Skocz do zawartości

Wycena domu przez wykonawcę - mazowieckie.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

zamierzam wybudować dom wg projektu 'Jana" - Link do projektu
Pow. użytkowa: 106.85m?
Pow. netto: 130.25m?
garaż 18.34m?

W wariancie deweloperskim wykonawca zaproponował: 320000 zł
Na mój gust to o jakieś 70 tys. za dużo.
Bardzo proszę Państwa o opinie.
Dom budowany z SILKA 24, docieplony styropianem 25cm
Wartości poszczególnych etapów po zaokragleniu.
Fundamenty:
ławy, stopy, ściany fundamentowe nośne, izolacja cieplna (15 cm) i przeciwwilgociowa, zasypanie i obsypanie, podłoże piaskowe, kanalizacja sanitarna 110 stanu zero, 50 stanu zero, podłoże betonowe stanu zero
40300,-
ŚCIANY:
izolacja pod ścianami, ściany nośne zew. i wew., słupy, wieńce, kotwy do murłaty, kominy spalinowy, dymowy, wentylacyjne
45600,-
DACH
211 mkw, dachówka ceramiczna, obróbki blacharskie, wykończenie kominów, rynny dachu
72000,-
Ściany działowe (murowane)
5300,-
Stolarka
okna PCV białe U=0,6, drzwi zewnętrzne, wewnętrzne, brama garazowa ocieplana
33000,-
ELEWACJA
cokół klinkier, ocieplenie, wyprawa tynkarska, okap siding PCV, parapety zewnętrzne
31765,-
Instalacja elektryczna
8800,-
Instalacja wodno-kanal
5400,-
Inst. C.O. rozprowadzenie i rozdzielacze
3200,-
Wentylacja mechaniczna
19000,-
Wykończenie wewnątrz
Ocieplenie poddasza i sufit z płyt GKB, GKBI,
17000,-
TYNKI wewnętrzne
16000,-
Szlichty parteru i garażu na izolacjach
12000,-
Schody wejsciowe beton surowy
3300,-
Schody ogrodowe taras beton surowy
8800,- Edytowano przez SilentOtto (zobacz historię edycji)
Napisano
Ciżko się tak dokładnie odnieść ... ale
W przeliczeniu na m2 wychodzi drogo !
Na stronie projektu jest kosztorys:

Koszt budowy

Budynek oceniany



Według wymagań WT 2008

Dla instalacji grzewczej z kotłem gazowym:
EP=127.7 kWh/(m2/rok), EK=116.09 kWh/(m2/rok)

Stan surowy otwarty: 132 800zł
Instalacje wewnętrzne: +21 200zł
Pozostałe prace +112 900zł
Koszt ogółem: 266 900zł
Systemem gospodarczym: 178 800zł

Spróbuj się dowiedzieć o kosztorys (aktualny) w pracowni. W stsonku do niego np. Praefa zbuduje ci o 10% taniej ... tak przynajmniej zachwalają.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Spróbuj się dowiedzieć o kosztorys (aktualny) w pracowni. W stsonku do niego np. Praefa zbuduje ci o 10% taniej ... tak przynajmniej zachwalają.



Dziekuję za odpowiedź.
W końcu dostałem ofertę na akceptowalnym poziomie, pierwsza cyfra to jedynka (stan deweloperski).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...