Skocz do zawartości

Docieplenie skosów z wełną celulozową - jak to zrobić?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich serdecznie. Zima zmusza do myślenia jak tu nie zbankrutować na ogrzewaniu. Otóż kupiłem dom, w którym (jak to pewnie zazwyczaj) sporo trzeba poprawić. Niestety moja niewiedza spowodowała chyba też dodatkowo kilka błędów.

Ocieplenie dachu okazało się być zchrzanione (brak wiatro/paroizolacji - dach odeskowany a w skosy luzem wciśnięty styropian 5 cm). Ze względu na fundusze i konieczność szybkiego wprowadzenia się ciągnąłem piorunem remont wnętrza a docieplenie dachu zostało na potem. Ponieważ nie chciałem zrywać płyt gk ze skosów w już wyremontowanych pokojach to zdecydowałem się na wyciągnięcie styropianu przez strych i nadmuchanie wełny celulozowej.

Te skosy są jednak zabudowane prosto do krokwi i w sumie to mi dało może ok 15 cm izolacji. Wszystko fajnie ale zima jednak pokazuje, że to za mało i knuję jak to jeszcze docieplić. Warunek dla mnie jest podstawowy taki, że nadal nie wchodzi w rachubę zrywanie tych płyt gk. Remont skończyłem 3 miesiące temu i nie przeżyję ponownej demolki.

Kłopot też w tym, że jak zdejmę te płyty ze skosów to mi się wysypie cała wełna celulozowa - tam nie ma żadnej folii itp.

Obecnie jestem na etapie trzech wariantów: pierwszy - zdjąć dach (gont bitumiczny) i na deskowanie docieplić nakrokwiowo np. styropianem + nowe pokrycie - koszt zabójczy - odpada.
Drugi: dokleić jakieś płyty np. z wełny drzewnej (znalazłem w sieci kilku producentów), gładkiego xps lub tzw. płyty klimatyczne - kosztowo wygląda w miarę jeszcze rozsądnie.
Trzeci wariant: dołożyć drugą warstwę płyt gk od środka na stelażu dobitym do tej warstwy płyt gk a w środek od strony wnętrza folię i np. 10cm wełny.

Pytanie co o tym sądzicie? Każdy wariant ma wady - te dodatkowe płyty gk też trzeba wykończyć ale mogę je na jakiś czas pokryć jakąś tapetą itp. Czy jednak ta wewnętrzna, nie zdjęta płyta gk nie zgnije w środku?

Będę wdzięczny za wszelkie opinie i porady. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...