Skocz do zawartości

Keramzyt


Recommended Posts

Jestem zwolennikiem ścian warstwowych, nie ma żadnego materiału pozwalającego na wybudowanie domu energooszczędnego ze ścianami jednowarstwowymi (obowiązujące w Polsce normy mają się nijak do budownictwa energooszczędnego).
Warstwa konstrukcyjna ściany powinna być jak najcieńsza, zaś warstwa ocieplająca jak najgrubsza (np. system THERMOMUR TH450 - warstwa nośna to beton grubości 15 cm, warstwa ocieplająca to styropian grubości 30 cm - 5 cm z jednej strony i 25 cm z drugiej strony - więcej na stronie www. thermodom.pl).
Jednym z najtańszych rozwiązań jest beton komórkowy 24 cm + styropian 20 cm. Taka konstrukcja ściany pozwala na zbudowanie tzw. domu 3-litrowego, tzn zużywającego 3 litry oleju opałowego lub 3 m3 gazu /m2 powierzchni*rok
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Tyle styropianu jest w bloczkach pezam i fortis.Gazobetony chłoną wodę jak gąbka i długo schną.To może lepiej ciężkie silikaty(duża akumulacja ciepła )+20 cm styropianu i mam dom który stygnie przez tydzień o10 stopni.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Ja buduję z bloczków keramzytowych począwszy od ścian fundamentowych - specjalne bloczki zalewane w środku betonem i zbrojone prętami, a teraz ściany z bloczków keramzytowych, które są odpowiednio twarde i wytrzymałe i można w nich bezpiecznie osadzić okna i drzwi bez obawy wydłubania ich jak z YTONGA, dom będę ocieplał 10 cm wełny
Link do komentarza
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
A nie lepiej izolować? Keramzyt to jeden z najleprzych przewodników, odprowadzi Ci ciepło z domu przez fundament pod dom, zostanie tylko wilgoć. Nie wierz w to, że ciepło w keramzycie "idzie " prostopadle do wełny za ścianą. Umieszczanie izolacji termicznej nie zabezpieczonej od środka (jak w dachu) hydroizolacją, za notorycznym odbiornikiem jakim jest ściana na fundamencie, powoduje, że dom zużuwa 200 kWh/m2 rocznie.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Ludzie!!! Dlaczego wszyscy upieraja sie przy Styropianie.Przeciez jest opakowanie domu w folie. I na dobra sprawe zadna wentylacja nie zrekompensuje tego iz sciany nie oddychaja.
Przeciez przez skore tez oddychamy.
Zbudowalem dom z bloczków silikatowych. Moim zdaniem najzdrowszy material.Poza tym ma zdolnosci akumulowania ciepla. Sciana trojwarstowa.Sciany jak i dach zaizolowalem Ekofibrem. Czyli mielonym papierem. Same zalety:-niepalny-nietoksyczny-zapewnia "oddychanie" domu.Wady? Chyba tylko to ,ze jest tani.Aha pochlania i oddaje wilgoc.
pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Sciany jak i dach zaizolowalem Ekofibrem. Czyli mielonym papierem. Same zalety:-niepalny-nietoksyczny-zapewnia "oddychanie" domu.Wady? Chyba tylko to ,ze jest tani.Aha pochlania i oddaje wilgoc.



Architektka mnie też namawia na ekofiber, ale nie jestem pewien co do możliwości nałożenia go na ścianę (dwuwarstwową).
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Wydaje mi się, że ekofiber będzie z czasem "osiadał" pod własnym ciężarem. Po pewnym czasie może się okazać, że ocieplenie się "zsunęło" i w górnej części przegrody nie ma go wcale.
Podobno w Niemczech ekofiber wdmuchuje się w przegrodę, która ma wykonane przekładki, zabezpieczające przed zbyt wysoką warstwą ocieplenia, a co za tym idzie, zabezpieczają one przed naporem warstw położonych wyżej, na warstwy niższe.
Link do komentarza
Cytat

Architektka mnie też namawia na ekofiber, ale nie jestem pewien co do możliwości nałożenia go na ścianę (dwuwarstwową).



ekofiber nie może być stosowany na ścianę dwuwarstwową, najczęściej stosuje się go w budownictwie szkieletowym, prawidłowe wykonanie ocieplenia celulozą wymaga posiadania odpowiedniego urządzenia i dlatego wykonywane jest przez wyspecjalizowane firmy, właściwie "wdmuchany" ekofiber nie osiada bo wypełnia dokładnie całą przestrzeń (podobnie jak piana PU), bardzo duż domów pasywnych w Niemczech ocieplonych jest zmieloną celulozą
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...