Skocz do zawartości

Bloczki betonowe a przenikalność cieplna


Recommended Posts

Napisano
Jaką przenikalność cieplną ma ściana z bloczków betonu komórkowego białego o gr 36,5 cm ?
Czy jest ona wystarczająca czy trzeba ją docieplać ? Myślę o energooszczędności i późniejszych wydatkach na ogrzewanie.
Napisano
Może chodzi ci o bloczki betonu komórkowego? Bo nie wydaje mi sie, żeby budowało się z betonu, chyba, że fundamenty.
Napisano
Chodzi prawdopodobnie o bloczki z betonu komórkowego. Zależnie od odmiany bloczków, czyli ich gęstości , ściana o takiej grubości uzyskuje współczynnik U 0,30 - 0,40 W/m2 K. Parametr ten spełnia wymagania normowe dla ścian jednorodnych, ale jest gorszy niż w ścianach warstwowych. Ocieplanie takiej ściany nie jest uzasadnione, gdyż tańszym i cieplejszym rozwiązaniem będzie postawienie ściany np. gr. 24 cm i jej ocieplenie styropianem gr. 12 cm.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
a czy sa kolki do montazu takiego grubego styropianu i czy mozna dobrze zrobic tynk na takim grubym styropianie bo podobno juz przy 15 cm grubosci tynk peka
Napisano
Oczywiście, że im grubsza izolacja tym tańsze ogrzewanie, ale przy tej konstrukcji ściany trzebaby trochę zmodyfikować fizykę. Jest spora grupa absolwentów szkół podstawowych, którzy uważają, że przepływ energii jest z większych wartości do mniejszych. W takim przypadku system grzeczy domu musiałby nagrzać ściany z dobrego przewodnika jakim jest omawiany beton, a ponieważ ściany stoją twardo na bazie fundamentowej z zbudowanej z niegorszego przewodnika, ciepło przez fundament odprowadzane byłoby pod dom. Zakładając, że pojemność cieplna gruntu pod domem jest dla naszego systemu ogrzewania nieskończonoć, a dobrze działa automatyka ( wył ogrzewanie np. przy 22 st.C) to temperatura omawianej ściany, będzie zawsze niższa niż temperatura w pokoju (wspomniane 22st) więc zgodnie z najlepszą wiedzą mur taki stanie się notorycznym odbiornikiem ciepła z pokoju. Wnioski: umieszczanie nawet najgrubszego styropianu za czymś co jest stałym (notorycznym ) odbiornikiem świadczy, że pomysłodawca takiego rozwiązania jest w tej grupie absolwentów, którzy uważają, że zimno wchodzi a nie ciepło wychodzi. Oczywiście odzielną kwestią jest czy wogóle istnieje w fizyce pojęcie zimna?
Do termostatów dbających o nasz komfort w domu i zapobiegających nadprodukcji ciepła, coraz częściej dokłada się czasówkę, czyli w których godzinach ma być jaka temperatura. W tym wypadku ogrzewanie solidnego muru na jeszcze solidniejszy fundamencie przypomina, jako żywo , gotowanie beczki z wodą, gdy się chce zrobić szklankę herbaty. Jaka jest właściwa grubość styropianu, gdy do niego ciepło z domu nie dociera, lub dociera w mocno okrojonej ilosci?
Napisano
Oczywiście pominięto kwestię wilgoci, ale kolega Mollier ze swoim wykresem rosy w podstawówce się nie pojawił.
Pozdrawiam
Napisano
to moze cos wiecej na temat wartosci strumienia ciepla jaki przeplywa z wnetrza domu poprzez sciane grubosci 24 cm w sciane fundamentowa grubosci 24 cm i dalej w lawe grubosci 60 cm, moze faktycznie lepiej wcale nie ocieplac scian i kupic o dwie tony koksu wiecej?
przekonalyby mnie jakies konkretne wartosci liczbowe
Napisano
Czy jest sens robić takie wyliczenia, czy nie lepiej niedomkniętą lodówkę zamknąć niż liczyć ile częściej się będzie wł. z niedomkiniętymi drzwiami?
A potem czytasz w bardzo znanym piśmie budowlanym : art." Jak ogrzewać dom jednorodzinny?" ... . Dobrze ocieplony dom powinien zużywać według fachowców do 40 kWh na m2 w ciągu sezonu. Natomiast przeciętne zużycie w Polsce wynosi 300 kWh. Stąd energia uzyskiwana ze spalania gazu jest nadal jeszcze bardziej ekonomiczna od zużycia energi elektrycznej do ogrzewania. "
W domach izolowanych nie stosuje się centralnego ogrzewania (za drogie i niekomfortowe) np. Norwegia, więc kto miałby takie badania uczciwie przeprowadzić? Na której polibudzie jest instytut, czy wydział izolacji?
Napisano
Przypuszczam, że o wiele więcej ciepła tracimy przez niewłaściwie osadzone okna niż przez ucieczkę w fundament. Prowadzę działalność związaną z budownictwem od 14 lat i tylko raz (!) spotkałem się z prawidłowym osadzeniem okna i właściwym jego uszczelnieniem
Napisano
CZY ABY PARA NIE IDZIE W GWIZDEK?
WSZYSCY BUDUJĄ Z YTONGA ALBO Z POROTHERMU 36 - 44 CM.
DODATKOWE KOSZTY NA IZOLACJE, OCIEPLENIA, REKUPERACJE, OKNA 3-SZYBOWE, ITD., CZY KIEDYKOLWIEK ZWRÓCĄ SIĘ?
Napisano
Przecież skuteczna izolacja i wentylacja obniża koszty budowy domu, co już tu zostało kilka razy wykazane!!! To skąd ta "inwestycja" jak dom izolowany jest tańszy nie tylko w eksploatacji.!!!
Napisano
dom izolowany na pewno jest tańszy w eksploatacji i tutaj nie mam żadnych wątpliwości, ale nikt mnie nie przekona, że nie robienie czegokolwiek, tutaj izolacja cieplna, jest droższe niż wykonanie izolacji cieplnej
Napisano
To nie potrzeba przekonania, bo są proste wyliczenia. W domach o małych potrzebach ciepła <70 kWh/m2 rocznie nie sprawdzają się centralne systemy ogrzewania. Np Norwegia gazu multum a wszystko na prąd. Różnica w założeniu najwyzszej klasy ogrzewania niecentralnego a gazowego jest większa niż róznica w koszcie izolacji i wentylacji domu typu MURATOR. Dla tego też tylu wrogów ma izolacja, jest ogromny rynek instalacyjno - reklamowy i proste tanie systemy nie mają prawa bytu (przynajmniej w reklamie)
Napisano
Mam dom parterowy z poddaszem użytkowym bardzo dobrze ocieplony, znacznie lepiej niż przewidują to normy. Jakość wykonania też bardzo dobra, nie ma do czego przyczepić się. Dom ogrzewany jest: parter elektryczne ogrzewanie podłogowe, w salonie kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza, poddasze elektryczne grzejniki konwekcyjne. Gdybym ponownie miała robić instalacje grzewcze na pewno nie wieszałabym grzejników elektrycznych. Nie chodzi tu o koszty ogrzewania, bo trudno to ocenić, ale o komfort cieplny. Na dole jest o wiele przyjemniej niż w pokojach na górze, chociaż nie jest w nich zimno. Nie wiem na czym to polega, ale wszyscy domownicy mają podobne odczucia. Dom zamieszkują trzy dorosłe osoby + jedna bywająca dość często.
Napisano
Przepraszam Pani Elżbieto, ale u nas często zupełnie symboliczne 10 cm styropianu nazywa się izolacją ponadnormatywną. Od 16 lat montuję i podłogowe i grzejniki, mogę zapewnić, że przy normalnej izolacji 30 cm styropianu w podłodze i skutecznej wentylacji jest ona przyjemna i ciepła nawet przy grzejnikach.
Napisano
Cytat

Mam dom parterowy z poddaszem użytkowym bardzo dobrze ocieplony, znacznie lepiej niż przewidują to normy. Jakość wykonania też bardzo dobra, nie ma do czego przyczepić się...



Różnica w odczuwanym komforcie cieplnym wynika z innego rozkładu temperatury przy ogrzewaniu podłogowym i za pomoca grzejników konwekcyjnych. Przy ogrzewaniu podłogowym najcieplej jest przy samej podłodze co likwiduje m. in. odczucie zimnych prądów powietrza, występujących przy innych rodzajach ogrzewania. Natomiast ogrzewanie konwekcyjne sprawia, że najcieplejsze powietrze gromadzi się pod sufitem, zatem cieplej jest na wysokości głowy niż na poziomie stóp. Niekorzystny rozkład temperatury potęguje też unoszenie ciepłego powietrza z parteru na poddasze, gdzie z reguły będzie cieplej, ale jednocześnie odczuwa się nieprzyjemną cyrkulację powietrza.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zamiast toczyć jałowe spory o ucieczkę ciepła w fundamenty proponuję je po prostu ocieplić wraz ze ścianą zewn. Wtedy wysokość ocieplonego fundamentu = grubość owej betonowej przegrody pzrez którą ucieka ciepło do gruntu. A propos ,P. Brzęczkowski Słyszał Pan może o gruntowych zasobnikach ciepła?
Napisano
PRZEZ FUNDAMENT TRACIMY (TYLKO?) OKOŁO 5 % CIEPŁA
Napisano
Wczoraj w radiu TOK FM występowali eksperci, m.in. Ludomir Duda (Fundacja Poszanowania energii) radzili w podłodze min 20-25 cm styropianu.
Napisano
Lechu, ziemia pod domem w temp 0 czy nawet +8 nie po "zmagazynowaniu ciepła " z domu + 22 st , gwarantuję Ci, że nigdy go nie odda, i w takim magazynie będziesz miał manko!!!. Załuż sobie piankę nurka (zupełnie wodoodporną) postuj w niej na powietrzu -20stopni i 2 wodzie +2 stopnie. Przekonasz się organoleptycznie czy wyłącznie gradint temperatury decyduje o szybkości strumienia ciepła. A 5%?? zgubiłeś co najmniej 6 z przodu.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Brzęczkowski z izolacją od środka wygrywa. Budując ostatnio we Francji kładliśmy od środka gotowe sklejone płyty 10cm styropianu folia i tynk. Niemcy od silki i ytonga też już "Innendämmung " wprowadzają. Skandynawowie już dawno! A nasi???

http://www.xella.de/html/deu/de/multipor_downloads.php

MUTLIPOR Mineraldämmplatte. Innendämmung von Außenwänden

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...