Skocz do zawartości

rury miedziane czy PP? - instalacja co


MacieKK

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jestem w trakcie modernizacji już prawie 30-letniego układu ogrzewania w moim domu.
W tej do ogrzewania używam kocioł retortowy (nowy).
Piec ten ma zabezpieczenie na sterowniku na 95st C.
Układ jest wymuszony przez pompkę obiegową(nowa).
Naczynie wzbiorcze jest otwarte(element starego układu).
W domu są grzejniki aluminiowe oraz stalowe (rurowe).
Te stalowe zostaną wymienione na aluminiowe (już zakupione).

Chcę teraz wymienić rurki i poprowadzić je nową trasą.
Zastanawiam się nad miedzią i PP.
Miedź jest podobno trwalsza i bardziej odporna na wysokie temperatury, ale wiem, że mogą być problemy przy połączeniu z grzejnikami z aluminium (stosuje się jakiś płyn w celu zabezpieczenia przed korozją, ale...sam nie wiem) ???

Acha i jeszcze jedno zamierzam wykonać instalację własnymi siłami:).
Napisano
Przede wszystkim warto zastanowić się czy konieczna jest wymiana istniejących rur stalowych. Jeśli są one w dobrym stanie, to nie ma technicznego uzasadnienia ich demontażu, chyba że nowa instalacja będzie prowadzona w bruzdach lub pod podłogą. Warto też pamiętać że w instacjach typu otwartego z kotłem węglowym najlepiej sprawdzają się rury stalowe, gdyż są odporne na ewentualne przegrzewy, drgania powodowane przez pęcherzyki pary. Natomiast w opisanych warunkach nie powinny być układane rury miedziane, gdyż otwarty układ grzewczy uniemożliwia uzdatnienie wody w obiegu (konieczność częstego uzupełniania ubytków).
Napisano
Witam
Dodam że przy tak wysokiej temperaturze rury z PP raczej odpadają mają one co prawda wytrzymałość chwilową do 120 lecz ich praca powuinna być przy 80 i mniej, gdyż mają one duże wydłużenie cieplne,(chyba że sąjakieś nowe wyroby z PP na rynku których nie znam i które to zniosą)
pozdrawiam
Napisano
Dziękuję za odpowiedzi

Nie wiem w jakim stanie technicznym są rury, ale to instalacja ze stali i ma już 28lat.
Jej wymiana związana jest głównie z tym, że przy budowie domu została poprowadzona w niekorzystyny sposób - przede wszystkim na dość długim odcinku (10m) przez pomieszczenie o bardzo niskiej temperaturze.

Jeżeli to możliwe technicznie to byłbym skłonny zmienić zbiornik otwarty na zamknięty.

Jeżeli chodzi o wysokie temperatury to chciałbym dodać że do -15stC na zewnątrz piec jest nastawiony na +50stC. Wyżej na razie nie był nastawiony. Dopiero co kupiliśmy go.
Ponieważ jest na sterowniku zabezpieczenie na 95stC nie widzę problemu z temperaturą. Może jest coś o czym nie wiem...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry.   Dom parterowy, poddasze nieużytkowe. Obecnie budowany z Ytong.   Czy warto kombinować i zamienić ostatnią warstwę Ytong na Solbet? Podniesie mi to o 4 cm wieniec względem sufitu podwieszanego.  Dla Ytong wieniec zacznie się 4 cm wyżej niż linia sufitu, a dla Solbetu będzie to 8 cm. Czy ma to jakiś wymierny wpływ na izolacyjność termiczną?
    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...