Skocz do zawartości

Położenie płytek na krzywą ścianę


Piotrek78

Recommended Posts

Cytat

Witam, mam pytanie : Czy przed położeniem płytek należy najpierw wyrównać ścianę czy można spróbować nadrabiać nierówności klejem do płytek ? Dodam że jak przyłożę poziomicę to ściana ucieka ok.2 cm.


Spróbować można icon_confused.gif , ale lepiej jest wyrównać ścianę - jest na pewno wytynkowana słabym tynkiem, który obciążony dodatkowym klejem spadnie razem z płytkami icon_rolleyes.gif Łatwiej i dokładniej kładzie się na odpowiednio przygotowanym podłożu. Klej do płytek ma ściśle określoną przez producenta dopuszczalną grubość, na której płytki mogą być klejone i jest to przeważnie 5-10 mm.
Link do komentarza
 
Cytat

stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica.



Dobrze kombinujesz racer,pytki z taką grubością kleju w trakcie wiązania (skurczu)

zostaną zdeformowane  i mogą powstać na powierzchni mikropęknięcia .

5 mm to max bezpieczna grubość.

Link do komentarza
Cytat

stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica.


Na moim kleju wyczytałem:

"ZAPRAWA KLEJOWA UELASTYCZNIONA ATLAS

Klej uniwersalny 2-10 mm – typ C1TE
● łatwa i przyjemna w pracy
● do glazury i terakoty
● do łazienek, kuchni, korytarzy
● do małych elementów elewacyjnych
● wyrównywanie podłoży mineralnych
● murowanie na cienką spoinę
Właściwości
● umożliwia klejenie od góry ściany
● posiada wydłużony czas otwarty
● daje możliwość rozszerzenia zakresu stosowania

Główne parametry
● zużycie: 1,5 kg/1 m2/1 mm grubości
grubość warstwy: 2 – 10 mm
● przyczepność: min. 0,5 N/mm2"

Faktycznie klej nieco ściąga, na grubszej warstwie płytka nieco "pływa", więc razem można uzyskać NIECO krzywe lico z płytek.
Dlatego napisałem:

"Spróbować można icon_confused.gif , ale lepiej jest wyrównać ścianę"

Najlepiej skuć stary tynk, położyć nowy, sezonować i ułożyć płytki.

Co do cen:
zaprawa tynkarska ok 10 zł za worek 25kg,
zaprawa wyrównawcza ok 30 zł za worek 25 kg,
klej w/w ok 20 zł za worek 25 kg.
piszę o produktach Atlasa.

A ostatecznie można przecież położyć płytki i na tej pochyłej ścianie bez wyrównywania na ukos icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif



Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A po co kleje? I zaprawy? Chyba, że opis aktualnego stanu nie jest prawdziwy taki: Czyli reszta jest OK, trzyma się kupy, te dziury zasypiesz suchym betonem, wyrównasz w obrzeżach i ułożysz kostkę...   Pokazałem ceny brutto, bo takie są na aukcji...   Ta tarasowa tylko pod furtki...   Samego ułożenia może niewielkie, a koszty wyrównania pod ułożenie? WYRÓWNANIA pod plastikowe "płytki"... suchym betonem nie wyrównasz... Przytniesz, a za jakiś czas wymieniać będziesz, albo z wiatrem polecą... będzie długi - tak długi jak ścieżka - żagiel...   Ale Ty tam rządzisz...       A z Twojego linku:   11 x 11.39 = 125,29 A 11 paneli to nie 1 metr, tylko 0,99 m2 - stąd moje    
    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna.    11 x 9,43 = 103,73 z dostarczeniem dokładnie w miejsce, gdzie będzie układane. Koszty ułożenia żadne, a przytnę se sam.  Do betonu trzeba kupić kostkę, przywieźć, rozładować i zamówić ekipę do układania. Nie wiem jak liczysz koszty.   Czytaj pierwszy post. Napisałem, że "część jest pod dachem, ale zdecydowana większość na świeżym powietrzu". I wcale nie mam zamiaru tych podestów dawać poza dachem, nie konfabuluj. 
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę Chcesz, abyśmy upewnili Cię w tym co i tak masz już niemal postanowione...   A tu dochodzi i kasa - no chyba, że to Ty zgarnąłeś ostatnią kumulację z Jackpota...   Zrób tak jak ja radzę, a będziesz zadowolony   1 m2 Twojego wynalazku to ponad 125 zł,    A kostka betonowa:       Do tego 2 obrzeża       I taczka suchego betonu...   Pod furtkami rzucisz na chudy beton - ewentualnie podocinasz do słupków - po 4 płyty,.. (nawet jak popękają, to i tak wiatr ich nie wywieje)     Bez kupy roboty i kasy na wyrównywanie podłoża... To Twoje wytrzymało tyle lat - wytrzyma i kostkę...     A poza tym - sam porównaj swój pierwszy post (chodzi o zawarte w nim informacje o "lokalizacji" problemu), w którym apelujesz o pomoc:     a postem #29, w którym nieco inaczej i szerzej opisałeś problem...   A my już po pierwszym dywagujemy,,, Kumasz o co mi chodzi?   Rób jak uważasz - Twoja decyzja, Twoje małpy w Twoim cyrku...    
    • Jak posadzisz rośliny błotne to tej wody może być 5 cm nad poziomem gruntu. Ale sam piach spowoduje, ze rośliny nie będą rosły, bo skąd miałyby czerpać substancje odżywcze? Chyba, ze robiłbyś torfowisko wysokie z rosiczka
    • Jedna płytka ma co najmniej 50 punktów podparcia, bo zaczepy są wydłużone na dół i krawędzie na nich się opierają, aby boki się nie uginały.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...