Skocz do zawartości

ANTYKATALOGOWIEC


Recommended Posts

Irytują Cię domki "z katalogu"? Sam projektujesz ciekawszą architekturę? Weź udział w naszym konkursie! Zaprezentuj niebanalny pomysł na gotowy projekt typowy, który będzie polemiką z sztampowym budownictwem jednorodzinnym w Polsce. Na najlepsze prace czeka obszerna publikacja, a dla zwycięzców przygotowaliśmy wycieczkę architektoniczną do willi Libeskinda.

Jak wygląda typowy polski dom jednorodzinny?
Większość realizowanych projektów to wciąż propozycje gotowych domów typowych, wybieranych z katalogu. W przestrzeniach podmiejskich dominują więc najpopularniejsze wzory projektów, których cechą spójną są spadziste czerwone dachy, portyki podparte kolumienkami, czy pastelowe elewacje. Katalogowiec z niezwykłą skutecznością zadomowił się w otaczającej nas przestrzeni. Jednak, czy chcemy, aby z taką architekturą kojarzono nasze przedmieścia?

Pokaż nam swoją wizję Antykatalogowca!
Dla wszystkich, którzy "dworkopodobnym" budynkom mieszkalnym mówią stanowcze NIE i chcą zmieniać rzeczywistość, ogłaszamy konkurs pod nazwą ANTYKATALOGOWIEC. Celem konkursu jest stworzenie graficznego projektu koncepcyjnego domu jednorodzinnego (2+2), który ma szansę zastąpić mało wyszukane projekty dominujące w polskim krajobrazie. Twój projekt powinien być:
- przyjazny dla środowiska i energooszczędny
- niedrogi w wykonaniu
- nowoczesny i ponadczasowy, wpisujący się w charakter polskich przedmieść

Twoją pracę oceni fachowe jury: Mikołaj Kadłubowski z Grupy 5 oraz Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa z WWAA, autorzy Polskiego Pawilonu na EXPO w Szanghaju.

Na finalistów czeka oddzielna publikacja w serwisie BRYŁA oraz szeroka promocja projektu w portalu Gazeta.pl. Dla 3 szczęśliwców przygotowaliśmy wyjazd architektoniczny do Niemiec (Datteln, Essen - Europejska Stolica Kultury oraz Dusseldorf).
W planie wycieczki min. wizyta w Datteln, gdzie będzie można zobaczyć ekologiczny dom jednorodzinny projektu Daniela Libeskinda. The Villa to pionierski projekt niemieckiej firmy Rheinzink. Prototyp seryjnego, ekologicznego domu jednorodzinnego posiada dynamiczną, ostrą bryłę, którą architekt porównuje do "wyrastającego na skale kryształu". Założeniem projektu nie była jednak jego wyrazista forma, lecz przede wszystkim ekologiczność i energooszczędność budynku. Jego konstrukcja oparta została na drewnianej ramie. Izolację cieplną i dźwiękową, stanowi poszycie z płyt OSB i blachy tytanowo-cynkowej, co pozwala na optymalne wykorzystanie systemu kolektorów termalnych, ukrytych pod powierzchnią elewacji. Ekologiczność i energooszczędność projektu, podkreśla także zastosowanie systemów pomp geotermalnych, ogniw fotowoltaicznych, a także instalacja uzdatniania wody deszczowej. Czytaj więcej na www.libeskindvilla.com

Źródło: http://bryla.gazetadom.pl/bryla/1,85299,79...TALOGOWIEC.html
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...