Skocz do zawartości

Czy warto zabudowywać kaloryfer


miki

Recommended Posts

Napisano
Staje przed poważnym dylematem. W pokojach pomiędzy kaloryferami, pionami i rura dostarczającymi ciepło mam trochę wolnego miejsca (wnęki) któe chciałbym wykorzystać na szafki przyścienne z ruchomymi drzwiczkami. Teraz pytanie czy warto obudowywać kaloryfery osłonami (np sztachetki czy płyty drewniane) dla zapewnienia optymalnego wyglądu . Na ścianie w miejscu instalacji kaloryfera oczywiście są zamontowane ekrany zagrzejnikowe powodujące odbijanie ciepła emitowanego do wnętrza pokoju. Co myślicie u zabudowywaniu kaloryferów.
Napisano
Z mojego punktu widzenia to żaden problem, bo przede wszystkim zmiejszasz wydajność grzejników niezzależnie od tego czy masz ekrany czy nie. Poza tym obecnie można kupić bardzo ładne stylowe grzejniki które wstyd było by zabudować.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zabudowa grzejnika zmniejsza ilość ciepła, jaka dociera do pomiesczczenia, jeśli jednak w pokoju jest ciepło i oceniasz, że częściowe zsłonięcie grzejnika nie spowoduje, że będziesz szczękał zębami, to warto grzejnik zabudować. Grzejnik jaki cudny by nie był nie jest ozdobą pokoju.
Napisano
Witam
moim zdaniem spokojnie możesz zabudowywać, zostawiając odpowiednie dystanse od szafek po bokach, musisz tylko pamiętać o przepływie powietrza przez grzeinik i tych miejsc nie zasłaniać są one zależne od tego jaki masz grzejni czego nie napisałeś, jednak obojętnie jaki on jest nad grzejnikiem i pod grzejnikiem musi być przestrzeń na przepływ powietrza, czy można dać sztachetki - oczywiście że tak, ale przestrzeń jaką nimi możesz zasłonić grzejniki nie jest dowolna i jest zależna od grzejnika.
którędy przepływa powietrze przes twój grzejnik możesz zaobserwować doświadczalnie umieszczając kadzidełko na podłodze w pobliżu grzejnika, i co jakiś czas przesuwając je wzdłóż niego, pamiętaj tylko że obserwacje należy prowadzić gdy grzejnik grzeje!

powodzenia icon_lol.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zabudowa kaloryfera nie tyle zmniejszy ilość oddawanego ciepła, co wytworzy siedlisku kurzu i brudu w mieszkaniu. Kiedyś była moda na zabudowanie kaloryferów, bo nie mozna było dostać ładnych. Miałem nieprzyjemność kilka takich zabudów rozebrać. Coś strasznego, co sie pod taką zabudową dzieje. Zdecydowanie odradzam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...