Skocz do zawartości

Szukam rady i pomocy w budowie"domku letniskowego"


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam 17 lat i postanowiłem zbudować "domek letniskowy" o powierzchni ok.10m²-12 m²;. Jak wiadomo z moim wiekiem nie ma się jeszcze zbyt dużych zdolności budowlanych tzw. potrzebuje "architekta, nadzorcę, kogoś, kto by mi pomógł oczywiście przez forum doradzić, co i jak mam zrobić.
Jako, że bardzo lubię i interesuje się fantastyką, średniowieczem podoba mi się typ domów, ze średniowiecza chciałem wykonać coś w tym stylu. Może to śmieszne, ale każdy stawia to, co się mu podoba. Postanowiłem, że średniowiecze, ponieważ budowa takiego domu w tamtych czasach nie wiązała się z dużymi kosztami, porównując, co teraz trzeba kupi, żeby zbudować dom i idzie na to dużo pieniędzy. W budowie domku ze średniowiecza można użyć dużo staromodnych, przestarzałych metody. Zależało by mi, żeby się jakoś porządnie odizolować od owadów, pająków itp. (zbudowałem kiedyś mały drewniany domek i roiło się w nim od os, szerszeni, mrówek, much i pająków gigantów icon_sad.gif )
Dom będzie miał charakter "górskiej chaty" tzw. długi, spadzisty dach, który kończy się gdzieś 1m nad ziemią. Konstrukcja ścian drewniana i wypełniona murem pruskim (tanio w miarę wyjdzie tylko do dam do tego trochę cementu, piasek + glina i może słoma). Myślę teraz nad jakimiś fundamentami i może bym wykopał je na głębokość ok.30-40 cm. Nie wiem. Doradźcie coś, jakie fundamenty, co sądzicie o moim nie "typowym pomyśle":?:. Kształt domku chyba 4mx4m albo 4mx3m. Z czego mogę zrobić dach. Zastanawiałem się nad czymś w stylu gontu drewnianego, pod spód folia czarna i może styropian. A jak nie gont to może takie długie deski na długość dachu:?: Z góry powiem, że odpada dach ze strzechy. Już to przerabiałem, za dużo roboty i leje się na głowę, pająki itp. a w zimie bażanty mi zjadły "dach" (zapomniałem omłóci ze zboża). Załączam zdjęcia kilku domów górskich i moje wstępne szkice. Jeżeli możecie mi coś doradzi to bardzo bym prosił o pomoc.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Dużo możesz się dowiedzieć na ten temat z podręcznika do technikum "Budownictwo regionalne" W Bogusz. Tani dach możesz zbudować z oblinów (deska z jedną stroną półokraglą) sprzedaja to tartaki jako opałowe. Dobrze ułożone jest jak gont. I jak średniowiecze to średniowiecze, bądź konsekwentny i nie mieszaj współczesnych materiałów ze starymi. Folia położona nieodpowiednio spowoduje, że ci drewno zgnije i ściany zawilgną a przestrzeń pod folią to raj dla wszelkiego robactwa.
Napisano
Jeżeli dobrze ułoze te deski to nie będzie lało mi sie na głowe, i nie bede potrzebował foli. Ale co wewnątrz będe widział takie gołe deski moze czymś to obi czy da wtedy pod deski styropian. czy moze coś innego, a moze zostawi same deski icon_confused.gif:<tylko może by zimno, ale planuje tam kominek to jak by sie sam problem rozwiązywał)
Napisano
Podstawowym problemem przy realizacji takiej budowy jest spełnienie formalnych wymagań określonych w ustawie - prawo budowlane. Zgodnie z przepisami na budynki mieszkalne - również typu letniskowego - oraz gospodarcze, altany i wiaty o powierzchni zabudowy powyżej 10 m2 potrzebne jest pozwolenie na budowę. Pozwolenie takie można uzyskać po spełnieniu określonych warunków w tym m.in. przedstawienie projektu budynku wykonanego przez uprawninego architekta. Natomiast postawienie domu o planowanych wymiarach 3x4 m lub 4x4 m a więc o powierzchni zabudowy przekraczającej 10 m2 bez wymaganego pozwolenia będzie traktowane jako samowola budowlana, co może skutkować nałożeniem kary pieniężnej i nakazem rozbiórki.
Napisano
dobrze to zrobie 3,m x 3,m = 9m2 i teraz juz mozemy mówic o budowie . sprawy formalne załatwione.

[ Dodano: 2006-01-31, 16:49 ]
Dowiedziałem się dzisiaj, że budowla wolno stojąca może miec 25 m²
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Potrwierdzam, domek letniskowy do 25m2 nie wymaga pozwoleń, ani projektów.
Buduję taki domek w ogródku działkowym, zarząd prosi jedynie o ręczny rysunek.
Godną polecenia formą budowy domku jest glina zmieszana ze słomą tzw. glinianka. Oglądałam go.
Zimą jest chłodno, latem trzyma ciepło. Nie ma robactwa.
Chciałabym zrobić taki u siebie, ale średnica ściany ok. 30 cm. jest za duża. Znacznie zmnejsza wielkość domku.
Napisano
faktycznie 25 m jest wystarczajace dla poczatkujacego budowlańca jeszcze tylko powiedz jaka masz dzialke i ile kasy oraz co najwazniejsze na jakim terenie chcasz domek postawic i po co icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...