na stelażu, to na poddaszu zrobi się nisko. Podobno można zamiast tego wykonać izolację układaną na krokwiach, ale z czego się ją robi i jak do tego mocować nowe pokrycie?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/12637-jak-wykonac-izolacje-na-krokwiach

Link do komentarza
Gość malgosia-arch.
Jak można w obecnych czasach odradzać odpowiednie docieplenie połaci dachowej?? Przecież nie dość, ze to kwestia ilości energii, którą się grzeje pomieszczenie zimą, to i latem jest to problem. Przy warstwie mniejszej niż 30cm wełny mineralnej (jej odpowiednikiem w płycie PIR jest 12cm pianki) na poddaszu robi sie piekło w czasie upałów!! Nie sponsorujcie producentów klimatyzatorów!.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość boria
Nie trzeba sciagac deskowania ani papy jesli jest w dobrym stanie. System bardzo dobrze opisuje Termo Organika - dachy strome - sposob 4.3.5 Bardzo dobre rozwiazanie tzw dach cieply czyli cala konstrukcja dachu jest w srodku pomieszczenia czyli nie mamy mostkow termicznych i drewno konstrukcyjne nie jest narazone na zawilgocenie. W polsce chyba malo rozpowszechnione rozwiazanie ze wzgledu na koszt takiego styropianu chociaz po pierwsze potrzebujemy go mniej niz welny a poza tym mam wrazenie ze robocizna mogla by byc tansza (w porownaniu z ukladaniem welny pomiedzy krokwiami tutaj ukladamy na pioro i wpust plyty styropianu jak puzle na plaskiej powierzchni deskowania, nie trzeba wewnetrznego stelarzu i plyt gk), no i wiecej miejsca nad glowa oraz dodatkowe mozliwosci dekoracji wnetrza - wyeksponowane krokwie itd. Pozdrawiam...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...