Skocz do zawartości

wycena budowy domu - generalny wykonawca


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam prośbę o radę dotyczącą wyceny budowy domu jednorodzinnego.

Sposób budowy:
pod klucz (chcę zlecić całość prac bez białego montażu, umeblowania, punktów świetlnych), zlecenie dla generalnego wykonawcy, zatrudnię inspektora nadzoru budowlanego. Płatności dla wykonawcy za materiały i robociznę po zakończonych etapach. Brak zaliczek.

Zaawansowanie:
mam pozwolenie na budowę, działka budowlana 5 arowa ok. 30 km od Wrocławia.

Dom wg projektu typowego, ze zmianami: Z-12, studio Z500
http://www.z500.pl/projekt/z12.html
- prosta bryła przykryta dachem dwuspadowym (brak lukarn, balkonów itp.)
- konstrukcja oparta na ścianach zewnętrznych
- centralna lokalizacja jednego głównego komina
- brak podpiwniczenia (są różnice w wys. ścian fundamentowych - powierzchnia działki ze spadkiem ok. 1.30 m)
- brak garażu
- Poddasze niezagospodarowane, ocieplone wykończenie do płyt G-K, posadzka betonowa bez podłogi, rozprowadzona instalacja elektryczna i grzewcza (bez grzejników), brak ścian działowych.Podwyższona ścianka kolankowa (ok. 1 m)

Materiały: ściany – pustak porotherm; dachówka – ceramiczna, strop teriva nova
Pater: 70 m2; sypialnia, salon z kuchnią i kominkiem, wiatrołap, hol, łazienka, klatka schodowa
Poddasze: ok. 38 m2
Ogrzewanie: kocioł ling DUO 15 kW; na pellety, ekogroszek
Standard wykończenia:
okna PCV kolor
podłogi – w pokojach deski podłogowe drewniane sosnowe na legarach – jedynie montaż bez cyklinowania i lakierowania (przykład: deska podlogowa w OBI 1 m2 40 zł).
Reszta pomieszczeń – gres (22 zł za metr).
schody drewniane młynarskie z hipermarketu ok. 1 tys. zł
tanie drzwi wewnętrzne drewniane z hipermarketu (OBI - ok. 400 zł za skrzydło)
kominek – model za ok. 2,5 tys. zł

Wycena obejmuje także:
szambo
taras na gruncie kostka betonowa
proste ogrodzenie siatka druciana długość - 45 m
przyłącze energetyczne wew. działki

Budowa dwuetapowa, najpierw parter w drugim etapie poddasze.

Oto jedna z przykładowych wycen (obejmuje całość prac bez białego montażu, umeblowania, punktów świetlnych)
1. Stan surowy otwarty: 131.600zł/70,50 = 1.866,67zł brutto/m2.
2. Stan surowy zamknięty:165.850zł/70,50 = 2.352,48zł brutto/m2.
3. Stan deweloperski: 202.230zł/70,50 = 2.868,51zł brutto/m2.
4. Stan „Pod klucz”: 223.630zł/70,50 = 3.172,06zł brutto/m2.
5. Zagospodarowanie terenu: 21.507zł/70,50 = 305,06zł brutto/m2.

Oczywiście zamierzam negocjować obniżenie o 15 proc.
Co sądzicie o tej wycenie w tym standardzie, który opisałem?
Ile powinien waszym zdaniem kosztować metr brutto takiego budynku?
Czy może pytać o wycenę metra parteru a oddzielnie sumaryczną kwotę z ocieplenie i instalacje na niezagospodarowanym poddaszu?



rzut_parter.pdf

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

rzut_parter.pdf

Napisano
Robert średnio wykończony dom budowany systemem firmowym wychodzi około 2500 zl za metr. Ty planujesz wykończenie po najniższych możliwych kosztach więc pewnie mniej. Mnie tyle wyszedł dom budowany o wiele drożej jeśli chodzi o wykończenie. Ale może tak być ze w malym domu ta cena metra wychodzi większa. Z takich uwag do podanych przez Ciebie kosztów to za 2500 tys kupisz wklad do kominka, obudowa kosztuje conajmniej drugie tyle jesli jest prosta i tanio wykonana:)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
dolicz sobie jeszcze zużycie 1,05-1,15 (w zależności od materiałów) oraz koszty zakupu, transportu i inne koszty pośrednie. jeśli firma robi narzut +40% to może i dostaniesz rabat 15%. radzę jeszcze sprawdzić na jakich materiałach firma robi
Napisano
Jeszcze trzeba wsiąść poprawkę na ceny materiałów budowlanych,jak pokazały ostatnie lata wahały się one dość znacznie.....

Taka wycena jest baaardzo orientacyjna,a reszte kosztów wychodzi w trakcie ....

Raczej bym nie liczyła na mniejsze koszty budowy .... wink.gif
Napisano
Cytat

Umowa umową,harmonogram harmonografem a życie i tak pisze swój scenariusz.....


jeżeli umowa jest dobrze sformułowana i harmonogram rozsądnie zrobiony to już połowa (a może i więcej) sukcesu. nikt się nie będzie czepiał o dzień czy dwa, czy jakieś klęski żywiołowe (jest zapis w umowie). ale jeśli wykonawca (bądź inwestor) nie wywiązuje to jest o wiele łatwiej "zmobilizować" drugą stronę

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...