Skocz do zawartości

wycena budowy domu - generalny wykonawca


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam prośbę o radę dotyczącą wyceny budowy domu jednorodzinnego.

Sposób budowy:
pod klucz (chcę zlecić całość prac bez białego montażu, umeblowania, punktów świetlnych), zlecenie dla generalnego wykonawcy, zatrudnię inspektora nadzoru budowlanego. Płatności dla wykonawcy za materiały i robociznę po zakończonych etapach. Brak zaliczek.

Zaawansowanie:
mam pozwolenie na budowę, działka budowlana 5 arowa ok. 30 km od Wrocławia.

Dom wg projektu typowego, ze zmianami: Z-12, studio Z500
http://www.z500.pl/projekt/z12.html
- prosta bryła przykryta dachem dwuspadowym (brak lukarn, balkonów itp.)
- konstrukcja oparta na ścianach zewnętrznych
- centralna lokalizacja jednego głównego komina
- brak podpiwniczenia (są różnice w wys. ścian fundamentowych - powierzchnia działki ze spadkiem ok. 1.30 m)
- brak garażu
- Poddasze niezagospodarowane, ocieplone wykończenie do płyt G-K, posadzka betonowa bez podłogi, rozprowadzona instalacja elektryczna i grzewcza (bez grzejników), brak ścian działowych.Podwyższona ścianka kolankowa (ok. 1 m)

Materiały: ściany – pustak porotherm; dachówka – ceramiczna, strop teriva nova
Pater: 70 m2; sypialnia, salon z kuchnią i kominkiem, wiatrołap, hol, łazienka, klatka schodowa
Poddasze: ok. 38 m2
Ogrzewanie: kocioł ling DUO 15 kW; na pellety, ekogroszek
Standard wykończenia:
okna PCV kolor
podłogi – w pokojach deski podłogowe drewniane sosnowe na legarach – jedynie montaż bez cyklinowania i lakierowania (przykład: deska podlogowa w OBI 1 m2 40 zł).
Reszta pomieszczeń – gres (22 zł za metr).
schody drewniane młynarskie z hipermarketu ok. 1 tys. zł
tanie drzwi wewnętrzne drewniane z hipermarketu (OBI - ok. 400 zł za skrzydło)
kominek – model za ok. 2,5 tys. zł

Wycena obejmuje także:
szambo
taras na gruncie kostka betonowa
proste ogrodzenie siatka druciana długość - 45 m
przyłącze energetyczne wew. działki

Budowa dwuetapowa, najpierw parter w drugim etapie poddasze.

Oto jedna z przykładowych wycen (obejmuje całość prac bez białego montażu, umeblowania, punktów świetlnych)
1. Stan surowy otwarty: 131.600zł/70,50 = 1.866,67zł brutto/m2.
2. Stan surowy zamknięty:165.850zł/70,50 = 2.352,48zł brutto/m2.
3. Stan deweloperski: 202.230zł/70,50 = 2.868,51zł brutto/m2.
4. Stan „Pod klucz”: 223.630zł/70,50 = 3.172,06zł brutto/m2.
5. Zagospodarowanie terenu: 21.507zł/70,50 = 305,06zł brutto/m2.

Oczywiście zamierzam negocjować obniżenie o 15 proc.
Co sądzicie o tej wycenie w tym standardzie, który opisałem?
Ile powinien waszym zdaniem kosztować metr brutto takiego budynku?
Czy może pytać o wycenę metra parteru a oddzielnie sumaryczną kwotę z ocieplenie i instalacje na niezagospodarowanym poddaszu?



rzut_parter.pdf

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

rzut_parter.pdf

Napisano
Robert średnio wykończony dom budowany systemem firmowym wychodzi około 2500 zl za metr. Ty planujesz wykończenie po najniższych możliwych kosztach więc pewnie mniej. Mnie tyle wyszedł dom budowany o wiele drożej jeśli chodzi o wykończenie. Ale może tak być ze w malym domu ta cena metra wychodzi większa. Z takich uwag do podanych przez Ciebie kosztów to za 2500 tys kupisz wklad do kominka, obudowa kosztuje conajmniej drugie tyle jesli jest prosta i tanio wykonana:)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
dolicz sobie jeszcze zużycie 1,05-1,15 (w zależności od materiałów) oraz koszty zakupu, transportu i inne koszty pośrednie. jeśli firma robi narzut +40% to może i dostaniesz rabat 15%. radzę jeszcze sprawdzić na jakich materiałach firma robi
Napisano
Jeszcze trzeba wsiąść poprawkę na ceny materiałów budowlanych,jak pokazały ostatnie lata wahały się one dość znacznie.....

Taka wycena jest baaardzo orientacyjna,a reszte kosztów wychodzi w trakcie ....

Raczej bym nie liczyła na mniejsze koszty budowy .... wink.gif
Napisano
Cytat

Umowa umową,harmonogram harmonografem a życie i tak pisze swój scenariusz.....


jeżeli umowa jest dobrze sformułowana i harmonogram rozsądnie zrobiony to już połowa (a może i więcej) sukcesu. nikt się nie będzie czepiał o dzień czy dwa, czy jakieś klęski żywiołowe (jest zapis w umowie). ale jeśli wykonawca (bądź inwestor) nie wywiązuje to jest o wiele łatwiej "zmobilizować" drugą stronę

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...