Skocz do zawartości

pustaki szalunkowe


Gość

Recommended Posts

Napisano
Rozważam możliwość zastosowania pustaków szalunkowych (system Techbud z Krakowa) do budowy ścian fundamentowych domu parterowego z poddaszem użytkowym (bez piwnic). Co sądzicie Państwo o tej technologii, jakie są jej wady i zalety?
  • 7 lata temu...
Napisano
Temat stary, ponawiam pytanie.

Jak na obecną chwilę w praktyce wyglądają pustaki szalunkowe. W internecie można spotkać kilka firm oferujące je, m.in. Leier, Bruk-Bet czy wspomniany Techbud.

Czy może ktoś z własnego doświadczenia jak to wygląda w praktyce, gdyż rozważam właśnie ten sposób stawiania ścian fundamentowych. Które są lepszę, jak je zbroić? Czy wogóle potrzebne jest zbrojenie
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Temat stary, ponawiam pytanie.

Jak na obecną chwilę w praktyce wyglądają pustaki szalunkowe. W internecie można spotkać kilka firm oferujące je, m.in. Leier, Bruk-Bet czy wspomniany Techbud.

Czy może ktoś z własnego doświadczenia jak to wygląda w praktyce, gdyż rozważam właśnie ten sposób stawiania ścian fundamentowych. Które są lepszę, jak je zbroić? Czy w ogóle potrzebne jest zbrojenie



Pustaki szalunkowe produkuje wiele firm, w Wielkopolsce na przykład KONBET. W ofercie znajdują się pustaki szalunkowe typu L,C i U, a także narożnikowe zewnętrzne i wewnętrzne.

Zbrojenie potrzebne jest, gdy chcesz postawić wysoką ścianę. W większości pustaków znajdują się specjalne wypustki, do których wkładasz zbrojenie.

A samo układanie pustaków szalunkowych jest bardzo łatwe i szybkie. Montujesz je na zakładkę, tak jak np. panele,nie potrzebujesz zaprawy. Ustawia się taką ścianę na sucho, byle na prostym podłożu, bo inaczej wyjdzie krzywo. Gdy ściana osiągnie wysokość około 1 m, należy rozpocząć betonowanie. Pustaki wypełnia się betonem w sposób tradycyjny lub przy użyciu pompy do betonu. Konsystencja mieszanki nie może być zbyt rzadka, żeby nie wypływała przez połączenia między pustakami. Kolejne warstwy ściany można zacząć układać, gdy beton zgęstnieje. Nie trzeba czekać, żeby beton związał na dobre.

Pozdr icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...