Skocz do zawartości

Strop żelbetowy czy FERT


Recommended Posts

Różnice między tymi stropami związane są przede wszystkim z inną technologią wykonania. Strop monolityczny warto robić gdy dysponuje się deskowaniami wielokrotnego użycia i stosunkowo tanimi pracownikami. Budowanie deskowań tradycyjnych z reguły się nie opłaca a jednocześnie bardzo często dochodzi do odkształcenia powierzchni stropu na skutek nieprzewidzianych ugięć. Zaletą stropu monolitycznego jest jego mniejsza wysokość oszczędza się więc ok. 10 - 15 cm na wysokości ścian nośnych. Nie ma też zjawiska pękania tynku wzdłuż żeber. Natomiast stropy gęstożebrowe dużo łatwiej wykonać, jak i umieścić w ich różne przekroju instalacje.
Link do komentarza
Bardziej mi chodzi o walory użytkowe -

A tak najbardziej to o wpływ materiału na warunki w pomieszsczeniach

Podobno ceramika (Fert od spodu byłby całkowicie ceramiczny - beleczki też ceramiczne) jest bardziej przyjazna - czy to prawda i czy różnice są duże, tym bardziej, że od góry oba są jednakowe - betonowe

Co do walorów nośności i ugięć - to nie mam tu wątpliwości.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Spotkałem się ze stropem gęstożebrowym, gdzie zamiast pustaków użyto bloczków z betonu komórkowego. Na tym stropie ułożone jest ogrzewanie podłogowe i dobre własności izolacyjne betonu komórkowego przemawiały za takim nietypowym rozwiązaniem. Konstrukcja sprawdza się, użytkownik chwali takie rozwiązanie
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...