Skocz do zawartości

Kotły na ekogroszek


kubis1973

Recommended Posts

Napisano

Witam

Buduje dom 260 m2 powierzchni użytkowej chce do niego zakupić kocioł na ekogroszek z dodatkowym rusztem i mam kilka typów w kolejności jakiej według mnie są najbardziej interesujące :

  1. Klimosz LING DUO
  2. DEFRO DUO UNI
  3. HKS Lazar Eko Perfekt
  4. Zębiec KPP DUO
  5. SAS ECO


wiem że wszystko zależy także od dobrego serwisu , a takiego podobno nie ma np : Buderus.
Proszę o pomoc co wy macie , z czego jesteście zadowoleni i co proponujecie. Drugi temat jaki najlepszy proponujecie zasobnik na ciepłą wodę.
Dodatkowo nie wiem co z podgrzaniem wody latem, używać kotła ? pytanie czy opłacalne czy lepiej kupić podgrzewacz na gaz ?
 

  • 7 miesiące temu...
Napisano
Witam!

Jest to mój pierwszy wpis na tym forum i chciałem się przywitać.
icon_mrgreen.gif

Wątek nie wybrałem przypadkowo, nazwa kotły na ekogroszek nie jest mi obca zawodowo.

icon_lol.gif
Jeżeli macie jakieś pytania odnośnie nastawy kotła na ekogroszek z modelem sterownika Geco, Argon2CWU, Titanic, ew. Tango firmy Foster (tutaj trochę starsze moje wiadomości...).. Ognik PID-II, Puma, Cobra czy też RT09pid, w tym temacie mogę pomóc w wolnej chwili....

Chcecie zapytać jakiej mocy kocioł należy dobrać do danej powierzchni użytkowej, postaram się pomóc.


Zalogowałem się tutaj szukając kultury dyskusji i chcąc realizować swoje hobby, które jednocześnie jest moim zawodem.

Licząc na miłą wymianę zdań i poglądów w temacie kotłów na tzw. ekogroszek pozdrawiam serdecznie
Napisano
To może cosik podpowiesz. Mam Defro Optima Komfort + Nowa Linia z PID. Obsługuje on czyli sterownik dwie pompy - c.o. i c..w.u. a moje pytanie czy zamiast sterować c.w.u można podłączyć pod sterowanie pompy do połogówki.
Napisano
Cytat

To może cosik podpowiesz. Mam Defro Optima Komfort + Nowa Linia z PID. Obsługuje on czyli sterownik dwie pompy - c.o. i c..w.u. a moje pytanie czy zamiast sterować c.w.u można podłączyć pod sterowanie pompy do połogówki.



Masz sterowanie firmy TECH, nie mam z nim większych doświadczeń i mam do nich podejście jak pies do jeża....
Model, który testowałem bardzo dawno to st81zpid i wówczas nie wystawiłem mu wysokich ocen w swojej drabince.

Teoretycznie tryby CWU róznych sterowań są następujące:
- praca równoległa
Tutaj zadajesz coś na niby bojler, ale ważniejsza jest nastawa kotła, czyli jak na wyjście CWU zadasz 60st.C a na kotle na CO będzie 50st.C, to powyżej tych 50st.C układu cWU nie nagrzeje. Jak zadasz na C.O> 60 a na CWU 50, to teoretycznie przy 50st.C CWU powinno zostać wyłączone

- priorytet CWU -to wskazuje, że pierwszeństwo ma bojler. Najczęściej zatem najpierw ładuję wyjście CWU na temp. zadaną jednocześnie rozłączając układ C.O. na stałe do nagrzania CWU lub C.O. ma pracę skokową..


Problem najpoważniejszy to zabezpieczenia, jak z jakiś powodów temp. wzrośnie powyżej alarmu ustalonego dla danego sterowania, to np. powyżej 80st.C startują pompy C.O. i CWU dla rozładowania nadwyżki mocy. Z tego względu uważam, że sterowanie tym wyjściem podłogówki jest raczej niebezpieczne.


Powinieneś podłogówkę sterować zaworem mieszajacym, ewentualnie wspomaganym przez jakiś sterownik zaworu, wiem,że część instalatorów stosuje tutaj elektronikę o nazwie Frisko, towaru jednak nie znam... Fachowa rozmowa z dobrym instalatorem jest tutaj wskazana icon_smile.gif
Napisano
Tak to jest sterownik TECH.Czyli można sterować.Natomiast jeżeli chodzi o sterowanie to jest zawór mieszający oraz głowica termostatyczna z kapilarą i coś tam jeszcze (nie pamiętam ) więc o "przejechanie" temperatury nie ma obawy. Z instalatorem też już była przeprowadzona rozmowa (co i jak mam kupić) jedynie wahał się właśnie co do sterowania podłogówką zamiast c.w.u. ( wg niego nie powinno być problemu, jedynie wartości temp się zmienią bo c.w.u. ma zadaną wyższą temp natomiast podłogówka niższą) , mi też się wydaje logiczne to co on mówił ale lepiej zapytać i się upewnić. Kto pyta nie błądzi icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...