Skocz do zawartości

Kiedy drzwi zewnętrzne?


Recommended Posts

Napisano
Na obecnym etapie mój dom jest w stanie surowym otwartym. Ściany zewnętrzne posiadają już ocieplenie ze styropianu przykryte siatką i klejem. Tynki zewnętrzne planuję wykonać na początku przyszłego roku, a wewnętrzne jak się uda, to w tym. W połowie października spodziewam się, że przyjdą okna i wtedy będę mógł zacząć prace wykończeniowe wewnątrz domu. Wcześniej muszę zamknąć dom drzwiami wejściowymi i bramą garażową.

I teraz pytanie - Jakie drzwi wstawić na tym etapie? Nowe docelowe, czy prowizorki?
Prowizorki, to dodatkowe koszty. Sprawdzałem w marketach najtańsze drzwi stalowe ok.350PLN garażowe 600,700.
Jak to było u Was? Jest szansa przejść przez kolejne etapy z nowymi drzwiami bez obić i zarysowań?
Napisano
Cytat

Na obecnym etapie mój dom jest w stanie surowym otwartym. Ściany zewnętrzne posiadają już ocieplenie ze styropianu przykryte siatką i klejem. Tynki zewnętrzne planuję wykonać na początku przyszłego roku, a wewnętrzne jak się uda, to w tym. W połowie października spodziewam się, że przyjdą okna i wtedy będę mógł zacząć prace wykończeniowe wewnątrz domu. Wcześniej muszę zamknąć dom drzwiami wejściowymi i bramą garażową.

I teraz pytanie - Jakie drzwi wstawić na tym etapie? Nowe docelowe, czy prowizorki?
Prowizorki, to dodatkowe koszty. Sprawdzałem w marketach najtańsze drzwi stalowe ok.350PLN garażowe 600,700.
Jak to było u Was? Jest szansa przejść przez kolejne etapy z nowymi drzwiami bez obić i zarysowań?


Używki kupić ,odkupić od kogoś ,  albo zbić z desek na budowie .


Napisano
To trochę masz dziwnie, ponieważ wpierw wstawia się okna i drzwi docelowe, a potem dopiero ociepla styropianem.
Jak masz styropian, to w przyszłym roku będziesz musiał przed połozeniem koloru pociągnąć go ponownie klejem (masz dodatkowy koszt). A jak teraz zrobisz tynki, to przez zime bedziesz musiał ogrzewać dom.
Napisano
Cytat

To trochę masz dziwnie, ponieważ wpierw wstawia się okna i drzwi docelowe, a potem dopiero ociepla styropianem


Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.
Cytat

Jak masz styropian, to w przyszłym roku będziesz musiał przed połozeniem koloru pociągnąć go ponownie klejem (masz dodatkowy koszt). A jak teraz zrobisz tynki, to przez zime bedziesz musiał ogrzewać dom.


Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....
Napisano
Cytat

Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.

Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....



Spotkałem się jeszcze z taką praktyką że wstawia się drzwi wejściowe ale się ich nie używa cała komunikacja odbywa się przez drzwi garażowe ,musi być jednak możliwość przejścia przez garaż do mieszkania. 




Napisano
Cytat

Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.

Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....



Różne osoby różnie postępują.

Ja wybudowałem chałupę w stanie surowym (ściany + dach). Na zimę ją zamknąłem tymczasowymi drzwiami (wejście do garażu + do chałupy - drzwi miałem za darmo od teścia, częściowo zbiłem z desek, można dać OSB itp, szkoda kasy na kupno tymczasowych). Okna zabezpieczyłem grubą folią budowlaną (przyczepiasz do ramek drewnianych które samemu robisz - miałem dużo desek po budowie).

Na wiosnę wstawiłem docelowe drzwi do domu i okna. Tylko trzeba je zabezpieczyć. Jak wykonuje sie tynki wewętrzne lub ociepla dom na zewnątrz, to się je od razu obrabia.

Ekipa robiaca mi elewację, z którą trochę rozmawiałem na różne tematy, stwierdziła, że ci którzy zaciągają klejem styropian i zostawiają na zimę, przed położeniem tynku powinni jezcze raz zaciągnąć klejem dom ponieważ klej się starzeje - nie pękaale źle do niego będzie sie przyczepiał tynk. Tyle mi powiedzieli. A to była dobra ekipa i mam do nich zaufanie.

Pozdrawiam,

Jarek

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zamknąłem otwory płytami OSB. Garaż jest zaślepiony, a drzwi w odrzwiach na zawiasach zamykane na zamek.
Płyty być może uda się jeszcze wykorzystać przy zabudowie nieużytkowanego poddasza. O starzeniu się kleju na styropianie nie zapomnę i z pewnością zwrócę na to uwagę przy kładzeniu tynków na wiosnę.
Dziękuję za pomocne posty Panom tornado17 i animus.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja miałem podobny dylemat, czy i kiedy okna, drzwi

okna postanowiłem jednak wstawić na wiosnę, ponieważ będą wysunięte w ocieplenie na kotwach z zastosowaniem folii paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej.
Przy tego typu montażu lepiej od razu ocieplić dom, aby tych okien nie stracić.
Zbiłem więc płytami szalunkowymi do wiosny

Drzwi zaś miałem stare metalowe które osadziliśmy uzupełniając szparę drewnianą ramą
Zawsze warto wykorzystywać okazje i zbierać różne przedmioty wcześniej, mając na uwadze przyszłą budowę icon_smile.gif
Napisano
Okna wstawiałam po tynkach, umowę z tynkarzem miałam taką, że robił szpalety później.
Tynki i wylewki dobrze wyschły, ponieważ nieszczelne drzwi i otwarty wyłaz na strych pozwalał na ruch powietrza, gdy nie byliśmy na budowie.

Drzwi mam z odzysku, a docelowe zamówiłam jak kończyli ocieplenie. Wstawię za 2 tygodnie.
Napisano
Sepoy, jeżeli zostawisz na zimę elewację z klejem to na wiosnę przed położeniem puscu trzeba bedzie jeszcze raz kłaść klej, ponieważ nie jest on mrozoodporny i pęka. Można ewentualnie taką ścianę zaimpregnować to wtedy nie trzeba ponownie kłaść kleju.
Co do sprawy kiedy stolarka kiedy tynki. Jak wstawisz stolarkę przed tynkami to tynkarze ci od razu obrobią wnęki okienne i ościeżnice, wstawisz okna = będziesz mógł o tej porze roku ruszyć z wewnętrznym tynkami, jeśli nie to jest już za chłodno.
Bramę garazową nalezy wstawić na gotową ścianę, przynajmniej ten kawałek na którym jest brama, później nie da się za bardzo już takiej ściany ani zatynkować ani pomalować.

Drzwi docelowe wstawiaj jak najpóźniej się da bo bardzo się niszczą i wypaczają od wilgoci poza tym jak nie ma jeszcze przygotowanych wylewek to trudno je zamocować. Na tym etapie drzwi tymczasowe to rozsądne rozwiązanie.

Napisano
Na zimę zostawiam elewację z klejem i będzie to niestety już druga taka zima icon_sad.gif
Co do bramy, wyczytałem, że wstawiać po tynkowaniu szczególnie przy bramach typu segmentowego, albo rolowane.
A drzwi wejściowe jeśli są tymczasowe, to najpóźniej jak się da.
Decyzje podjęte, ale dzięki za post - wiem, że zrobiłem dobrze i z klejem muszę uważać (druga osoba już to mówi) icon_smile.gif
Napisano
Z klejem to jest tak, że nawet jeśli go zagruntujesz, to jeśli jest kilka sezonów bez tynku zaczynają pojawiać się mikroskopijne pęknięcia (pajęczynki) które z czasem się coraz bardziej uwidaczniają.

W Twoim przypadku przed nałożeniem kolejnej wastwy należałoby najpierw przeszlifować ten stary klej, aby zwiększyć przyczepność

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...