Skocz do zawartości

Kiedy drzwi zewnętrzne?


Recommended Posts

Napisano
Na obecnym etapie mój dom jest w stanie surowym otwartym. Ściany zewnętrzne posiadają już ocieplenie ze styropianu przykryte siatką i klejem. Tynki zewnętrzne planuję wykonać na początku przyszłego roku, a wewnętrzne jak się uda, to w tym. W połowie października spodziewam się, że przyjdą okna i wtedy będę mógł zacząć prace wykończeniowe wewnątrz domu. Wcześniej muszę zamknąć dom drzwiami wejściowymi i bramą garażową.

I teraz pytanie - Jakie drzwi wstawić na tym etapie? Nowe docelowe, czy prowizorki?
Prowizorki, to dodatkowe koszty. Sprawdzałem w marketach najtańsze drzwi stalowe ok.350PLN garażowe 600,700.
Jak to było u Was? Jest szansa przejść przez kolejne etapy z nowymi drzwiami bez obić i zarysowań?
Napisano
Cytat

Na obecnym etapie mój dom jest w stanie surowym otwartym. Ściany zewnętrzne posiadają już ocieplenie ze styropianu przykryte siatką i klejem. Tynki zewnętrzne planuję wykonać na początku przyszłego roku, a wewnętrzne jak się uda, to w tym. W połowie października spodziewam się, że przyjdą okna i wtedy będę mógł zacząć prace wykończeniowe wewnątrz domu. Wcześniej muszę zamknąć dom drzwiami wejściowymi i bramą garażową.

I teraz pytanie - Jakie drzwi wstawić na tym etapie? Nowe docelowe, czy prowizorki?
Prowizorki, to dodatkowe koszty. Sprawdzałem w marketach najtańsze drzwi stalowe ok.350PLN garażowe 600,700.
Jak to było u Was? Jest szansa przejść przez kolejne etapy z nowymi drzwiami bez obić i zarysowań?


Używki kupić ,odkupić od kogoś ,  albo zbić z desek na budowie .


Napisano
To trochę masz dziwnie, ponieważ wpierw wstawia się okna i drzwi docelowe, a potem dopiero ociepla styropianem.
Jak masz styropian, to w przyszłym roku będziesz musiał przed połozeniem koloru pociągnąć go ponownie klejem (masz dodatkowy koszt). A jak teraz zrobisz tynki, to przez zime bedziesz musiał ogrzewać dom.
Napisano
Cytat

To trochę masz dziwnie, ponieważ wpierw wstawia się okna i drzwi docelowe, a potem dopiero ociepla styropianem


Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.
Cytat

Jak masz styropian, to w przyszłym roku będziesz musiał przed połozeniem koloru pociągnąć go ponownie klejem (masz dodatkowy koszt). A jak teraz zrobisz tynki, to przez zime bedziesz musiał ogrzewać dom.


Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....
Napisano
Cytat

Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.

Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....



Spotkałem się jeszcze z taką praktyką że wstawia się drzwi wejściowe ale się ich nie używa cała komunikacja odbywa się przez drzwi garażowe ,musi być jednak możliwość przejścia przez garaż do mieszkania. 




Napisano
Cytat

Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.

Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....



Różne osoby różnie postępują.

Ja wybudowałem chałupę w stanie surowym (ściany + dach). Na zimę ją zamknąłem tymczasowymi drzwiami (wejście do garażu + do chałupy - drzwi miałem za darmo od teścia, częściowo zbiłem z desek, można dać OSB itp, szkoda kasy na kupno tymczasowych). Okna zabezpieczyłem grubą folią budowlaną (przyczepiasz do ramek drewnianych które samemu robisz - miałem dużo desek po budowie).

Na wiosnę wstawiłem docelowe drzwi do domu i okna. Tylko trzeba je zabezpieczyć. Jak wykonuje sie tynki wewętrzne lub ociepla dom na zewnątrz, to się je od razu obrabia.

Ekipa robiaca mi elewację, z którą trochę rozmawiałem na różne tematy, stwierdziła, że ci którzy zaciągają klejem styropian i zostawiają na zimę, przed położeniem tynku powinni jezcze raz zaciągnąć klejem dom ponieważ klej się starzeje - nie pękaale źle do niego będzie sie przyczepiał tynk. Tyle mi powiedzieli. A to była dobra ekipa i mam do nich zaufanie.

Pozdrawiam,

Jarek

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zamknąłem otwory płytami OSB. Garaż jest zaślepiony, a drzwi w odrzwiach na zawiasach zamykane na zamek.
Płyty być może uda się jeszcze wykorzystać przy zabudowie nieużytkowanego poddasza. O starzeniu się kleju na styropianie nie zapomnę i z pewnością zwrócę na to uwagę przy kładzeniu tynków na wiosnę.
Dziękuję za pomocne posty Panom tornado17 i animus.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja miałem podobny dylemat, czy i kiedy okna, drzwi

okna postanowiłem jednak wstawić na wiosnę, ponieważ będą wysunięte w ocieplenie na kotwach z zastosowaniem folii paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej.
Przy tego typu montażu lepiej od razu ocieplić dom, aby tych okien nie stracić.
Zbiłem więc płytami szalunkowymi do wiosny

Drzwi zaś miałem stare metalowe które osadziliśmy uzupełniając szparę drewnianą ramą
Zawsze warto wykorzystywać okazje i zbierać różne przedmioty wcześniej, mając na uwadze przyszłą budowę icon_smile.gif
Napisano
Okna wstawiałam po tynkach, umowę z tynkarzem miałam taką, że robił szpalety później.
Tynki i wylewki dobrze wyschły, ponieważ nieszczelne drzwi i otwarty wyłaz na strych pozwalał na ruch powietrza, gdy nie byliśmy na budowie.

Drzwi mam z odzysku, a docelowe zamówiłam jak kończyli ocieplenie. Wstawię za 2 tygodnie.
Napisano
Sepoy, jeżeli zostawisz na zimę elewację z klejem to na wiosnę przed położeniem puscu trzeba bedzie jeszcze raz kłaść klej, ponieważ nie jest on mrozoodporny i pęka. Można ewentualnie taką ścianę zaimpregnować to wtedy nie trzeba ponownie kłaść kleju.
Co do sprawy kiedy stolarka kiedy tynki. Jak wstawisz stolarkę przed tynkami to tynkarze ci od razu obrobią wnęki okienne i ościeżnice, wstawisz okna = będziesz mógł o tej porze roku ruszyć z wewnętrznym tynkami, jeśli nie to jest już za chłodno.
Bramę garazową nalezy wstawić na gotową ścianę, przynajmniej ten kawałek na którym jest brama, później nie da się za bardzo już takiej ściany ani zatynkować ani pomalować.

Drzwi docelowe wstawiaj jak najpóźniej się da bo bardzo się niszczą i wypaczają od wilgoci poza tym jak nie ma jeszcze przygotowanych wylewek to trudno je zamocować. Na tym etapie drzwi tymczasowe to rozsądne rozwiązanie.

Napisano
Na zimę zostawiam elewację z klejem i będzie to niestety już druga taka zima icon_sad.gif
Co do bramy, wyczytałem, że wstawiać po tynkowaniu szczególnie przy bramach typu segmentowego, albo rolowane.
A drzwi wejściowe jeśli są tymczasowe, to najpóźniej jak się da.
Decyzje podjęte, ale dzięki za post - wiem, że zrobiłem dobrze i z klejem muszę uważać (druga osoba już to mówi) icon_smile.gif
Napisano
Z klejem to jest tak, że nawet jeśli go zagruntujesz, to jeśli jest kilka sezonów bez tynku zaczynają pojawiać się mikroskopijne pęknięcia (pajęczynki) które z czasem się coraz bardziej uwidaczniają.

W Twoim przypadku przed nałożeniem kolejnej wastwy należałoby najpierw przeszlifować ten stary klej, aby zwiększyć przyczepność

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...