Skocz do zawartości

Budowa domu poniżej 200 000 zł


Recommended Posts

Napisano
Witam,

szukam projektu domku jednorodzinnego, o powierzchni użytkowej poniżej 100 m2 z prostym, dwuspadowym dachem, tak bym mógł się zmieścić w kwocie 200 000 zł - budowany systemem gospodarczym, ze ścianami: http://www.kreodom.pl/portal/technologie/P...4_1_57_192.html
wykonanymi przez firmę + więźba - resztę będę robił sam.

Chciałbym do tego ogrzewanie kominkowe z płaszczem wodnym.

Czy takie założenia są realne, biorąc pod uwagę ograniczenie finansowe (część pieniędzy muszę przeznaczyć na zakup działki) na dom zostanie 200 000 zł ?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,

szukam projektu domku jednorodzinnego, o powierzchni użytkowej poniżej 100 m2 z prostym, dwuspadowym dachem, tak bym mógł się zmieścić w kwocie 200 000 zł - budowany systemem gospodarczym, ze ścianami: http://www.kreodom.pl/portal/technologie/P...4_1_57_192.html
wykonanymi przez firmę + więźba - resztę będę robił sam.

Chciałbym do tego ogrzewanie kominkowe z płaszczem wodnym.

Czy takie założenia są realne, biorąc pod uwagę ograniczenie finansowe (część pieniędzy muszę przeznaczyć na zakup działki) na dom zostanie 200 000 zł ?



Dwa lata temu rzuciłem firmię PREAFA projekt do wyceny.
Niestety wycena wyszła koszmarnie droga w porównaniu nawet do firm budujących od A do Z z fakturami.
Być może system ten jest teraz tańszy ale przemyśl to dokładnie,na 90% taniej Ci wyjdzie budując systemem gospodarczym tradycyjną metodą.
Jest sporo tańszych i dobrych materiałów. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jeżeli chcesz tanio wybudować dom zapomnij o wynajmie firmy. Moja rada poszukaj 2-3 fachowców i za 1/4 ceny postawisz dom. Wówczas jest realna szansa na te 200 000zł. Po prostu szef firmy nie kupi następnego samochodu.Przy takim budżecie musisz twardo chodzić po sklepach i szukać dobrych i tanich materiałów. Składy mają takie marże, że jeżeli dogadasz się z kierownikiem zaoszczędzisz nawet kilkadziesiąt tysięcy zł. Na FV z kwotą ok 40 000 zł miałem upustu 8 000-10 000 zł. Jeszcze jedno i ważne, musisz stanowczo trzymać się planu budowy. Każde ulepszenie (może lepsza blacha czy dachówka, może automaty w bramach, lepsze okna, łuki) to dodatkowe koszty robocizny (przy dachówce dwa razy droższa niż blachą o czym ja niestety, a może na szczęście zapomniałem) i dodatkowe koszty w materiale. Wówczas zapomnij, że zmieścisz się w kasie. Życzę powodzenia, teraz wiem że trzeba szanować każdego kto się porywa na budowę domu. Wiele wyrzeczeń, nerwów, główkowania ale za to jaka frajda i satysfakcja na koniec.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...