Skocz do zawartości

wycena budowy domu - generalny wykonawca


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam prośbę o radę dotyczącą wyceny budowy domu jednorodzinnego.

Sposób budowy:
pod klucz (chcę zlecić całość prac bez białego montażu, umeblowania, punktów świetlnych), zlecenie dla generalnego wykonawcy, zatrudnię inspektora nadzoru budowlanego. Płatności dla wykonawcy za materiały i robociznę po zakończonych etapach. Brak zaliczek.

Zaawansowanie:
mam pozwolenie na budowę, działka budowlana 5 arowa ok. 30 km od Wrocławia.

Dom wg projektu typowego, ze zmianami: Z-12, studio Z500
http://www.z500.pl/projekt/z12.html
- prosta bryła przykryta dachem dwuspadowym (brak lukarn, balkonów itp.)
- konstrukcja oparta na ścianach zewnętrznych
- centralna lokalizacja jednego głównego komina
- brak podpiwniczenia (są różnice w wys. ścian fundamentowych - powierzchnia działki ze spadkiem ok. 1.30 m)
- brak garażu
- Poddasze niezagospodarowane, ocieplone wykończenie do płyt G-K, posadzka betonowa bez podłogi, rozprowadzona instalacja elektryczna i grzewcza (bez grzejników), brak ścian działowych.Podwyższona ścianka kolankowa (ok. 1 m)

Materiały: ściany – pustak porotherm; dachówka – ceramiczna, strop teriva nova
Pater: 70 m2; sypialnia, salon z kuchnią i kominkiem, wiatrołap, hol, łazienka, klatka schodowa
Poddasze: ok. 38 m2
Ogrzewanie: kocioł ling DUO 15 kW; na pellety, ekogroszek
Standard wykończenia:
okna PCV kolor
podłogi – w pokojach deski podłogowe drewniane sosnowe na legarach – jedynie montaż bez cyklinowania i lakierowania (przykład: deska podlogowa w OBI 1 m2 40 zł).
Reszta pomieszczeń – gres (22 zł za metr).
schody drewniane młynarskie z hipermarketu ok. 1 tys. zł
tanie drzwi wewnętrzne drewniane z hipermarketu (OBI - ok. 400 zł za skrzydło)
kominek – model za ok. 2,5 tys. zł

Wycena obejmuje także:
szambo
taras na gruncie kostka betonowa
proste ogrodzenie siatka druciana długość - 45 m
przyłącze energetyczne wew. działki

Budowa dwuetapowa, najpierw parter w drugim etapie poddasze.

Oto jedna z przykładowych wycen (obejmuje całość prac bez białego montażu, umeblowania, punktów świetlnych)
1. Stan surowy otwarty: 131.600zł/70,50 = 1.866,67zł brutto/m2.
2. Stan surowy zamknięty:165.850zł/70,50 = 2.352,48zł brutto/m2.
3. Stan deweloperski: 202.230zł/70,50 = 2.868,51zł brutto/m2.
4. Stan „Pod klucz”: 223.630zł/70,50 = 3.172,06zł brutto/m2.
5. Zagospodarowanie terenu: 21.507zł/70,50 = 305,06zł brutto/m2.

Oczywiście zamierzam negocjować obniżenie o 15 proc.
Co sądzicie o tej wycenie w tym standardzie, który opisałem?
Ile powinien waszym zdaniem kosztować metr brutto takiego budynku?
Czy może pytać o wycenę metra parteru a oddzielnie sumaryczną kwotę z ocieplenie i instalacje na niezagospodarowanym poddaszu?



rzut_parter.pdf

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

rzut_parter.pdf

Napisano
Robert średnio wykończony dom budowany systemem firmowym wychodzi około 2500 zl za metr. Ty planujesz wykończenie po najniższych możliwych kosztach więc pewnie mniej. Mnie tyle wyszedł dom budowany o wiele drożej jeśli chodzi o wykończenie. Ale może tak być ze w malym domu ta cena metra wychodzi większa. Z takich uwag do podanych przez Ciebie kosztów to za 2500 tys kupisz wklad do kominka, obudowa kosztuje conajmniej drugie tyle jesli jest prosta i tanio wykonana:)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
dolicz sobie jeszcze zużycie 1,05-1,15 (w zależności od materiałów) oraz koszty zakupu, transportu i inne koszty pośrednie. jeśli firma robi narzut +40% to może i dostaniesz rabat 15%. radzę jeszcze sprawdzić na jakich materiałach firma robi
Napisano
Jeszcze trzeba wsiąść poprawkę na ceny materiałów budowlanych,jak pokazały ostatnie lata wahały się one dość znacznie.....

Taka wycena jest baaardzo orientacyjna,a reszte kosztów wychodzi w trakcie ....

Raczej bym nie liczyła na mniejsze koszty budowy .... wink.gif
Napisano
Cytat

Umowa umową,harmonogram harmonografem a życie i tak pisze swój scenariusz.....


jeżeli umowa jest dobrze sformułowana i harmonogram rozsądnie zrobiony to już połowa (a może i więcej) sukcesu. nikt się nie będzie czepiał o dzień czy dwa, czy jakieś klęski żywiołowe (jest zapis w umowie). ale jeśli wykonawca (bądź inwestor) nie wywiązuje to jest o wiele łatwiej "zmobilizować" drugą stronę

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...